handdator

Visa fullständig version : Viktminskning resulterade i löst skinn, viktökning bra åtgärd för o läka?

smilep
2007-05-07, 08:07
För drygt ett år sedan ökade jag vikt väldigt hastigt (mer än 1/6 av min vikt på 3 månader), men sedan dök sommarn upp och jag förlora allt, om inte mer, på den sommarn och hösten 2006. Det resulterade givetvis i massa löst skinn på kroppen som jag gärna skulle vilja bli av med i samband med mitt dietprogram för viktökning Denna sommarn.

Till frågan då, tex, rynkor blir nu djupare o tydligare i ansiktet efter viktminskningen, skulle då en viktökning återge en slätare hy?

Har någon tips om huruvida man bibehåller en jämn kost för balansera skillnaden i uppgång o nergång i vikt?

Tack i förhand

/smile

isato
2007-05-07, 08:34
Ett smalt ansikte ser rynkigare/äldre ut ..........

Vinter
2007-05-07, 10:33
Har någon tips om huruvida man bibehåller en jämn kost för balansera skillnaden i uppgång o nergång i vikt?

Räkna ut din genomsnittliga energiförbrukning i tex kcal och försök sedan ligga runt det värdet varje dag.

smilep
2007-05-07, 20:33
Tack! :) Upskattar svaren.

Vill verkligen gå upp ca 8-10 kg i juni månad, dock så vill man undvika 'bieffekter' som dubbelhaka samt bältet runt magen. Någon som har beräknliga metoder för detta?
Löpning/kondition bör väl hålla sådant i shack men samtidigt är det juh viktigt att gå upp dessa kilon under 30 dagar.

Tack åter!

/smile

tigerofsweden
2007-05-07, 20:58

Vill verkligen gå upp ca 8-10 kg i juni månad, dock så vill man undvika 'bieffekter' som dubbelhaka samt bältet runt magen. Någon som har beräknliga metoder för detta?
Löpning/kondition bör väl hålla sådant i shack men samtidigt är det juh viktigt att gå upp dessa kilon under 30 dagar.

Tack åter!

/smile

På vilket sätt skulle löpning och annan konditionsträning minimera risken för dubbelhaka och fett kring magen om du planerar att gå upp 8-10 kg på en månad? :confused:

isato
2007-05-07, 21:03

Tack åter!

/smile

Som Tigern säger kommer du inte gå upp 8-10kg muskler på en månad. Löpning tar inte bort fettet från din haka/mage och placerar det någon annanstans. Gå upp i långsam takt istället om du absolut vill gå upp.

Rahf
2007-05-07, 21:26
8-10kg på en månad är inte att rekommendera. 12kg på 4 månader är lite för fort även det.

smilep
2007-05-08, 02:17
Sant så sant. Tack för snabba, skärpta svar, tar mig ner på jorden liksom. Förhastade beslut antar jag.

Vad skulle vara rimliga mål för månaden/sommarn?

Väger ca 57 kg nu. Är 175 cm lång. Jag har redan en funktionell träningsplan som e uppdelad på 3 dagar i veckan. Tänkte väva in 2 löpningsdagar/simningsdagar där emellan också.

Tack!

/smile

PS. Motiverande dagbok Rahf :) DS