handdator

Visa fullständig version : Ätardag

Echoone
2007-05-06, 20:48
Under sin ätardag är det bara fläska på med chips godis cola pizza o dylikt?
lr ska man hålla sig nyttig men bara fläska på?

Handcuff
2007-05-06, 20:50

Det beror helt på varför du har en äterdag.

Eddie Vedder
2007-05-06, 20:51

Det är helt upp till dej såklart. Du behöver överhuvudtaget inte "fläska på", oavsett om du käkar vanlig mat lr onyttigare grejer. Det finns många olika definitioner av ätardag.

King Grub
2007-05-06, 20:51
Vill du ha någon positiv påverkan på träning låter du "ätardagen" bestå av moderat, kolhydratbaserad överätning.

Bryr du dig inte om negativ påverkan på deffen utan bara vill tillfredsställa smaklökarna, äter du vad och hur mycket du vill.

Ryska_raketen
2007-05-06, 20:52
Varför dra i sig en massa jävla skit bara för att liksom? Ät mer av det nyttiga och njut av något extra istället för att frossa skit.

Echoone
2007-05-06, 20:55
ok men eftersom jag deffar och så då äre bara köra överätning på en kolhydrat baaerad nyttig kost,, tackar

Eddie Vedder
2007-05-06, 20:58
ok men eftersom jag deffar och så då äre bara köra överätning på en kolhydrat baaerad nyttig kost,, tackar

Det kan vara klokt, du lär få väldigt bra träningsresultat av den dagen ett par dagar efteråt.:thumbup:

Men fortfarande måste ju alla kcal förbrukas och ett superöverskott kan ta ett tag att "återställa" om du nu deffar, kan va värt att ha i åtanke iaf.:)

theoppositescollide
2007-05-07, 00:19
jag försöker hålla det inom rimliga gränser ändå. Äter man smart kan man ju frossa och ändå "bara" ligga på ett överskott på 500-1000 kalorier, men går man loss totalt och ligger 3500 över som vissa gör efter en pizza, tokmycket choklad och läsk osv så har man ju förstört en hel veckas deff.

Scratch89
2007-05-07, 05:38
jag försöker hålla det inom rimliga gränser ändå. Äter man smart kan man ju frossa och ändå "bara" ligga på ett överskott på 500-1000 kalorier, men går man loss totalt och ligger 3500 över som vissa gör efter en pizza, tokmycket choklad och läsk osv så har man ju förstört en hel veckas deff.

+1. Att bara äta lite godare på kvällen mår man bättre av, än att trycka i sig kanelbullar och glas en hel dag, med magvärk som följd.

Ganymedes
2007-05-07, 06:30
Varför dra i sig en massa jävla skit bara för att liksom? Ät mer av det nyttiga och njut av något extra istället för att frossa skit.

Precis.

loztdignity
2007-05-07, 16:51
Word.

Frossa som fan kan du göra när du bulkar istället

Gpajpen
2007-05-07, 20:42
annars kan man ju gå lite extra hungrig och äta goda grejer hela dagen fast fortfarande deff :D

krilleh
2007-05-07, 22:37
annars kan man ju gå lite extra hungrig och äta goda grejer hela dagen fast fortfarande deff :D

och hur bra tror du man presterar då på gymmet?

för att inte tala om ens hälsa...