Visa fullständig version : framtidens teknikprodukter ?
Litecore
2007-05-04, 05:25
hallå där, råkade snubbla över en fiktiv bild på Apples iPod Nano och tyckte den var så jävla ball!
tyvärr så vet jag inte mer om när den är gjord (pre-/post den "riktiga" nanon) eller i vilket syfte..
http://members.shaw.ca/ventro2/nano_large.jpg
så jag tänkte höra med kollofolket vad ni har för syn på just trådtiteln; framtidens teknikprodukter.
vad blir nästa stora grej, vad skulle du helst se själv och vad kommer floppa totalt på marknaden ? :)
DenSisteMohikanen
2007-05-04, 11:36
Den spelar en bra låt iaf
Trådlös strömöverföring vore ballt så att man slippar alla sladdhärvor
Det har jag tänkt på fler gånger. Hade varit sjukt fett.
Cerberus
2007-05-04, 12:31
word! ser ut som ett ormnäste här
blekfet2
2007-05-04, 12:33
ser ut som min gamla mp3-spelare. :D
NiXPhoenix
2007-05-04, 12:35
Det har jag tänkt på fler gånger. Hade varit sjukt fett.
Tror det är stor risk för elallergi då. ;)
Många protesterar vilt så fort elbolagen vill dra kraftiga elledningar i närheten av deras hem, sen om man blir påverkad eller inte vet jag inte mycket om men det är ju bara att testa att stoppa in ett gem i vägguttaget och slicka.
Trådlös strömöverföring är ens inte möjligt så det är inte lönt att disskutera ;)
NiXPhoenix
2007-05-04, 13:16
Trådlös strömöverföring är ens inte möjligt så det är inte lönt att disskutera ;)
Blixten finns ju. *whistle* Folk som klättrar på tågtak... Småblixtar där med.
Har man bara tillräckligt hög spänning så! :D
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6129460.stm
Blixten finns ju. *whistle* Folk som klättrar på tågtak... Småblixtar där med.
Okej, så vi ska dö på kuppen? :D
Låt mig inte bli först att testa bara, sen om det då fungerar kan jag överväga att använda det ;)
What? Vad jag har hört så har man redan lyckats med detta?! Dock så är det inte utvecklat till ens nära 100 %.
Edit: 2 late
Tja, låter som det gamla vanliga "En ström i ett fält ger en kraft", fast lite bättre. Det är hur som hellst ändå elektromagnetism, och diskussionerna är fortfarande igång om det är dåligt för människor eller ej.
Det är mycket lättare att tillverka elektronik som helt enkelt drar väldigt lite ström, den utvecklingen sker ju redan idag, eftersom den är nära kopplad till att göra elektroniken mindre och billigare. Om 10-20 år kommer vi inte behöva trådlös uppladdning av mp3-spelare, då kommer de klara sig på den energi de kan generera via skakningar och solenergi, precis som diverse klockor har gjort i åratal.
What? Vad jag har hört så har man redan lyckats med detta?! Dock så är det inte utvecklat till ens nära 100 %.
Edit: 2 late
Frågan är då om dom lyckas utveckla det till 100% överhuvudtaget ;)
Litecore
2007-05-09, 20:54
vi är närmare än ni tror, gott folk! :D
Strömkabeln - snart ett minne blott (http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_15383887.asp)
Det är väl redan här till viss del men Internet överallt till allting. Skippa det gamla nätet telenätet och köra allt över Internet. Trådlösa uppkopplingar ÖVERALLT. T.o.m. där Snake kommer ifrån.
Vetefan om det är så nyttigt. Ha elektromagetiska fält i hela lägenheten... Ok om det är apparater som går på låg effekt, men mer effektkrävande utrustning, nja...
Litecore
2007-05-09, 21:10
nej det kan jag absolut hålla med om Rasco.
tror inte att trådlös el kommer bli nån större hit såvida
man inte kan kryptera den så inte grannen snor ;)
En projektor som man inte behöver duk till vore nice. Dvs att bilden projiceras "i luften"
Nitrometan
2007-05-09, 21:48
En projektor som man inte behöver duk till vore nice. Dvs att bilden projiceras "i luften"
Finns för bruk på mässor. Grymt snyggt. De använder en dimma som skapas med mikrovågor.
Finns för bruk på mässor. Grymt snyggt. De använder en dimma som skapas med mikrovågor.
Jaså? Härligt! Blir det någon bildkvalite att tala om?
Ljus tror jag starkt på. I min framtid så finns det inga Tv-apparater, utan ljus projiceras ut i luften och bildar en knivskarp full-HDx20-bild via en liten konformad dosa man lätt och smidigt kan placera på vardagsrumsbordet.
På denna luftprojicerade "tv" kan man spela xbox1080, som nu är utan handkontroller. Man styr sig fram interaktivt med hjälp av en tunn, klistermärkesliknande grej man sätter fast på handen. Denna läser av rörelser and that kind o' shit. En fet jävla manual följer dock med, så att man ska kunna lära sig alla rörelser :D
Alla digitala överföringar blir optiska, och går i ljusets hastighet. Zap! Så var den filmen nere...Zap! En till. Kretskorten i datorerna är även dessa optiska...zap! zap! zap!
Jag skulle kunna fortsätta i evigheter!
finns ett skämt om trådlös strömöverföring som mina gamla el lärare brukade dra.
"Det var faktiskt en kille som har uppfunnit trådlös ström överföring"
"Jasså? Vem då?!"
"Skitsamma han är död nu....."
Förövrigt är hastighets rekordet på överförings hastighet nu uppe i 9,2 Gb/sek.. så ZAPZAP ZAP
och 3D hologram finns också men klarar endast av att rita upp 64 vita punkter i tomma intet.. ett tag kvar tills du har 65 miljoner färger på valfri tum.. men det kommer..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.