handdator

Visa fullständig version : Operation av Pilonidalsius

Chrisso
2007-05-03, 10:58
Nån mer som är drabbad av denna sjukdom från helvete? och i så fall hur har de gått för er efter opererationen? Ligger i soffan nyopererad för 3gången nu med en sjukskrivning på 4-5v framför mig. Så sjukt drygt att man inte kan göra kärlek ,träna, sitta, eller gå normalt. Tur man får finfina painkillers så allt bara blir en dimma.

Snafu
2007-05-03, 11:04
Fyfan jag gogglade runt lite. Lät otrevligt! Har inte lidit av det själv.

eleni
2007-05-03, 11:09
Känner ingen som drabbats men träffade några unga killar på vårdcentralen med diagnosen när jag hade praktik där. Verkar inte alls roligt. Hoppas det går bra i fortsättningen. Lycka till.

MasterChief
2007-05-03, 11:32
Japp. Jag blev opererad för detta. Jobbigt som fan eftersom de inte kunde sy igen såret. Jag var borta ca 10 veckor :-/

Chrisso
2007-05-03, 12:14
Japp. Jag blev opererad för detta. Jobbigt som fan eftersom de inte kunde sy igen såret. Jag var borta ca 10 veckor :-/

Fyfan 10v är hårt alltså. Första gången jag opererades lämnade dom det helt öppet också, sydde ner sårkanterna i botten på såret och lät de läka inifrån och ut. Då var jag sjukskriven i 8v och de såg mycket lovande ut. Men sen var de en liten del av såret som inte läkte typ 5*5mm så dom skar upp de igen. Andra gången så sydde dom igen halva såret och jag var borta i 6v men de var samma jävla skit igen, en liten del som inte läkte.. Så nu ligger jag här igen denna gången med ett öppet sår precis som vid första opererationen.
Känns som man börjar få lite rutin på det här nu *cry* har byggt upp ett multimediacenter på soffbordet så jag kan leka lite med datorn och se på tv ialf.

bullis
2007-05-03, 13:49
Fel o säga vad det är för sjukdom

Mental
2007-05-03, 13:56
Fel o säga vad det är för sjukdom

Han skrev ju det i titeln?

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1255

MasterChief
2007-05-03, 14:25
Fyfan 10v är hårt alltså. Första gången jag opererades lämnade dom det helt öppet också, sydde ner sårkanterna i botten på såret och lät de läka inifrån och ut. Då var jag sjukskriven i 8v och de såg mycket lovande ut. Men sen var de en liten del av såret som inte läkte typ 5*5mm så dom skar upp de igen. Andra gången så sydde dom igen halva såret och jag var borta i 6v men de var samma jävla skit igen, en liten del som inte läkte.. Så nu ligger jag här igen denna gången med ett öppet sår precis som vid första opererationen.
Känns som man börjar få lite rutin på det här nu *cry* har byggt upp ett multimediacenter på soffbordet så jag kan leka lite med datorn och se på tv ialf.

Jag lider med dig. :-/

MasterChief
2007-05-03, 14:29
När jag låg hemma så började det värka, blöda och vara så in i helvete helt plötsligt. Åkte in till sjukhuset för att kolla. Trodde det hade blivit infekterat eller nåt. Då visade det sig att min fru (som fick äran att byta nerblödade kompresser) råkat missat en tunn kompress som växt fast i det nybildade köttet. Så doktorn tog helt sonika tag i den och rev bort den. Det var inte så skönt :-/

Sen var ju den där syran inte direkt skön när de frätte bort hud som bildats.

Chrisso
2007-05-03, 14:36
När jag låg hemma så började det värka, blöda och vara så in i helvete helt plötsligt. Åkte in till sjukhuset för att kolla. Trodde det hade blivit infekterat eller nåt. Då visade det sig att min fru (som fick äran att byta nerblödade kompresser) råkat missat en tunn kompress som växt fast i det nybildade köttet. Så doktorn tog helt sonika tag i den och rev bort den. Det var inte så skönt :-/

Sen var ju den där syran inte direkt skön när de frätte bort hud som bildats.

Ne fyfan de svider rätt bra. Men du har klarat dig fint efter ditt ingrepp eller?
Har du vidagit några årgärder för att förhindra att de kommer tillbaka?
Såg här såg det förövrigt ut under min första operation. En sköterska skulle ta bilder inder ingreppet men lyckades istället filma *slap*

http://img15.imgspot.com/u/07/122/10/cysta.

JJ
2007-05-03, 14:38
Men fy helvete.

MasterChief
2007-05-03, 15:08
Ne fyfan de svider rätt bra. Men du har klarat dig fint efter ditt ingrepp eller?
Har du vidagit några årgärder för att förhindra att de kommer tillbaka?
Såg här såg det förövrigt ut under min första operation. En sköterska skulle ta bilder inder ingreppet men lyckades istället filma *slap*

Va fan. Vilken jävla bild. :D

Nej, inga alls. Snarare tvärtom eftersom jag cyklat mycket. Förmodligen var det ju även cyklingen som orsakade problemet från början. Ibland är jag öm som fan och det har hänt att det blött någon gång. Men nu har det gått fem år eller nåt och än så länge inga problem. Men det kommer säkert tillbaka. Tydligen är det rätt vanligt att det gör det.

Allan
2007-05-03, 19:03
Ska du lägga upp den typen av bilder är forumet mycket tacksam för ett varningens ord först. Man varnar för starka bilder.