Visa fullständig version : FIINT väder
Är så trött på att alla måste tycka att soligt/varmt väder är fint/bra väder.
Jag HATAR isf fint/bra väder. *mini* De enda gångerna jag stått ut en svensk sommar som varit varm, är om jag varit ledig och har haft tid att vandra i skogen som av någon underbar anledning inte blir stekhet.
Nu har jag barn också, ännu mer tabu och mer press på att gilla det fina vädret. Varför?? *screwy* Försöka krångla på ungen solglasögon (nu är det visserligen delade meningar om det, skydd mot starr jmf ljuskänslighet), sedan täcka upp dem med heltäckande plagg som skitas ner å tvättmaskinen går dygnet runt. Keps ska man också få dem att ha på sig, ska man vara vid vatten ska man smörja smörja smörja de delar som sticker utanför solskyddskläderna å ha stenkoll för sommartider=drunknartider. Helst ska man undvika solen mellan kl 11 och 15. Några sådana restriktioner finns inte under höst/vintern/vår, då är man mkt friare.. *cupid*
Alltså, missförstå mig rätt. Jag kan också ledsna på mörkaste november, men den går ju så fort.
Men sommaren, varmt kvavt å bländande sol. Jippijey.. not.*spy* Tacka vet jag ca -10 till + max 20 grader, då man kan klä sig efter väder och faktiskt GÖRA saker utomhus..
Är det bara jag som har förra sommaren i alltför färskt minne och bävar en lika äcklig sommar i år? :confused:
DU är nog min själsfrände i denna fråga!! håller med till 100%
avskyr när det är varmare än 20 grader skittrist att ligga på stranden och glo och att bränna sig varenda sommar!!
nä tacka vet jag september,oktober och april, maj...då är det underbart i sverige!!
Tigerkotten
2007-05-04, 14:02
Ja inte håller jag med dig inte, hade jag fått bestämma hade det nog varit 10månader om året med fint väder.
Så skönt att kunna gå runt med lite kläder, sitta ute och grilla. Eller bara bada lite i vattnet, eller hitta på andra aktiviteter med vännerna som kubb, brännboll, fotboll eller andra saker och ting.
Sen är mycket skönare att gå ute på promenader när det är fint väder, samt att man faktiskt blir på bättre humör av solsken :]
King Grub
2007-05-04, 14:03
avskyr när det är varmare än 20 grader skittrist att ligga på stranden och glo och att bränna sig varenda sommar!!
nä tacka vet jag september,oktober och april, maj...då är det underbart i sverige!!
Exakt. Hata värme.
Värme is teh shit! :cool:
Lellan - grattis på födelsedagen! :cheers: Vill du att jag gör en egen grattistråd till dig?
Pudzianovski
2007-05-04, 14:11
Gillar värme men hatar solljus.
En varm sommarkväll där solen nästan gått ner är skönt, eller en varm vårdag med lite solsken men varmt i luften.
fram för värme. 30-35 grader och sen en lag som säger att bara vackra människor får gå topless på stan
Knappa 20 grader och soligt är optimalt cykelväder! :thumbup:
Helt underbart nu jämfört med i vintras, vi är privilegierade som har så här fint väder under våren. *cupid*
jontahontas
2007-05-04, 14:13
Say whaaaat? Jag kan då inte komma på något bättre än en varm sommarkväll var som helst i Sverige. Tunna luftiga byxor, en t-shirt, en god öl / drink i handen tillsammans med en söt tjej någonstans vid vattnet en sommarkväll är det bland det absolut skönaste jag kan tänka mig.
Den stekheta dagssolen däremot är la sisådär, men det får man ta för att uppleva kvällen.
Kyla utan blåst och värme med mycket svalkande vindar är det ultimata.
bara att hoppas klimatförändringarna är på riktigt så kan vi se fram emot varmare tider även i sverige! man får försöka dra sitt strå till stacken så det sker inom ens egen livstid.
blir till att köpa en större och törstigare bil till att börja med
tigerofsweden
2007-05-04, 14:22
bara att hoppas klimatförändringarna är på riktigt så kan vi se fram emot varmare tider även i sverige! man får försöka dra sitt strå till stacken så det sker inom ens egen livstid.
+1
Finns inget bättre än sommar *drool*
För några vintrar sedan fick jag definitivt nog av kyla och har därefter bestämt mig för att göra allt för att undvika den. Så fort jag har tillräckligt bra möjligheter att flytta till ett bättre land tänker jag aldrig mer stå ut med vinter.
Sommaren här är inte för varm utan alldeles för mild. Jag vill ha riktig värme, för att ta igen alla jävla dagar jag frusit.
Sofia4_4
2007-05-04, 14:31
ÄLSKAR värme.
Över 20 grader ska det vara. 28-30 är optimalt.
Mellersta och södra Sverige kan få ha varmt och skönt året om och norra Sverige kan få ha kallt och griniga vinter-människor. Sommar och värme är det bästa som finns.
För några vintrar sedan fick jag definitivt nog av kyla och har därefter bestämt mig för att göra allt för att undvika den. Så fort jag har tillräckligt bra möjligheter att flytta till ett bättre land tänker jag aldrig mer stå ut med vinter.
Sommaren här är inte för varm utan alldeles för mild. Jag vill ha riktig värme, för att ta igen alla jävla dagar jag frusit.
Gör som jag. för varje monitor och platt tv du köper köper du samtidigt ett bordssolarium i samma storlek.
Har 3 platta skärmar på skrivbordet och lika många ansiktssolarium - full fräs! :hbang:
Älskar när det är varmt! Spela beachvolley med polarna och sen slänga sig i en svalkande älv! Bättre än så blir det inte. Enda negativa jag vet är dom förbannade myggorna och humlorna som är överallt!
Andreas
Jag köper alldeles för få platta skärmar och TV-apparater för att det ska vara en gångbar lösning. Jag sparar hellre pengarna så jag kan flytta till Florida eller annat lämpligt ställe. Sedan kan jag ligga naken ute hela dagarna och få multipla orgasmer av vädret.
Kyla utan blåst och värme med mycket svalkande vindar är det ultimata.
Det där är optimalt!
Knallblå himmel, 28 grader, lätta vindpustar och semester. *cupid*
Nej, nu går jag hem för denna vecka. Trevlig helg! *popcorn*
ÄLSKAR värme.
Över 20 grader ska det vara. 28-30 är optimalt.
+1.
Älskar också värme. 28-30 låter bra men det är nästan i underkant:D
+1.
Älskar också värme. 28-30 låter bra men det är nästan i underkant:D
Jupp, precisly samma här!:)
Tycker 30 grader i skuggan är as nice!*cupid*
Förra sommaren var den bästa på länge, +30grader och stekande hetta.
Öken klimat ftw!
Löjtnant Blank
2007-05-04, 16:24
Jag gillar när det är så hett att naglarna smälter och skuggorna brinner fast i asfalten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Minst 65 grader ska det vara!!!!!!!!!!!
tossefar
2007-05-04, 16:25
Jag då! Jag gillar när det är typ ELD!
shadowfire
2007-05-04, 16:31
ääh, varför gå omkring och ens "hata" något som en årstid i livet, måste vara ett tungt levene och gå o lägga massa energi på o va bitter över något man ändå inte kan påverka... lev, njut o va glad! ;)
Är det kallt klär man på sig, är det varmt klär man av sig, söker upp skugga, köper en fläkt/AC osv.. :thumbup:
28 grader brukar vi ha inomhus så länge vi eldar med ved, skönt! Startade värmepumpen förra veckan efter vinterns vedeldande, nu är det bara 23 grader, brrrrr,kallt!
Optimal utetemp är således >28 grader.
Jag gillar sommaren som det blir uppe i norra sverige, varmt och skönt men inte för mycket. Fast då ska man vara ledig, det är jobbigt att behöva göra något vettigt eller för den delen vara påklädd när det är sådär svettvarmt. Jag blir fan helt apatisk när det är sådär jättevarmt som det är i ex thailand eller runt medelhavet.
Har du inte hört talas om något som kallas för vatten? Du kan ju bada för sjutton! Det är det härligaste med sommaren. Jag tycker också att det är våldsamt varmt men det är otroligt skönt för då kan jag bara hoppa i vattnet och svalka mig!
Precis! :cool:
Vi förvandlar Lellans hata sommartråd till älska sommar :D
jag har varit med om 50+ grader i mellanöstern, rekommenderas ej...brännskador när man är på taket förfan.
Jag håller med du.
när termometern drar över 20 så börjar det bli jobbigt.
Vid 25 är det ingen lek längre, konstant svettig och lättirriterad.
Över 30 vägrar jag gå ut, jag måste a nära till dushen.
lol 15c och folk whinar. snacka om att alldeles för många blivit tappade lite väl ofta på huuvdet som barn (vilken studs?) :(
hjälmtvång på spädbarn säger jag. orka med dessa problem i framtiden.
Ja, ni som gillar eld - må ni brinna i helvetet.. ;)
ääh, varför gå omkring och ens "hata" något som en årstid i livet, måste vara ett tungt levene och gå o lägga massa energi på o va bitter över något man ändå inte kan påverka... lev, njut o va glad! ;)
Det är inte så att jag går runt och hatar, jag får hatattacker när väderflickor/pojkar snackar om fint/bra väder å folk hatar MIG när jag bara inte diggar värmen. Den allmänna sanningen att varmt/soligt=fint/bra förstår jag mig inte på. Såg att jag hade några likasinnade, gött.. hösten kommer, håll ut.. *cupid*
Jag lever, njuter, å är glad tack vare att sambon ska vara föräldraledig i sommar= JAG slipper tvånget att steka mig, bländas och koka.. :cool: Istället kan jag plocka russinen ur kakan (svala sommarkvällar... å typ annat än just sommardagar). Sedan jag kom ut ur vintergarderoben å faktiskt svarar ärligt om någon undrar om det inte ska bli skönt med sommar - roidar folk på mig.. Så då roidar jag tillbaks på sommarn.
Är det kallt klär man på sig, är det varmt klär man av sig, söker upp skugga, köper en fläkt/AC osv..
Ja, du hör ju själv.. mkt roddigare med sommar än vinter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.