Visa fullständig version : Några vita hårstrån..
Ja, nu börjar det gå utför..
Om man som tjej hittar några vita (ej grå) hårstrån, är det ett tecken på att man ska börja färga hela kalufsen? Eller rycker man bort stråna å hoppas att man inte missat något i den tjocka manen? Har äntligen blivit sams med min naturliga hårfärg, ödets ironi..
Till saken hör att detta hände min mamma när hon var 28, vid 30 var hon vithårig. Men hon var blond och relativt korthårig så på henne märktes det inte så mkt, så hon väntade med att färga. Jag är långhårig brunett..
Vid hur många hårstrån skulle ni, hypotetiskt, sluta rycka å börja färga? (har efter noggrann koll 8 st)
/gammeltanta... *whistle*
blekfet2
2007-05-05, 07:44
one of us, one of us!
började själv odla en flint när jag var typ 20bast :D
Daniel_S
2007-05-05, 08:12
Jag fick mina första vita hårstrån som 22-23 åring, sen dess har inte ett enda dykt upp.
Supercharger
2007-05-05, 08:12
Jag har en grå fläck i bakhuvudet som blir kommenterad varenda gång jag är hos frissan.*gah!*
Brorsan som är 2år yngre än mig börjar få gråa hår överallt:D
Jag fick mina första vita hårstrån som 22-23 åring, sen dess har inte ett enda dykt upp.
Då brås jag hellre på dig än morsan.. :cool:
Fettecke
2007-05-05, 09:36
grattis... jag fick min första gråa plätt mitt på huvudet när jag var 18...
Jag hade rykt dom och väntat.
Jag tycker det är fint med vita hårstrån.
Va glad att dom blir vita och inte gråa.
Nu är det lätt för mig att säga så eftersom jag inte har några själv *L*
heltzonicka
2007-05-05, 16:19
Ja, nu börjar det gå utför..
Om man som tjej hittar några vita (ej grå) hårstrån, är det ett tecken på att man ska börja färga hela kalufsen? Eller rycker man bort stråna å hoppas att man inte missat något i den tjocka manen? Har äntligen blivit sams med min naturliga hårfärg, ödets ironi..
Till saken hör att detta hände min mamma när hon var 28, vid 30 var hon vithårig. Men hon var blond och relativt korthårig så på henne märktes det inte så mkt, så hon väntade med att färga. Jag är långhårig brunett..
Vid hur många hårstrån skulle ni, hypotetiskt, sluta rycka å börja färga? (har efter noggrann koll 8 st)
/gammeltanta... *whistle*
Nu fattas det bara att du sitter på balkongen med en DN kl 06:45 (du vaknade såklart innan väckarklockan), det passerar en stupfull yngling påväg hem från krogen och du mumlar för dig själv:
På min tid då var man minsann inte ute och härjade....jaaa...dagens ungdomar - Va säger man
Sen drar morgonradion igång Melodikrysset och du skyndar långsamt in.
Nu fattas det bara att du sitter på balkongen med en DN kl 06:45 ......
:laugh: :laugh:
Nu fattas det bara att du sitter på balkongen med en DN kl 06:45 (du vaknade såklart innan väckarklockan), det passerar en stupfull yngling påväg hem från krogen och du mumlar för dig själv:
På min tid då var man minsann inte ute och härjade....jaaa...dagens ungdomar - Va säger man
Sen drar morgonradion igång Melodikrysset och du skyndar långsamt in.
Faan va taskigt.. vad är det för fel på melodikrysset då... passa sig så han inte får en rullator uppkörd någonstans.. *whistle*
Okay, men rycka tills det blir fler då? Satana, jag känner på mig att detta kommer utlösa en 30-årskris.. buhuuu... :cryout:
Min morfar blev aldrig tunnhårig och hade inga grå hårstrån. Antar och hoppas att jag har ärvt hans hår.
Lellan: ville bara strö salt i såren.
Men om jag blir gråhårig så rycker jag kanske lite i början, men jag är inte så fåfängd.
Lellan: ville bara strö salt i såren.
Åh, tack. Det är nog inte själva det vita i sig som gör mig krisig, utan mer.. ja.. alltså, det FINNS inte vithåriga tjejer. Jag kan ju skämtsamt kalla mig tant. Men att VARA det.. var finns Pippis krumelurpiller när man bäst behöver dem.. :em:
Åh, tack. Det är nog inte själva det vita i sig som gör mig krisig, utan mer.. ja.. alltså, det FINNS inte vithåriga tjejer. Jag kan ju skämtsamt kalla mig tant. Men att VARA det.. var finns Pippis krumelurpiller när man bäst behöver dem.. :em:
Äh, tjejer har aldrig sina naturliga hårfärger ändå.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.