handdator

Visa fullständig version : Pastasallad +

MissileN
2007-05-06, 14:25
Hejsan

Jag har sökt som en galning både i forumet och övriga internet men inte hittat det jag söker. därför vänder jag mig hit.

Jag ska väl inte säga att jag deffar. Jag har rätt så lite kroppsfett redan nu men skulle ändå vilja tappa några extra kilo nu innan sommaren för att bli riktigt rippad :]
Därför är jag på jakt efter mat som mättar men ändå inte innehåller så mycket kalorier.

Jag tänkte ge mig in på något så avancerat som att laga egen pastasallad och behöver därför lite hjälp. Främst när det gäller recept. Kanske finns det någon bra tråd eller hemsida som behandlar detta. Isåfall får ni gärna länka.
Äter ni själva pastasallad? och isåfall, hur ser den ut (recept)? Har ni några bra tips på vad man ska ha i och inte ha i? och vad man kan ha till? Dela med er, all hjälp mottages tacksamt.

Vad jag har förstått så är gröt ett alldeles förträffligt mellanmål som är kalorisnålt och som mättar länge. Men det finns ju mängder av olika grötar och jag vet inte vilken jag ska välja.

Vad äter ni för gröt? Gör ni egen, isåfall hur ser receptet ut?
Om man ska köpa gröt, vad är det som gäller då? Dela med er av era erfarenheter är ni snälla.

tack :]

Sigurdsson
2007-05-06, 21:25
Recept till en pastasallad ska väll inte vara nödvändigt?

Men här är tips på ingredienser.
* Grillad/stekt -Kyckling eller stekt tärnad grillkorv.
* Makaroner eller bullgur
* sallad, gurka, tomat, kikärtor, majs., grönaärtor.

Carolinew
2007-05-06, 21:40
Hehe lägg i precis det du tycker om?

MissileN
2007-05-06, 22:08
Hehe lägg i precis det du tycker om?

ska testa att lägga i pasta, hamburgare, glass, pizza, chips, kyckling, ketchup, chokladsås osv. så blir det nog jättegott.

(Menade inte recept, utan mer snarare innehåll)

Mental
2007-05-06, 22:32
ska testa att lägga i pasta, hamburgare, glass, pizza, chips, kyckling, ketchup, chokladsås osv. så blir det nog jättegott.

Skippa glassen så blir det kalas!

Raggis
2007-05-06, 22:38
Är det inte ganska uppenbart? Pasta + sallad (w/e u like)?

Carolinew
2007-05-06, 22:41

(Menade inte recept, utan mer snarare innehåll)

Men seriöst, fattade du verkligen inte vad jag menade? *screwy*

Kallar du det där salladsingredienser så visst, kör hårt.

MissileN
2007-05-06, 23:32
Saken är ju att jag inte vet vad jag gillar eftersom jag inte har provat allt. Visst kan jag prova mig fram själv men det skulle ta mycket längre tid än om ni kunde hjälpa till. Men det är ju uppenbarligen rätt svårt.

Sedan handlar det inte bara om att det ska vara gott vilket framgår om man verkligen läser tråden.

pöss

m1kael
2007-05-07, 00:44
Saken är ju att jag inte vet vad jag gillar eftersom jag inte har provat allt. Visst kan jag prova mig fram själv men det skulle ta mycket längre tid än om ni kunde hjälpa till. Men det är ju uppenbarligen rätt svårt.

Sedan handlar det inte bara om att det ska vara gott vilket framgår om man verkligen läser tråden.

pöss

Men hur ska du veta att du gillar det vi föreslår då? Du blir ju liksom ändå tvungen att prova...eller är jag ut och cyklar nu igen...?

Annars är ju ananas, majs, champinoner, tonfisk, tomat, delade köttbullar m.m. rätt gott i sallad, kanske inte i samma sallad men, ja, du fattar.

MissileN
2007-05-07, 01:16
men hur svårt kan det vara egentligen?

Läs tråden först. och ge sedan tips på bra sallader och gröt :]

LadyInsane
2007-05-07, 01:39
Jag älskar pastasallad med tomater, oliver, basilika och mozzarella.

Annars är det gott med kyckling, pasta och haullomibitar.

Scratch89
2007-05-07, 11:29

Hallonbåtar? *popcorn*

LadyInsane
2007-05-07, 11:34
Hallonbåtar? *popcorn*

Whatever floats your boat...:D

Scratch89
2007-05-07, 11:49
Whatever floats your boat...:D

:D

Brooklyn
2007-05-09, 14:13

*drool* +1, sen en fin vinegrette till..