Visa fullständig version : Viktminskning resulterade i löst skinn, viktökning bra åtgärd för o läka?
För drygt ett år sedan ökade jag vikt väldigt hastigt (mer än 1/6 av min vikt på 3 månader), men sedan dök sommarn upp och jag förlora allt, om inte mer, på den sommarn och hösten 2006. Det resulterade givetvis i massa löst skinn på kroppen som jag gärna skulle vilja bli av med i samband med mitt dietprogram för viktökning Denna sommarn.
Till frågan då, tex, rynkor blir nu djupare o tydligare i ansiktet efter viktminskningen, skulle då en viktökning återge en slätare hy?
Har någon tips om huruvida man bibehåller en jämn kost för balansera skillnaden i uppgång o nergång i vikt?
Tack i förhand
/smile
Ett smalt ansikte ser rynkigare/äldre ut ..........
Har någon tips om huruvida man bibehåller en jämn kost för balansera skillnaden i uppgång o nergång i vikt?
Räkna ut din genomsnittliga energiförbrukning i tex kcal och försök sedan ligga runt det värdet varje dag.
Tack! :) Upskattar svaren.
Vill verkligen gå upp ca 8-10 kg i juni månad, dock så vill man undvika 'bieffekter' som dubbelhaka samt bältet runt magen. Någon som har beräknliga metoder för detta?
Löpning/kondition bör väl hålla sådant i shack men samtidigt är det juh viktigt att gå upp dessa kilon under 30 dagar.
Tack åter!
/smile
tigerofsweden
2007-05-07, 20:58
Vill verkligen gå upp ca 8-10 kg i juni månad, dock så vill man undvika 'bieffekter' som dubbelhaka samt bältet runt magen. Någon som har beräknliga metoder för detta?
Löpning/kondition bör väl hålla sådant i shack men samtidigt är det juh viktigt att gå upp dessa kilon under 30 dagar.
Tack åter!
/smile
På vilket sätt skulle löpning och annan konditionsträning minimera risken för dubbelhaka och fett kring magen om du planerar att gå upp 8-10 kg på en månad? :confused:
Tack åter!
/smile
Som Tigern säger kommer du inte gå upp 8-10kg muskler på en månad. Löpning tar inte bort fettet från din haka/mage och placerar det någon annanstans. Gå upp i långsam takt istället om du absolut vill gå upp.
8-10kg på en månad är inte att rekommendera. 12kg på 4 månader är lite för fort även det.
Sant så sant. Tack för snabba, skärpta svar, tar mig ner på jorden liksom. Förhastade beslut antar jag.
Vad skulle vara rimliga mål för månaden/sommarn?
Väger ca 57 kg nu. Är 175 cm lång. Jag har redan en funktionell träningsplan som e uppdelad på 3 dagar i veckan. Tänkte väva in 2 löpningsdagar/simningsdagar där emellan också.
Tack!
/smile
PS. Motiverande dagbok Rahf :) DS
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.