Visa fullständig version : EsaPro??
Marcos_a
2007-05-04, 19:41
Jag funderar på att beställa lite esapro men jag undrar först om det är bättre än proteinpulver och varför? och om ni rekomenderar det...ifall ni inte gör det vad rekomenderar ni då? :bpump:
Det finns rätt mkt info om den i tidigare trådar.
Prova att söka.
Mvh
anabol_k1k
2007-05-04, 19:43
Jag ska smaka det för första gången imorgon. Spännande, har inga större förhoppningar på smaken dock.
Du får allt ta o söka lite.
Eddie Vedder
2007-05-04, 19:45
Sök snälla du. Det diskuteras dagligen och ligger troligtvis ett par trådar om ämnet på dom första sidorna t.o.m.
Gör en "Advanced search", markera "Kosttillskott" i spalten med alla underforum till höger och välj sedan "Titles only" under där du skriver in sökordet.
Sökordet bör vara "EsaPro";)
Du hittar nog allt du vill veta ska du se.:thumbup: :)
Marcos_a
2007-05-04, 19:47
har sökt hittar tyvär ingenting...
Eddie Vedder
2007-05-04, 19:49
har sökt hittar tyvär ingenting...
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=996201
Varsågod!:) :thumbup:
Jag ska smaka det för första gången imorgon. Spännande, har inga större förhoppningar på smaken dock.
Du får allt ta o söka lite.
Rätt, du får inte ha några som heelst förhoppningar på smaken:)
Marcos_a
2007-05-04, 19:58
ok jag har läst igenom där men jag får fortfarande inget bra svar ifall det är bättre än proteinpulver..vad tycker du? smaken spelar inte så stor roll:D
King Grub
2007-05-04, 20:01
Det fungerar på samma sätt som vassleprotein: det stimulerar nybildningen av muskelprotein. Denna effekt är större hos EAA än hos vassleprotein (eller något annat protein); det finns inga nackdelar med EAA i jämförelse. Det är givetvis svårt att säga om eller hur stor praktisk skillnad det gör, men det är "bättre", på alla sätt, och används på samma sätt.
Marcos_a
2007-05-04, 20:03
tack så mycketKing_grub...slutligen...rekomenderar du det istället för vanligt protein? det är ju en liten prisskillnad men om det verkligen är bättre öän protein så är det inga problem
King Grub
2007-05-04, 20:08
Om du vill ha något som maximalt ökar nybildningen av muskelprotein i samband med styrketräning, så ja, det gör jag väl. Men jag kan inte säga att du kommer att märka något skillnad, särskilt inte om du täcker ditt energi- och proteinbehov från din vanliga kost. Så mycket dyrare är det inte; doseringen är 6-10 gram per intag. Större intag ger ingen ytterligare effekt.
Marcos_a
2007-05-04, 20:09
allright! hur länge räcker 750 g egentligen? ska beställa ett pket nu:D
allright! hur länge räcker 750 g egentligen? ska beställa ett pket nu:D
10g innan varje pass, räcker till 75 träningspass. Om du tränar 4 gånger i veckan, så räcker en burk i över 4 månader.
Cerberus
2007-05-04, 20:54
jag tycker att esapro gett mig mkt bra ökningar :D men det e ju inte enda faktorn, placebo lr ej, I like this shit :D
Marcos_a
2007-05-05, 11:47
ska man inte ta 10 gr innan o sen 10 efter träning?
King Grub
2007-05-05, 11:50
Om du vill.
Klicka (http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=997877)
ska man inte ta 10 gr innan o sen 10 efter träning?
Som sagt sök.
Marcos_a
2007-05-08, 21:06
jag köpte in en burk idag:D körde med den på direkten. Jag trodde folk överdrev när dom sa att den smakade äckligt men nu tror jag inte de längre- hahaha den luktar fiskmat o luktar likadant hahaha tror ni de går bra att blanda det med multivitamin dricka? vad kan man annnars blanda den med som inte innehåller så mycke kolhydrater. har läst om fun light men jag undrar om det finns nåt mer ni rekomenderar
Cerberus
2007-05-08, 21:09
om esapro ska ha sin effekt ska det tas på tom mage(fasta flera timmar innan) och det enda som jag vet är okej att ta med det är fun light och snabba kolisar som druvsocker och maltodextrin.
Annat saktar ner magsäckstömningen. Men helt ärligt vänjer man sig vid smaken, tycker det e bra att ha nåt som smakar rätt äckligt, då uppskattar man vanlig mat bättre :D
Marcos_a
2007-05-08, 21:18
hahaa okey tack för hjälpen då ere bara o vänja sig haha...
Marcos_a
2007-05-08, 21:25
föresten vad tycker ni om kolozzeums kreatin da?´den kostar bara 99 kr så därför är jag lite tveksam till om den är bra
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.