Visa fullständig version : Namntips till musikblogg
Hjälp mig. Vill ha ett fett namn till en musikblogg, som handlar om modern musik. Pop, rock, hip hop och annat tjafs.
Hjälp plicks!
"Musikbloggen"
Ganska taget :D
blekfet2
2007-05-03, 18:51
"varförskrivermanbloggöhhhmusik"
Ryska_raketen
2007-05-03, 18:54
"Bloggensomhandlaromalltsomharmedmusikattgörarnbhip hoptrandealltsägerjagdittjanusansikte"
Jag tror jag ska damma av min kvast
Döda räkor
Har man lite musikkunnade så blir det självklart, har man inte det så blir det mest förvirrande vilket också är intressant.
internethjälten
2007-05-03, 19:13
noten.blogg.whatwver
eandersson
2007-05-03, 20:09
musiqaah!
LadyInsane
2007-05-03, 20:11
Högtalar'n:)
Högtalar'n:)
Det var fett (=
Men åäö funkar inte /=
LadyInsane
2007-05-03, 20:14
Det var fett (=
Men åäö funkar inte /=
Men då, det tänkte jag inte på!
"The Speaker" känns inte lika mäktigt...
Men då, det tänkte jag inte på!
"The Speaker" känns inte lika mäktigt...
Började också tänka i de banorna. Typ thespeaker eller speakerbox. Eller theboombox. Men det känns ganska gjort.
boombox och theboombox var taget /=
Ryska_raketen
2007-05-03, 20:18
Bloggminator1 eller bloggminator2!!
Men vafan. Kanske inte är hela världen om adressen blir hogtalaren.blogsplatsen.com
Lite B är det, men ändå.
http://hogtalaren.blogspot.com/ blev det.
fast det som ligger där är bara gammalt som jag klistrade in. måste ju få den snygg också. först snygga till den, sen göra den aktuell. tjoho!
Vill ha bild på ett högtalargaller (tänk gamla bommboxes med stålgaller framför högtalarelementen) som man kan ha som bakgrund till titelframen. Var fanken letar man?
gilleraffen
2007-05-03, 21:36
Fram med kameran och skjut av. Visst, man kan söka runt på internet efter bilder också men det är olagligt (visst, jag vet. risken att någon skulle märka/påpeka något är liten, men det känns bättre om bilden är tagen själv!) att sno andras bilder. Finns däremot en sjysst sida (säkert flera) som delar med sig (lagligt) av tusentals bilder på allt mellan himmel och jord. Kan dock inte komma på adressen till den nu. Lycka till!
www.sxc.hu för fria bilder på det mesta, finns underavdelningar för musik och elektronik t.ex.
gilleraffen
2007-05-03, 21:50
www.sxc.hu för fria bilder på det mesta, finns underavdelningar för musik och elektronik t.ex.
Tack! Just den jag syftade på.
http://www.stockxpert.com/browse.phtml?f=view&id=239718
Den kan nog gå att jobba vidare på och få till något coolt.
Fram med kameran och skjut av. Visst, man kan söka runt på internet efter bilder också men det är olagligt (visst, jag vet. risken att någon skulle märka/påpeka något är liten, men det känns bättre om bilden är tagen själv!) att sno andras bilder. Finns däremot en sjysst sida (säkert flera) som delar med sig (lagligt) av tusentals bilder på allt mellan himmel och jord. Kan dock inte komma på adressen till den nu. Lycka till!
Problemet är bara att jag inte har några högtalare med metallgaller /=
Ska kolla på sidorna ni tipsade om. tack så mycket!
Deceiver85
2007-05-03, 21:56
Soundloaded, efter ett Ricky Martin-album :D
edit: ops, försent...
LadyInsane
2007-05-03, 21:57
Wow, nu känner jag mig hedrad som döpte din blogg:D Får se till att följa den nu!:)
Wow, nu känner jag mig hedrad som döpte din blogg:D Får se till att följa den nu!:)
Får du göra (=
Fast där är inget aktuellt nu. Ska försöka fixa utseendet innan jag ger mig på innehållet.
börjar få lite form nu (=
http://hogtalaren.blogspot.com/
tips?
innehållet har jag inte börjat på riktigt dock.
LadyInsane
2007-05-04, 03:10
börjar få lite form nu (=
http://hogtalaren.blogspot.com/
tips?
innehållet har jag inte börjat på riktigt dock.
Gör en snygg logga. Alltid bra med varumärken som känns igen:)
Litecore
2007-05-04, 04:49
bort med URL:en från högerhörnet på bannern/logon, den drar ner ruskigt mycket..
Gör en snygg logga. Alltid bra med varumärken som känns igen:)
Men sånt kan jag ju inte /=
bort med URL:en från högerhörnet på bannern/logon, den drar ner ruskigt mycket..
Tack för tipset (=
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.