Visa fullständig version : Pannknack av chins
Mega Mike
2003-03-19, 21:52
När jag körde chins i dag så hängde jag kvar så länge jag bara kunde i uppdraget läge på sista repet.
Efter det så fick jag en riktigt kraftig huvudvärk i bakhuvet, kändes som någon sopat till med en skivstång i roten.:smash:
Den gick över efter bara några minuter men det var obehagligt då det aldrig har hänt förr.
Att det svartnar för ögonen och att jag leker hobby astronom ;) är jag van vid men inte det här.
Är det något som är vanligt förekommande:confused:
Jag har vid något tillfälle råkat ut för akut huvudvärk av tunga lyft kombinerat med stor ansträngning. det handlar nog mest om lite för snabb blodtrycksstegring och behöver inte vara farligt.
Det kan ju vara samma för dig men i samband med chins kan det också hänga ihop med en stor krampartad ansträngning av nackmusklerna som ju fäster en bra bit upp i bakhuvudet.
Antonius
2003-03-19, 22:35
Kan hända mig ibland att jag spänner nacken för hårt medans jag lutar huvudet uppåt men ändå lite frammåt, så som man gör i chins ibland. Och då kan jag få en jävla värk i just bakhuvudet med exakt den smärtan du beskrev.
Mega Mike: All styrketräning leder ju till ökat blodtryck, ska man hålla något statiskt så länge så är nog inte huvudvärk så oväntat.
Precis som om man glömmer andas när man kör ett set i benpressen, det leder ofelbart till huvudvärk för min del i alla fall.
förmodligen spänner du nackmusklerna för mycket när du tar i. hade själv samma problem ett tag så jag gick till läkaren och frågade.
han gav mig svaret att jag skulle försöka slappna av mer i nacken.
har faktiskt inte fått sån "kramp-huvudvärk" sen jag vatt hos läkaren. men det gör förbannat ont... känns som hela huvud ska explodera å man bara undrar vad fan man håller på med ;)
Mega Mike
2003-03-20, 09:55
Skönt att höra att det inte är något onormalt.
Brukar normalt inte hänga kvar så länge som den här gången.
Nacken spänndes säker men någon krampkänsla fick jag inte bara huvudvärken efteråt.
Ja, ja det som inte dödar stärker:hbang:
[euphoria]
2003-03-20, 10:34
gillar din avatar Mike :smokin:
Mega Mike
2003-03-20, 11:43
Har ju ingen digitalkamera så vad gör man;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.