Visa fullständig version : Bästa Komplimangen?
Någon som har några goa komplimanger man kan ge brudarna ;) ?
Det man ärligt tycker bra om henne för?
Lite väl långsökt va?
HAHA , sant ;) kanske lite långsökt...
LadyInsane
2007-05-06, 21:53
"Du är otroligt charmig; både trevlig och vacker".
Det är det ultimata att få höra, både komplimang till personligheten och utseendet.
"Du är otroligt charmig; både trevlig och vacker".
Det är det ultimata att få höra, både komplimang till personligheten och utseendet.
Fast "trevlig"? Ens moster kan vara "trevlig".. vet inte om det är så upphetsande att höra av någon att bli intresserad av? Kan inte komma på ett bättre ord, kanske rolig och intelligent.. iaf skulle "trevlig" inte hamna så högt upp på min lista. Eller så är jag bara petig. :em:
Bra poäng annars, att ta med både inre och yttre egenskaper. :-)
Jag brukar säga det jag tycker fast på ett väldigt charmigt sätt. Man måste bara vara lite orginell, nackdelen är att om man blir väldigt bra på det. Tror folk att man memorerat replikerna, vilket har hänt någon enstaka gång.
Komplimanger för hennes utseende, hår, kläder, smycken osv . Det är inte i onödan tjejer gör sig fina.
LadyInsane
2007-05-06, 22:12
Fast "trevlig"? Ens moster kan vara "trevlig".. vet inte om det är så upphetsande att höra av någon att bli intresserad av? Kan inte komma på ett bättre ord, kanske rolig och intelligent.. iaf skulle "trevlig" inte hamna så högt upp på min lista. Eller så är jag bara petig. :em:
Det är sant iofs. Tänkte mest på något positivt för personligheten. Rolig?
Vet inte riktigt. Kör rätt och slätt på charmig...!:D
LadyInsane
2007-05-06, 22:13
Komplimanger för hennes utseende, hår, kläder, smycken osv . Det är inte i onödan tjejer gör sig fina.
Ja, fast snälla säg inte "vad sexig du är". Jag blir illa till mods av sådana komplimanger, känner mig som ett objekt.
Iofs är inte alla jag...
Charmig är en komplimang som jag banne mig skulle rodna av (som kille). Mest för att jag aldrig fått höra den :( sitter väl i utseendet antar jag.
Charmig är en komplimang som jag banne mig skulle rodna av (som kille). Mest för att jag aldrig fått höra den :( sitter väl i utseendet antar jag.
Det kan både vara utseendet och personligheten. Om man har båda, så kanske man blir ännu charmigare.
Den ska helst vara sann, eller i minsta fall kunna vara sanning.
Den ska helst vara sann, eller i minsta fall kunna vara sanning.
japp! och lite touch och ögonkontakt i den också.
Fan jag har ju bara så jävla svårt att formulera mig! HAHA allt blir alltid så fel . alltid lika kul . . . .
L-Sami - du har en poäng! för det är inte i onödan de gör sig fina! =)
"Men du är ganska snäll iaf! :)"
"Men du är ganska snäll iaf! :)"
"Du är som en syster för mig"
Kul att höra på fest. Min bräcker din. :/
LadyInsane
2007-05-06, 22:24
"Du är som en syster för mig"
Haha, herregud, nej tack!:laugh:
Haha jag bara måste berätta om ett av de roligaste ögonblicken när det gäller kommentarer:
Var o reste i Australien och hängde ett tag med en kille ifrån tyskland, han var helt galen. Han såg en snygg tjej i en affär o gick upp till henne o sa: "U remind me of my mother"... hon såg helt jävla lost ut, då säger han "Don't worry, she's hot!". Hon garva, alla garva.. han såg jävligt nöjd ut :D
"Fin rumpa" på ett sådär lagom skämtsamt sätt har varit succé någon gång.
"snygga ben, när öppnar de?" :D
Dissector
2007-05-06, 22:27
Får jag fråga... Gäller det krograggning eller?
Jag har fan märkt att komplimanger inte alls är särskilt effektiva. De säger tack men är borta efter 10 minuter, förmodligen för att de får 40 såna varje kväll av kåta killar med gelé i håret, och man blir bara en i mängden. Klart man kan säga snälla saker, men att sitta och berömma henne för olika saker tycker jag går åt helvete nästan alla gånger. Visst, hon ler och är trevlig tillbaka, men rätt vad det är är hon borta.
Okej, mycket Mystery Method, men det är ju så sant det han säger :)
Får jag fråga... Gäller det krograggning eller?
Jag har fan märkt att komplimanger inte alls är särskilt effektiva. De säger tack men är borta efter 10 minuter, förmodligen för att de får 40 såna varje kväll av kåta killar med gelé i håret, och man blir bara en i mängden. Klart man kan säga snälla saker, men att sitta och berömma henne för olika saker tycker jag går åt helvete nästan alla gånger. Visst, hon ler och är trevlig tillbaka, men rätt vad det är är hon borta.
Okej, mycket Mystery Method, men det är ju så sant det han säger :)
Man ska kanske ge såna komplimanger som hon aldrig brukar höra? Funkar kanske bättre, sen är det inte liksom att en tjej faller för en bara för att man säger snälla saker till henne.
Haha, herregud, nej tack!:laugh:
Jag gled ut på balkongen för att feströka, där stog min tjejkompis och bölade över en kille och snackade med hennes tjejpolare. Konversationen gick följande.
- Killar är idioter.
- Dumma i huvudet allihoppa.
- Kastrering ftw... osv etc
Tack, sa jag.
Varpå hon sa; ... oj.. äh, Men du är ju som en syster för mig..
*slap*
Syster! *gah!*
Jag gled ut på balkongen för att feströka, där stog min tjejkompis och bölade över en kille och snackade med hennes tjejpolare. Konversationen gick följande.
- Killar är idioter.
- Dumma i huvudet allihoppa.
- Kastrering ftw... osv etc
Tack, sa jag.
*slap*
Syster! *gah!*
Haha, nåt vi bör veta? ;):smash:
Haha, nåt vi bör veta? ;):smash:
Du.. Jag är väldigt manlig.. *grr27*
Du.. Jag är väldigt manlig.. *grr27*
som flickan sa...
sorry kunde inte hålla mig :em:
"snygga ben, när öppnar de?" :D
hahaha :cool:
*slap*
Syster! *gah!*
Kul å få höra :)
Kul å få höra :)
"ja, du är som en syster för mig också, enda skillnaden är att jag inte skulle banga....."
Hon tyckte jag mest var lite småäcklig :D
wabbabi_bb
2007-05-06, 22:51
Gå fram och börja med att bara säga hej på ett nästan uttråkat sätt...ju mer du pratar med henne ju mer intresserad låssas du bli...sen när hon berättar nått så avbryter du henne och säger.. "jag måste bara säga att du är värkligen inte som jag trodde du skulle vara" och se överaskat glad ut...hon kommer tro att du gillar henne på riktigt och vill veta vad du trodde först och va du tycker nu,,,men säg bara "nej men fortsätt berätta de du skulle innan jag avbröt dig....
Om du inte tror den funkar så prova den på några tjejer så får du se..:hbang:
Du svettas lite för att vara så fet :D
Problemet med att vara ärlig när man ger komplimanger är ju att personen man ger komplimangen till antagligen har hört det 300 gånger förut.
Du svettas lite för att vara så fet :D
Haha, tack. :)
Problemet med att vara ärlig när man ger komplimanger är ju att personen man ger komplimangen till antagligen har hört det 300 gånger förut.
Beror på hur ärlig.
"Du är skitsnygg och jag säger enbart det här för att jag vill ******"
Inte ofta någon hör sådant. Skulle jag tro.
Beror på hur ärlig.
"Du är skitsnygg och jag säger enbart det här för att jag vill ******"
Inte ofta någon hör sådant. Skulle jag tro.
Det är sant. Sanningsoverload kanske är knepet :)
Men att vara ärlig är väl ändå enda vägen att gå. Det kan väl lätt lysa igenom annars.
Komlimanger för kläder ger jag ofta, och det verkar folk tycka om. Fast jag ger det såkalrt bara om jag verkligen menar det. Ett klädesplagg har man ju inte burit lika länge som sitt utseende, och alltså lär man inte ha hunnit få lika många komplimanger för det. Om man nu inte är väldigt mycket fulare än ens kläder.
Alltså det är ju skillnad på raggningsrepliker och komplimanger.
I ett sms jag skickade skrev jag bland annat att "...du har lämnat ett intryck på/i mig som jag aldrig trodde var möjligt och jag har aldrig känt mig så avslappnad tillsammans med någon som med dig..."
Detta var alltså ingen raggreplik utan bara vad jag känner och tycker om damen i fråga.
Cerberus
2007-05-06, 23:25
I ett sms jag skickade skrev jag bland annat att "...du har lämnat ett intryck på/i mig som jag aldrig trodde var möjligt och jag har aldrig känt mig så avslappnad tillsammans med någon som med dig..."
Detta var alltså ingen raggreplik utan bara vad jag känner och tycker om damen i fråga.
den snor jag!
"Du ska veta att ditt leende kan smälta vilket djupfryst smör som helst"
"Du ska veta att ditt leende kan smälta vilket djupfryst smör som helst"
Med andra ord: Du kanske inte är så vacker, men du är åtminstonde nästan lika funktionabel som en mikrovågsugn!
den snor jag!
Det gör du rätt i...:thumbup:
Stega fram till hennes pojkvän och vråla "VAD TROR DU?" och smäll en ölflaska i huvudet på honom. Lägg sedan till "*****" och spotta på honom. Sen tar du kvinnan och knullar henne.
(c) Liam Norberg i Sökarna
En annan variant är Thorsten Flincks variant: dra till sig hennes hand när hon sträcker fram den för en handskakning och sug/slicka på den. När hon sedan ryckt tillbaka handen luktar du på dina fingrar och säger "Tony var namnet... lägg det på minnet.".
Karl_alfred
2007-05-07, 01:10
Du ser ut som en påse skridskor!
Angående komplimanger så fick jag en per sms av en okänd tjej härom veckan. Så här stod det i sms:et "Hej! Tänkte bara he dig en komplimang, det var svårt att hålla ögonen borta ifrån dig när jag såg dig vid Max... MVH Tjejen som körde gröna golfen".
Detta blev man ju såklart glad av, men lite läskigt! STALKERVARNING!:confused:
Angående komplimanger så fick jag en per sms av en okänd tjej härom veckan. Så här stod det i sms:et "Hej! Tänkte bara he dig en komplimang, det var svårt att hålla ögonen borta ifrån dig när jag såg dig vid Max... MVH Tjejen som körde gröna golfen".
Detta blev man ju såklart glad av, men lite läskigt! STALKERVARNING!:confused:
Haha, inte så lite heller, och hon hade luskat ut ditt nummer också, men det är klart att man hade blivit glad.
Ryska_raketen
2007-05-07, 04:55
Stega fram till hennes pojkvän och vråla "VAD TROR DU?" och smäll en ölflaska i huvudet på honom. Lägg sedan till "*****" och spotta på honom. Sen tar du kvinnan och knullar henne.
En annan variant är Thorsten Flincks variant: dra till sig hennes hand när hon sträcker fram den för en handskakning och sug/slicka på den. När hon sedan ryckt tillbaka handen luktar du på dina fingrar och säger "Tony var namnet... lägg det på minnet.".
:D :D :hbang:
JustinCredible
2007-05-07, 06:31
En tjej (gick lite med håven antar jag) och sa nåt i stil med "ibland förstår jag inte vad du ser hos mig." Och jag svarade "Jag bryr mig inte så mycket om utseende och sånt."
Jag tyckte det lät hur fint som helst i mitt huvud. Att jag inte var så utseendefixerad som andra killar. Det gick inte hem iaf. Alls :/
En tjej (gick lite med håven antar jag) och sa nåt i stil med "ibland förstår jag inte vad du ser hos mig." Och jag svarade "Jag bryr mig inte så mycket om utseende och sånt."
Jag tyckte det lät hur fint som helst i mitt huvud. Att jag inte var så utseendefixerad som andra killar. Det gick inte hem iaf. Alls :/
Ergo: Du är ful, men det gör inget, för jag är inte kräsen *whistle*
Underbart!
Metal_boy_
2007-05-07, 11:17
:laugh:
Helene. Det är ju Jockes lilla *****. Henne skiter väl jag i!
Gå fram och börja med att bara säga hej på ett nästan uttråkat sätt...ju mer du pratar med henne ju mer intresserad låssas du bli...sen när hon berättar nått så avbryter du henne och säger.. "jag måste bara säga att du är värkligen inte som jag trodde du skulle vara" och se överaskat glad ut...hon kommer tro att du gillar henne på riktigt och vill veta vad du trodde först och va du tycker nu,,,men säg bara "nej men fortsätt berätta de du skulle innan jag avbröt dig....
Om du inte tror den funkar så prova den på några tjejer så får du se..:hbang:
Läst The Game en gång för många?
Läst The Game en gång för många?
Jag är imponerad att du öht förstod den meningen.
Jag är imponerad att du öht förstod den meningen.
Som om jag läste inlägget.
Juliette
2007-05-07, 11:39
Jag fick en annorlunda komplimang en gång "Du har verkligen otroligt fin lekamen" :confused:
Hade aldrig hört ordet i det sammanhanget förut, kändes lite creepy, typ som att han var obducent eller nåt.
Kan säga att den gick INTE hem. (han som sa det var iof lite creepy hela han)
JailBait
2007-05-07, 14:47
brudar har ingen humor, inte dom jag träffat hittils iaf. punkt.
brudar har ingen humor, inte dom jag träffat hittils iaf. punkt.
Om ingen skrattar åt dina försök till humor kan det vara dags att rannsaka dig själv tror jag.
Arf Pingvin
2007-05-07, 15:20
Nej tyvärr, de har verkligen ingen humor. Fnittriga kanske men det är knappast samma sak.
I'm wearing my asbestos underpants. Flame on :)
Metal_boy_
2007-05-07, 15:44
Vilka fina lökar du har?
Nej tyvärr, de har verkligen ingen humor. Fnittriga kanske men det är knappast samma sak.
I'm wearing my asbestos underpants. Flame on :)
Det finns tjejer med humor; de undviker dock dumskallar.
Metal_boy_
2007-05-07, 15:46
Det finns tjejer med humor; de undviker dock dumskallar.
Nej, det gör dom inte.
Nej, det gör dom inte.
Hmm, antingen förolämpar du min sambo och merparten av mina tjejpolare, eller så förolämpar du mig. Svårt val.
Hur som helst:
............./´¯/).............(\¯`\
............/....//..............\\....\
.........../....//................\\....\
...../´¯/..../´¯\............/¯`\....\¯`\
.././.../..../..../.|_......_|.\....\....\...\.\..
(.(....(....(..../.)..)....(..(..\....)....)....).)
.\................\/.../....\...\/................/
..\................. /........\................../
....\..............(............)............../
......\.............\.........../...............
Arf Pingvin
2007-05-07, 16:04
Mitt inlägg och jwzrds reply var humor. Åtminstone skrattar jag :)
Kan man inte skratta åt sig själv så har man ingen humor imo.
Metal_boy_
2007-05-07, 16:45
Hmm, antingen förolämpar du min sambo och merparten av mina tjejpolare, eller så förolämpar du mig. Svårt val.
Hur som helst:
............./´¯/).............(\¯`\
............/....//..............\\....\
.........../....//................\\....\
...../´¯/..../´¯\............/¯`\....\¯`\
.././.../..../..../.|_......_|.\....\....\...\.\..
(.(....(....(..../.)..)....(..(..\....)....)....).)
.\................\/.../....\...\/................/
..\................. /........\................../
....\..............(............)............../
......\.............\.........../...............
Vilka söta korvfingrar.
Rätt kul tråd iaf ;) hehe. Många goa komplimanger.
shadowfire
2007-05-08, 15:21
Jag har läxat upp min flickvän för precis det nu ;)
Hennes första kommentar om mig var att jag var "trevlig"... för mig som norrlänning var det värsta dissen... medan hon menade på att det var trevlig som "snygg, söt, go, osv..." ;)
shadowfire
2007-05-08, 15:26
ontopic så vilken komplimang du väljer är inte så noga, utan det är mer hur du motiverar den... och att du motiverar den...
- du är så rolig!
- öh? jaha... tack då...
... säger ju inte så mkt... motivera varför och ge exempel, det är en då en komplimang verkligen kan få effekt.
HAHAHAHA så klockren!!
eandersson
2007-05-08, 15:47
Du är fedt schöön. I like your style!
"Jag antar att det inte är varje dag en såhär snygg kille pratar med dig"
BOOM! Fixat och klart.
Är du gravid *gah!*
Att säga till en söt tjej att hon är söt brukar uppskattas. Det ska synas att det är en välment komplimang, att man menar det, på ett charmigt sätt. Man märker ganska snabbt om tjejen blir intresserad, dom som blir generade ska man med fördel ska fiska vidare på. :P
Charmören i mig var dock borta nu på juldagen. Vetefan vad det var med mig. Försökte få till det med en snygg tjej på förfesten, utan resultat. Riktigt torr var hon. Senare på krogen var jag ganska full, samtidigt som jag var lite halvsne över att ha blivit dissad tidigare på kvällen. Hon kom fram sen på krogen och frågade om vi skulle dra till baren, "palla" tänkte jag och sa nej. Lite senare gick jag till dansgolvet där en söt tjej kollade in mig, som jag började dansa med. Hon vände sig om och tryckte upp rumpan mot mig, tog mig på magen, gav mig en puss, ect. Grönt ljus tänkte jag och vräker ur mig: Du är förbannat sexig, vill du jag ska följa med dig hem och ****** dig hårt?
Hahaha, herregud...
Åååh, den här tråden hade jag glömt! Tack för bumpen!
*Frukostkaffenostalgiläsning*
WHITEFOLKS
2012-12-28, 12:31
Jag tycker att det är viktigt att tjejerna är lite originella och ärliga med de komplimanger de ger, de försvinner så lätt i mängden av alla man får höra annars :D
Jag är svag för komplimanger som inte är komplimanger. T ex "Du ser ut att ha ett mörker inom dig" fick jag höra en gång och det gjorde att jag snackade med bruden i fråga i säkert 5 timmar och sedan låg med henne.
Håller med whitefolks, "oj vad snygg du är" och liknande sorterar man bort ganska snabbt även om man blir lite glad några sekunder.
En sak jag får höra ibland är "vad stor du är/blivit" och jag vet inte riktigt hur ja tackla det. Ska man säga tack? En bekant tjej sa till mig för ett tag sen att "vilka stora armar du börjar få". En annan frågade om jag tränar mycket, att det syns. Det känns inte riktigt som komplimanger om jag ska vara ärlig, blir mest generad och känner mig besvärad över vad jag ska svara. :P
Eller ska man ta för sig, säga tack, och se nöjd ut? Känns så skrytigt, hehe.
WHITEFOLKS
2012-12-28, 12:41
Jag var ironisk men du är ju stud2000, jag skulle nog kunna leva en vecka på ungefär vilken komplimang som helst.
Jag brukar vara väldigt ärlig och kan uppskatta konstiga saker. Det kan väl visserligen skapa en viss nyfikenhet men någon vidare framgång har det inte gett.
Jag var ironisk men du är ju stud2000, jag skulle nog kunna leva en vecka på ungefär vilken komplimang som helst.
Jag brukar vara väldigt ärlig och kan uppskatta konstiga saker. Det kan väl visserligen skapa en viss nyfikenhet men någon vidare framgång har det inte gett.
Ironi på internet du vet =) Jag var dock seriös, jag har väldigt svårt för klyschiga komplimanger från folk jag inte känner bra. Det gör mig misstänksam.
WHITEFOLKS
2012-12-28, 12:50
Ironi på internet du vet =) Jag var dock seriös, jag har väldigt svårt för klyschiga komplimanger från folk jag inte känner bra. Det gör mig misstänksam.
Jo jag räknar inte de komplimanger man eventuellt fått när man varit i en situation när någon vill ha något av en i form av hjälp/pengar/tjänster etc. Då kan man vara många olika positiva saker som bara gäller tills syftet uppnåtts :)
En sak jag får höra ibland är "vad stor du är/blivit" och jag vet inte riktigt hur ja tackla det. Ska man säga tack? En bekant tjej sa till mig för ett tag sen att "vilka stora armar du börjar få". En annan frågade om jag tränar mycket, att det syns. Det känns inte riktigt som komplimanger om jag ska vara ärlig, blir mest generad och känner mig besvärad över vad jag ska svara. :P
Klart du ska säga tack, muskler är ju snyggt.
Beror väl lite på hur de säger det också. När min syrra säger att jag ser äcklig och grotesk ut brukar jag inte tacka. Samtidigt har jag haft tjejer på fester som dragit händerna över bröstet eller tagit på armarna och sagt något, då är det klart de tycker det ser bra ut och då tackar jag.
WHITEFOLKS
2012-12-28, 13:23
"Vilka fina bröst du har."
Det borde hon säga tack till väl? bröst är ju snyggt.
Klart du ska säga tack, muskler är ju snyggt.
Beror väl lite på hur de säger det också. När min syrra säger att jag ser äcklig och grotesk ut brukar jag inte tacka. Samtidigt har jag haft tjejer på fester som dragit händerna över bröstet eller tagit på armarna och sagt något, då är det klart de tycker det ser bra ut och då tackar jag.
Jag brukar tacka, men det känns ändå lite konstigt och pinsamt. Kanske beror det på att jag själv inte tycker jag är stor? Jämför man med folk som inte tränar så visst, men om man jämför med andra som tränat seriöst några år? Nja... Hade ju varit lättare om folk kunde säga att det ser bra ut ect. Märker hur folk kollar på en när man går omkring halvnaken under sommaren vilket är trevligt, att få höra "vad stor du är" är inte riktigt samma sak.
:d
Var tvungen att multicitera de gamla inläggen :D
Lite väl långsökt va?
Ja, fast snälla säg inte "vad sexig du är". Jag blir illa till mods av sådana komplimanger, känner mig som ett objekt.
Iofs är inte alla jag...
Ett typ-exempel på att tjejer både tycker att man ska vara ärlig men inte säga vissa saker, även om man tycker det :)
Man ska välja sina komplimanger. Vissa saker är ok att säga, oavsett om de är ärliga eller ej. Vissa är fel att säga, oavsett om de är ärliga eller ej.
:d
Jag tror dock att det är bäst att vara ärlig. Säga det man känner för att säga. Blir responsen inte lyckad kanske man inte är kompatibel med personen.
Amfksp exempel där han fick höra att han "hade mörker inom sig" lät som ett exempel på någon som var väldigt ärlig och där det hade god effekt.
Iofs kanske det kan ha varit en typ av "game" från tjejens sida också. Det vet man ju inte.
filmjölk
2012-12-28, 13:40
Men om någon okänd tjej säger: "du ser ut att bära på någon slags ondska i själen" faller du uppenbarligen som en fura och har sex med vederbörande utan att bli misstänksam:)
(Jag fann din förra post rätt rolig, sorry - Jag tänkte mig en alldeles för söt ung kille som är alldeles för van vid att höra alla standardfraser, men inte har något som helst "försvar" om någon är det minsta originell. Ett lätt offer för kärringkåta nyskilda 43-åringar)
Egentligen är det mer arrogant/skrytigt att inte visa tacksamhet för en komplimang än att tacka för en komplimang som kanske är lite överdriven. Man får alltså träna sig att tacka och ta emot även när man själv inte tycker man riktigt förtjänar orden - på så sätt visar man att man bryr sig om åsikter från personen som ger komplimangen, vilket i sig är en sorts komplimang.
Och jo, det är komplimanger. Även när folk säger det med lite negativ ton så är det komplimanger.
Latissimus Dorsi
2012-12-28, 13:42
Du är halvsöt, fungerar alltid.
Men om någon okänd tjej säger: "du ser ut att bära på någon slags ondska i själen" faller du uppenbarligen som en fura och har sex med vederbörande utan att bli misstänksam:)
(Jag fann din förra post rätt rolig, sorry - Jag tänkte mig en alldeles för söt ung kille som är alldeles för van vid att höra alla standardfraser, men inte har något som helst "försvar" om någon är det minsta originell)
Edit
(Jag fann din förra post rätt rolig, sorry - Jag tänkte mig en alldeles för söt ung kille som är alldeles för van vid att höra alla standardfraser, men inte har något som helst "försvar" om någon är det minsta originell)
Ja, svårare än så är jag inte. Är dock verken ung eller söt längre =) Om nu inte denna tjejen i fråga var ett geni och tankeläsare, så känns det inte riktigt lika sannolikt att hon hade en baktanke med den kommentaren, som om hon hade sagt "du ser ut att ha en snygg ***"
Sen visade det sig att tjejen i fråga hade ett massivt mörker som jag hittade efter några veckors dejtande, så hon ville nog bara hitta någon att utbyta erfarenheter med som var snarlik sig själv. Hon var dock ett mentalcase så jag avslutade rätt snabbt.
(Jag fann din förra post rätt rolig, sorry - Jag tänkte mig en alldeles för söt ung kille som är alldeles för van vid att höra alla standardfraser, men inte har något som helst "försvar" om någon är det minsta originell. Ett lätt offer för kärringkåta nyskilda 43-åringar)
Man behöver ju inte se sig själv som ett offer heller bara för att någon lyckades väcka intresse. Man har ju flera timmar på sig att bestämma hur mycket man vill interagera med personen (om det gäller för kvällen alltså). Man blir inte hypnotiserad av att någon säger några "magiska ord".
Rikard Jansson
2012-12-28, 13:54
Jag gillar dina ögon.
60% of the time, it works every time.
Komplimanger gör sig bäst när dom uppträder i icke tillgjorda former.
Att få höra hur man ser ut fungerar när man är 15-20...
Komplimanger gör sig bäst när dom uppträder i icke tillgjorda former.
Jag håller med. När man tänker nåt snällt om andra så kan man köra det igenom lämplighetsfiltret och om det går igenom så säger man det. Om jag får en komplimang som känns genomtänkt eller raggig så blir jag ledsen eller känner mig hotad. Tycker hen så illa om mig att hen inte kunde komma på en enda ärlig komplimang? Varför vill hen då ligga med mig, för att kunna göra illa mig fysiskt eller psykiskt? Sen kanske jag är lite överkänslig men låter det inte genuint så tror jag att det för de allra flesta får motsatt effekt.
"Du är så mjuk" - Okej 2011
Ingen hit :em:, försök er inte på den även om det låter bra i huvudet och man faktiskt inte syftar på vikt :D jag gillar ju mjuka saker :(
AFanatic
2012-12-28, 15:19
Charmig sitter, enligt mig, i sättet att vara (ödmjuk, snäll etc) tillsammans med "intelligent blick". En typ av sofistikerat sätt att vara, en elegans i att föra sig. Om personen ser bra ut är det ännu viktigare, eftersom en person som "har allt" annars kan uppfattas som arrogant (därav så viktigt med det ödmjuka elementet).
Exakt! Komplimanger från ngn som inte känner en (krogragg) är ytliga, därför är det också svårt att ta det för sanning, dvs man vet att det är ett raggförsök...Och det är lättare att avfärda såväl komplimang som den person komplimangen kommer ifrån.
Däremot om personen har lite hum om vem man är, blir det lättare att ta till sig en sådan komplimang, för att man vet att det finns lite substans bakom.
Klart du ska säga tack! Lätt att hon är het på dig. Får du ingen konstig grimas lr liknande så ska du vara nöjd. Många tjejer lever nog fortfarande med vissa komplex, vilket gör att de inte alltid är tydliga med sina begär.
Ingen hit :em:, försök er inte på den även om det låter bra i huvudet och man faktiskt inte syftar på vikt :D jag gillar ju mjuka saker :(
Var det en tjej som tränar mkt med betoning på muskelmassa kan jag förstå det. :d
Ristretto
2012-12-28, 15:20
"Du är rätt snygg i motljus."
Skickat från min Ockelbo 600 via Tapatalk 5
Ingen hit :e m:, försök er inte på den även om det låter bra i huvudet och man faktiskt inte syftar på vikt : D jag gillar ju mjuka saker : (
Jag har faktiskt fått den komplimangen(?) också. Det var tydligen huden som det syftades på, eller det var det hon sa när hon försökte förklara sig i alla fall. :D
BelowAverage
2012-12-28, 17:57
"Do you even lift?"
Blir lika glad över mina långa, slanka muskler varje gång :)
En gång fick jag en komplimang för mitt fina fräscha nytvättade våtkammade hår. Det var bara det att jag i själva verket var oduschad och (uppenbarligen) flottig i håret.
Står och dansar, så kommer en kille fram till mig och säger: Ursäkta, jag bara måste känna. Så lägger han handen runt min rygg och säger; jag visste det. Du hänger på gym. Sjukt najs.
Jag blev i alla fall väldigt glad =) (sen dansade vi vidare i 4 timmar och dejtade i 5 månader)
Får man en komplimang om att man är snygg etc. så tycker jag inte det "känns" så mycket, blir lite typ "jaha vem bryr sig, tell me something i dont know" fast man säger ju givetvis tack, men komplimanger som att man är charmig och sånt känns bättre :)
Komplimanger är bäst serverade utan tanke på vad som "funkar eller "inte funkar".
Grundtanken i många inlägg tycks vara att om man bara säger rätt sak på rätt sätt kanske man får något tillbaka. Istället borde den vara "jäklart, det här gillar jag hos dig - därför tänker jag säga det också!".
Det gäller även för tuttar, rumpa och sexighet.
Har du blekt dina tänder?
Får höra ofta, blir alltid glad.
Albin Eriksson
2012-12-29, 12:46
Har du blekt dina tänder?
Får höra ofta, blir alltid glad.
Behöver nog inte vara en komplimang dock.
Jag gillar inte gula tänder så jag blir alltid glad om någon tycker de ser vita ut.
Nä för alla vet ju hur snyggt det är med gula tänder?
Var ju knappast det han menade...
Albin Eriksson
2012-12-29, 12:53
Jag gillar inte gula tänder så jag blir alltid glad om någon tycker de ser vita ut.
Det finns vita och så finns det vita, i de fallen jag nämner så handlar det oftast om onaturligt vita tänder som verkligen "sticker ut".
Det finns vita och så finns det vita, i de fallen jag nämner så handlar det oftast om onaturligt vita tänder som verkligen "sticker ut".
Så wo0ord, nej jag tror inte det är någon mer än eventuellt du som gillar gula tänder.
Okej. Men jag har inte blekt mina tänder så de är inte fluorescencevita och lyser på 3kms avstånd. Det är väl normalt vita antar jag. Jag tar det som ett tecken på bra munhygien helt enkelt :P
Albin Eriksson
2012-12-29, 12:58
Okej. Men jag har inte blekt mina tänder så de är inte fluorescencevita och lyser på 3kms avstånd. Det är väl normalt vita antar jag. Jag tar det som ett tecken på bra munhygien helt enkelt :P
I ditt fall så är det säkert en komplimang, nämnde det bara för att jag läste ämnesrubriken och kom att tänka på människor som pratat om vita tänder i allt annat är positiva ordalag. :)
I ditt fall så är det säkert en komplimang, nämnde det bara för att jag läste ämnesrubriken och kom att tänka på människor som pratat om vita tänder i allt annat är positiva ordalag. :)
Just jelly!
Albin Eriksson
2012-12-29, 13:02
Just jelly!
Tror jag inte, jag pratar om folk som ser ut som levande reklampelare för "brilliant smile" eller "köp hem bränna-tandköttet-av-dig-kit online".
nisse1976
2012-12-29, 13:05
Att visa intresse och ge komplimanger för hon gör eller det som utmärker henne.
Jobbar hon med barn så fråga mycket om det och uttryck din beundran för de som gör det, jobbar hon som läkare så ge komplimanger för det yrket. Är hon lång eller kort så få fram att du tycker det är snyggt/attraktivt.
Min uppfattning är att komplimanger funkar bäst när man ger en generell komplimang kring nåt som kan kopplas ihop med personen, inte att ge komplimangen direkt till personen.
Pratat vi one-liners när man skall starta en konversation tycker jag det är svårt och sällan sett/hört några bra. Att fråga om man får bjuda på en drink brukar funka eller att "glida in" i sällskapet och börja prata.
Generellt för de flesta jag träffat är att folk tycker om när man visar intresse för vad de gör och styr man in samtalet på det så brukar det gå bra.
Tror jag inte, jag pratar om folk som ser ut som levande reklampelare för "brilliant smile" eller "köp hem bränna-tandköttet-av-dig-kit online".
FLytta aldrig till USA, där ser alla som har råd med det ut såhär:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/546965_1876699845477_481053875_n.jpg
Bästa komplimangerna är inte ord; de är kroppspråk, frågor och att inte kunna hålla sig för skratt (om det inte rör sig om åtlölje såklart! :P). Alternativt fippla med sin frisyr, kläder etc. :) (om det gäller kille-tjej).
Ska man säga något så är det ju nice om det gäller något unikt, helst inte utseende el prestation utan något hos personen man inte kan sätta fingret på men gillar skarpt.. typ "du är härlig!".
Efter lite filosoferande i en minut har jag kommit fram till att man först och främst borde säga något som är sant, så att det verkligen kommer ifrån hjärtat, och så att personen man säger det till kan relatera till vad du säger.
Om vi säger att hon man säger det till är medveten om sina fina ögon. Hon har brister, det vet hon, men hon har under hela sitt liv varit nöjd med sina ögon. Varje gång hon tänker på sina ögon, eller om någon nämner dem blir hon lycklig, eftersom hon har bra ankare till det.
I ett sådant läge tror jag att hon skulle bli väldigt lycklig om man ifrån hjärtat också säger att hon har väldigt fina ögon.
Om man däremot säger att hon har fina tänder, har en oerhört snygg skjorta eller en bra rumpa (vilket hon själv anser att hon inte har), så blir hon mest bara fylld av tvivel. Inte bara för att du inte lät övertygande när du sa det - hon håller nämligen inte med.
Därefter kanske man kan välja ett bra verb, men även där borde det skilja från person till person vilket han/hon/hen föredrar.
Sparar den här till nästa vecka, återkommer med resultat!!!
http://explosm.net/db/files/Comics/Rob/charles_tree.png
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.