Visa fullständig version : Ricky Bruch..
Karln är banne mig den argaste mannen jag någonsin sett träna. :D
Hans enorma vitaminintag kan ju vara en upplysning för folk som tror på sånt för mycket.
http://video.google.com/videoplay?docid=7970504585216112884&q=ricky+bruch
http://s23.photobucket.com/player.swf?refURL=/&file=http://vid23.photobucket.com/albums/b355/Drillborrkiller/Ricky1-1.flv&t=1177509685&os=1&ap=1
olle lindblad
2007-05-03, 09:47
Han var ju värre än Coleman med alla de små burkarna. Förresten, presterade han några resultat i världsklass utanför Malmö?
Rock'nRoll
2007-05-03, 10:01
Parodi?
Parodi?
På vad? Det där är sener ur Rickys film Själen är större än världen.
bigtraps
2007-05-03, 10:11
Han var ju värre än Coleman med alla de små burkarna. Förresten, presterade han några resultat i världsklass utanför Malmö?
Han satte väl världsrekord på Stockholms stadio om jag inte minns fel
Han satte väl världsrekord på Stockholms stadio om jag inte minns fel
I diskus?
I diskus?
Jag läste lite på nätet. Han tagnerade tydligen VR då.
Karl_alfred
2007-05-03, 10:48
Hahaha så skön snubbe!
jontahontas
2007-05-03, 11:08
Skönt å skrika sig blå å slå sönder inredningen efter 3 reps benlyft.
Runda Grodan
2007-05-03, 11:23
Bra filmer, de tackar jag för! :thumbup:
Dumleman
2007-05-03, 11:26
Haha nu snackar vi rage!
Runda Grodan
2007-05-03, 11:27
På vad? Det där är sener ur Rickys film Själen är större än världen.
Är den bra?
Jag har just satt upp den på min hyrfilmslista.
olle lindblad
2007-05-03, 11:35
Ricky har ju gjort en del skojiga roller, bl a som rövare i Ronja Rövardotter. Har för mig att han var med någon av de där danska gladporrfilmerna också.
the_PL_man
2007-05-03, 11:48
Underbar personlighet vid denna tid, men idag tyvärr bara en spillra till människa.
Se & lär, ni som tycker att det är ofarligt att bruka både det ena & andra....
/the_PL_man
Är den bra?
Den är helt underbar i min mening! Sett säkert 3-4ggr, helt klockren film! :D
Bra val! :thumbup:
Runda Grodan
2007-05-03, 11:56
Den är helt underbar i min mening! Sett säkert 3-4ggr, helt klockren film! :D
Bra val! :thumbup:
Då litar jag på dig. ;)
Då litar jag på dig. ;)
Det är nog helt klart den sjukaste filmen jag sett ska väl sägas, i ena stunden sitter han och läser poesi, strax efter trycker han i sig sin dagliga dos av 4-500 tabletter för att sedan gå till gymmet och lyfta sjuka vikter! (och kasta stänger ála Branch Warrens polare - in your faces haters :D)
Är den bra?
Jag gillade den som fan.
Runda Grodan
2007-05-03, 12:06
Det är nog helt klart den sjukaste filmen jag sett ska väl sägas, i ena stunden sitter han och läser poesi, strax efter trycker han i sig sin dagliga dos av 4-500 tabletter för att sedan gå till gymmet och lyfta sjuka vikter! (och kasta stänger ála Branch Warrens polare - in your faces haters :D)
Nu har jag ju inte sett Bruchs film men jag kan tänka mig att när han kastar vikter så är det inte spel för gallerierna till skillnad från en viss Mr Moore i Unchained.
Jag köpte tre Battle for the Bolibompa-filmer för inte så länge sedan och i en av scenerna tränade Johnnie Sweet Tits och Jay Moore. Det var faktiskt en ganska bra scen och Moore verkade vara helt okej där, stark var han också.
Edit.
Jag gillade den som fan.
Ja den verkar lovande om både du och TP gillar den.
Vad är skillnaden på gladporr och porr?
(och kasta stänger ála Branch Warrens polare - in your faces haters :D)
Ricky verkar dock vara äkta, han roidar loss på riktigt istället för att bara odla en hardkår-image. Jag vet inte om det är så mycket bättre iof, men det är helt klart mer underhållande. :D
Han är banne mig bäst!
"Eeeen! Tveeeåååå! Treeeee! RAAAAAAAAAAAAH!"
Utan tvekan den argaste människan jag någonsin sett lyfta vikter. Han knäckte för övrigt världsrekordet vid något kast också. Synd bara att han förvägrades att delta i OS.
Wennerberg
2007-05-03, 15:06
Fyfan vad jag garvade. Sjukt skoj när han säger att han gubben ska ge fan i vad han sysslar med och när han får lampan i huvudet.
Det är tydligen jävligt irriterade när en finnig 15 åring smäller lite med vikterna på gymmet men när en skäggig karl slänger vikter hejvilt omkring sig helt omotiverat är det tydligen coolt.
Det är tydligen jävligt irriterade när en finnig 15 åring smäller lite med vikterna på gymmet men när en skäggig karl slänger vikter hejvilt omkring sig helt omotiverat är det tydligen coolt.
Ja?
Wennerberg
2007-05-03, 15:14
Nej men helt sinnesjukt roligt!
FIlmen är ju helt obeskrivligt bra !
(snälla lilla tp skickade den iett brev genom hela sverige hehe)
ArnoldOnLehmä
2007-05-03, 17:22
Varför tror ni att jag började kasta diskus :) (okej kan haft lite och göra med att farsan var diskuskastare men ricky blev snabbt en förebild:D )
Cerberus
2007-05-03, 17:34
denna filmen ska ses! Där snackar vi roidrage och pillerfetisch!
denna filmen ska ses! Där snackar vi roidrage och pillerfetisch!
Man får ju även se när han trycker kanylen i magen?
En hel del roidrage där, ja!
Ricky har ju gjort en del skojiga roller, bl a som rövare i Ronja Rövardotter. Har för mig att han var med någon av de där danska gladporrfilmerna också.
Du har för dig rätt. "I skyttens tecken", även en från släkten Bergman var med, Anna Bergman .........sevärd film *whistle*
Du har för dig rätt. "I skyttens tecken", även en från släkten Bergman var med, Anna Bergman .........sevärd film *whistle*
Det är till att vara insatt i dansk gladporr ser jag...
Det är till att vara insatt i dansk gladporr ser jag...
Hade klippkort på Bostock en gång i tiden :D
Handcuff
2007-05-11, 11:27
Skönt å skrika sig blå å slå sönder inredningen efter 3 reps benlyft.
:laugh:
Och först peppa sig själv lite. Läääääätt lääääääätt lääääättt!!!!
"Själen är större än världen" är en riktigt skön film.
Deceiver85
2007-05-11, 11:39
Haha, grym kille/gubbe! :D
Pretender
2007-05-11, 11:46
Varför blev han inte uttagen till OS 1984? Han uppnådde tydligen kvalgränsen...
Det kanske framgår av filmen, men det var ett tag sedan jag såg den.
/P
Runda Grodan
2007-05-11, 11:53
Jag har sett filmen nu och den var faktiskt ganska bra. Han var en riktigt underlig figur måste jag säga.
Det var så skönt när han i tidiga 80-tals Sverige gick på gatuköket och beställde pankaka med sylt. :D
Varför tror ni att jag började kasta diskus :) (okej kan haft lite och göra med att farsan var diskuskastare men ricky blev snabbt en förebild:D )
Han visade sig bra i skolan under idrotten, är på den vägen.
En gång sägs han ha kastat en snöboll över skolans tak och träffat rektorn eller någon lärare i hvudet. Denne ska ha skrattat då den fick reda på hur det var=)
Han visade sig bra i skolan under idrotten, är på den vägen.
En gång sägs han ha kastat en snöboll över skolans tak och träffat rektorn eller någon lärare i hvudet. Denne ska ha skrattat då den fick reda på hur det var=)
Huh? Varför quota honom?
Huh? Varför quota honom?
Blev en del Bruch tittande ikväll, och han hade ju inte fått svar på frågan så..
Blev en del Bruch tittande ikväll, och han hade ju inte fått svar på frågan så..
Du bör nog läsa om vad ArnoldOnLehmä skrev. Han skrev varför HAN började med diskus - han frågade inte varför Ricky började.
Han skrev:
Varför tror ni att jag började kasta diskus...
Skulle han nu råka vara Ricky Bruch och han hade glömt hur han började så hjälpte du ju honom iofs;)
Möjligtvis grundaren till att säga att vikterna är lätt innan man startar :D coleman är en wannabe!
Synd att man inte får se hur mycket han knäböjjer, BARA ansikten verkade va mer viktigt istället för båda delarna.
Du bör nog läsa om vad ArnoldOnLehmä skrev. Han skrev varför HAN började med diskus - han frågade inte varför Ricky började.
Förstår inte skillnaden, visade sig bra i skolan på kastsporter, kastade de flesta i klassen 15 m så kastade han ca 30 m.
Visar det sig att man har talang för en idrott så är det möjligt att man försöker sig på en karriär i den.
Förstår inte skillnaden, visade sig bra i skolan på kastsporter, kastade de flesta i klassen 15 m så kastade han ca 30 m.
Visar det sig att man har talang för en idrott så är det möjligt att man försöker sig på en karriär i den.
Det är väl ändå lite skillnad på varför ricky bruch började kasta diskus, och den ledande frågan ArnoldOnLehmä ställde, samt påföljande svaret.
Det var alltså ingen fråga om varför ricky började med diskus.
schabo-labo
2007-06-28, 10:27
Det borde finnas mycket filmat kring hans träning som man inte får se. Undrar om det finns nånstans att få tag på. Vore kul att se hela träningspasset, det vore kul att se på dem som inspiration, istället för bara enstaka klipp här och där.
Det är väl ändå lite skillnad på varför ricky bruch började kasta diskus, och den ledande frågan ArnoldOnLehmä ställde, samt påföljande svaret.
Det var alltså ingen fråga om varför ricky började med diskus.
Om han frågar varför ni tror att han började med just diskus, och jag svarar att han satsade på den sport han visade sig duktig på i skolidrotten.. och sen vidare så är det väl svar?
Det är ju samma sak som: Varför började Muhammed Ali med boxning?, Foppa med Hockey eller Nacka Skoglund med fotboll.
Det borde finnas mycket filmat kring hans träning som man inte får se. Undrar om det finns nånstans att få tag på. Vore kul att se hela träningspasset, det vore kul att se på dem som inspiration, istället för bara enstaka klipp här och där.
Jag minns att inför en Malmöfestivalsinvigning så spelade något band en Bruch låt. Ifall det var någon av hans egna: Baby Doo doo eller Mig fångar ingen brud minns jag inte.. kanske till och med var en egen hyllningslåt minns jag inte.
Till låten allafall så visade de klipp med Ricky. På många av klippen tränade han bänkpress och annat.. kastade en del gjorde han också.. i slutet så satte han sig på knä (med ett ben uppe) vid en pol och började posera. Mot slutet av poseringen så föll han ner i polen.. så rätt fräckt ut.
ManuelIT
2007-06-28, 12:23
Om han frågar varför ni tror att han började med just diskus, och jag svarar att han satsade på den sport han visade sig duktig på i skolidrotten.. och sen vidare så är det väl svar?
Det är ju samma sak som: Varför började Muhammed Ali med boxning?, Foppa med Hockey eller Nacka Skoglund med fotboll.
du missuppfattar. ingen frågade varför Ricky började med diskus. Läs om ArnoldOnLehmä's inlägg, han konstaterade bara att han själv börjat med diskus, alltså inte Ricky.
du missuppfattar. ingen frågade varför Ricky började med diskus. Läs om ArnoldOnLehmä's inlägg, han konstaterade bara att han själv börjat med diskus, alltså inte Ricky.
aha... nu förstår jag det hela, bästa förklaringn hitills.
underbar film, riktigt bra är den. Uppfinnaren till hardkår lyftning?
holabolakola
2007-06-28, 13:13
Agent 69 Jensen :D
holabolakola
2007-06-28, 13:17
Har du alltid varit influerad av österlandet?
–Det har kommit att influera mig allt mer och idag ser jag faktiskt ut som en taliban! Men av helt andra orsaker. Jag har 3,5 dm skägg som jag sparat sedan jag förlorade min pappa. Och jag behåller det till jag sörjt färdigt. Till jul tar jag nog bort det.
Strandbyggarn
2007-07-03, 21:36
lever gubbhelvetet än ?? :D
lever gubbhelvetet än ?? :D
Ricky fyller 61 år i år.. förra året firade han sin födelsedag med gräddtårta i sin mors trädgård.
otherside
2007-07-04, 20:37
han är grym, fan en legandar internationellt me! han gjorde väl inte bort sig på byggarscenen heller? hans styrkestats är ju sanslösa! han kastade medicinbollar upp i taket när andra big boys inte ens nådde fram till väggen=)
Ricky fyller 61 år i år.. förra året firade han sin födelsedag med gräddtårta i sin mors trädgård.
10 000-kronorsfrågan: Är du Ricky Bruch?
Herr Oberst
2007-07-04, 22:03
Någon här som har laddat ner dokumentären "själen är större än världen" och vill seeda lite på piratebay? Många som är fast på 98.5%
Någon här som har laddat ner dokumentären "själen är större än världen" och vill seeda lite på piratebay? Många som är fast på 98.5%
Du kanske skulle köpa filmen istället då
Herr Oberst
2007-07-04, 23:20
Du kanske skulle köpa filmen istället då
Kaufen gör man först när man vet om det är värt pengarna.
Kaufen gör man först när man vet om det är värt pengarna.
Hahaha vilket klassiskt svar. Vi vet att du inte kommer att köpa så du behöver ju inte säga det.
Herr Oberst
2007-07-04, 23:44
Hahaha vilket klassiskt svar. Vi vet att du inte kommer att köpa så du behöver ju inte säga det.
Jag har skrivit 4 inlägg på detta forum om jag inte missminner mig, och redan har du kartlagt mina vanor? http://www.gifs.net/Animation11/Science_and_Body/Hands_and_Feet/Clap.gif
Nej men tror du verkligen att du är den förste att svara på det viset?
Jag vågar säga: Knappast.
Den är värd pengarna, tro mig.
Förövrigt får inte diskussioner kring fildelning förekomma på Kolozzeum.
Herr Oberst
2007-07-05, 00:28
Nej men tror du verkligen att du är den förste att svara på det viset?
Jag vågar säga: Knappast.
Säkert är jag inte det, men vad andra säger skiter ju såklart jag högaktningsfullt i.
Ajja, glöm det! Även om jag läst på kolo ett tag nu så räknas jag ändå som väldigt ny. Jag ska krypa tillbaka hålla min tidigare lite låga profil. Får jag hem filmen som torrent så får jag, inte mer med det.
Godnatt :cheers:
Herr Oberst
2007-07-05, 00:29
Förövrigt får inte diskussioner kring fildelning förekomma på Kolozzeum.
Ok, det ska jag respektera i fortsättningen och ber därmed nu om ursäkt.
Arne Persson
2007-07-05, 06:33
Då får man vara stolt här som en gång medlem i hans gamla klubb Skånes Björnar i Sösdala....:)
Ett filmtips: "Även änglar kan slå en rak höger". Såg detta mästerverk när den kom ut på 70 talet. Det verkar som det går att få tag i den på nätet.
Det är tragiskt att se honom idag... :(
Wennerberg
2007-07-05, 09:45
Då får man vara stolt här som en gång medlem i hans gamla klubb Skånes Björnar i Sösdala....:)
Ett filmtips: "Även änglar kan slå en rak höger". Såg detta mästerverk när den kom ut på 70 talet. Det verkar som det går att få tag i den på nätet.
Finns det inga bilder från nu?
Har läst om Skånes Björnar i hans självbiografi.
Vill gärna se "Även änglar kan slå en rak höger" det jag sett i trailern så verkar den vara i stil med Bud Spencer coh Terence Hills filmer.
Men Ricky måste vara dubbad i den filmen?
piraten99
2007-07-05, 15:32
men hur är han idag då?
värdelöst uttalande utan biiiiiiiiiiiiild! :D
Arne Persson
2007-07-05, 15:50
men hur är han idag då?
Mycket nergången. Tyvärr!
Ska se om jag har vägarna förbi och kan fota hans brevlåda som sitter 3m upp på en lycktstolpe, om han nu har kvar den och bor kvar dvs.. Något paranoid karl
Ignatius72
2007-07-05, 18:56
Ska se om jag har vägarna förbi och kan fota hans brevlåda som sitter 3m upp på en lycktstolpe, om han nu har kvar den och bor kvar dvs.. Något paranoid karl
jag trodde han bodde kvar i Blentarp? Där var brevlådan på vanligt ställe.
Arnold Armstrong
2007-07-05, 19:17
Klippet där han river taket efter 3st benlyft är ju sjukt bra! Hardcore training kallar jag detta! Funderar på att testa att skrika som han men då är det nog bäst att vara själv på gymmet! Eller vad tror ni?
Kom ihåg att det måste göras med extrem skånsk dialekt.
"EEEEEEENN!! TVEEEEEÅÅÅÅ!! TREEEEEE!! RAAAAAAAAAH!!"
Tönt.
Det är hjärtlöst att skämta om människor som farit illa, vare sig det är av egen eller annans förskyllan
Arnold Armstrong
2007-07-05, 19:23
Lägger in en länk på en ganska tränad Bruch! Ta bort den ifall det är olagligt!
http://www.discususa.com/images/ricky.jpg
Lägger in en länk på en ganska tränad Bruch! Ta bort den ifall det är olagligt!
http://www.discususa.com/images/ricky.jpg
Finns bilder i http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87130
Tycker också det verkar så av det man hört och läst.. fast eftersom jag aldrig träffat honom så känns det fel av mig att egentligen göra något uttalande.
Hur nedgången är han idag? Kan tänka att det är psykiskt.. men är det något annat med? ev. sjukdom?
Spriten?
OM jag inte missminner mig så läste jag en intervju med honom där han verkade vara väldigt ärlig om sin träningsbakgrund och sin nuvarande situation. Kommer dock inte ihåg så mycket. Tror det var i Kupé (SJ:s tidning som finns på tågen), och det var inte så länge sedan. Max ett år sedan.
Tönt.
Det är hjärtlöst att skämta om människor som farit illa, vare sig det är av egen eller annans förskyllan
skämtade inte, värdelöst utan bild Hur som helst.
Typ som en bodybuilder som har blivit tiny igen, inte kul men intressant att se.
Arne Persson
2007-07-05, 22:44
Tycker också det verkar så av det man hört och läst.. fast eftersom jag aldrig träffat honom så känns det fel av mig att egentligen göra något uttalande.
Hur nedgången är han idag? Kan tänka att det är psykiskt.. men är det något annat med? ev. sjukdom?
Sprit, svåra psykiska och möjligen även skador av dopingen.
Torsk_ole
2007-07-05, 22:50
Han har sagt väldigt mycket om dopingen och hur mycket den förstört hans liv. Stod ett reportage om honom i sydsvenskan för några år sedan om jag inte minns helt fel.
holabolakola
2007-07-05, 23:40
i dokumentären på tv4 eller vad det var såg han ut som minst 80 år gammal...
verkar inte riktigt ha alla ägg i korgen heller.
i dokumentären på tv4 eller vad det var såg han ut som minst 80 år gammal...
verkar inte riktigt ha alla ägg i korgen heller.
Han är nog ostabil nu... men alla äggen har varigt där.. även om det inte märkts så nu.
Inte för att jag känner honom eller träffat honom, men i "själen är större än världen" och då man läser i boken "gladiatorns kamp" så märker man att det är inte en dum människa.. tror herr Bruch en gång i tiden varigt väldigt klok.
Arne Persson
2007-07-06, 15:07
Han är nog ostabil nu... men alla äggen har varigt där.. även om det inte märkts så nu.
Inte för att jag känner honom eller träffat honom, men i "själen är större än världen" och då man läser i boken "gladiatorns kamp" så märker man att det är inte en dum människa.. tror herr Bruch en gång i tiden varigt väldigt klok.
Ett geni kan vara galet.
Ett geni kan vara galet.
Det är ju sant, det kan slå över helt på ett riktigt geni.
Men syftade mer på Ricky är inte idag så som han var förr.
piraten99
2007-07-09, 19:49
vet ni var man kan köpa ricky bruch t-shirtar?
han är en gud!
Dokumentären som gick om honom på tv var kung, där man fick se att hans träning inte vara att leka med :D
Ligga på en pling hängandes och köra situps med 90kg:s stång bakom skallen *gah!* För att inte tala om att han gjort 287,5kg i lutande bänk...
Han hade många otroliga övningar som inte många skulle klara av.
Han fick inte vara med i OS för att han bråkat med ledningen som tyckte att han inte skulle få vara med pga av det. Sen gjorde han tror det var 9st tävlingar över 70m och var överlägset bästa kastaren.:thumbup:
Arnold Armstrong
2007-08-10, 18:36
Såg dokumentären igår om själen! Vilken männsika han levde för diskusen. Men drygt 400 piller om dagen, vilket slöseri. Sedan sprutor oj oj oj.
Men diskusens fader kallar jag honom. Scenen när han cyklar i sjön är kung! En 3a av 5 poäng tycker jag filmen får i helhet, för mycket medicinscener! Men snacka om att träna med ilskan och ge allt! Vilja hade karln!
piraten99
2007-08-12, 11:48
såg imorse dokumentären om bruch- själen är större än världen.
jag trodde den skulle vara mkt bättre än vad den va. men den var väl bra!
han är en legend! skulle va intressant att veta mer om han hur han är idag.
vad gör han? han sa ju i filmen att han skulle rotera hela livet
Ett av de sorgligaste idrottsödena. Skräpigt att vara bäst och ingen märkte det.
ramagoen
2007-08-14, 15:52
Ett av de sorgligaste idrottsödena. Skräpigt att vara bäst och ingen märkte det.
Vadå ingen märkte det?
frågade mamma idag om ricky bruch och hon kunde berätta massa om honom
Ricky är legendarisk inom Sverige, särskilt Skåne, men dock inte utanför. Vad Chaan nog menade var att han inte fick vara med i OS fast han slog världsrekordet under träningen och hade vunnit guld med några meter!
Jag brukar gilla powertrippar, men jag vet inte...
Fick en liten klump i magen.
Roida loss i all ära men hålla på att skrika åt vaktmästaren lixom.. :/ Nae..
ramagoen
2007-08-14, 19:55
Jag brukar gilla powertrippar, men jag vet inte...
Fick en liten klump i magen.
Roida loss i all ära men hålla på att skrika åt vaktmästaren lixom.. :/ Nae..
Haha, mamma kommer ihåg honom som en stor och stark KARL :D
Hon berättade att han var en av dom största förespråkarna för pappalediget också, på 60-talet eller när de var!
Lite för mycket rage håller jag med om, men helt klart underhållande på ett icke elakt sätt. Det ska bli intressant att se filmen.
Ricky är legendarisk inom Sverige, särskilt Skåne, men dock inte utanför. Vad Chaan nog menade var att han inte fick vara med i OS fast han slog världsrekordet under träningen och hade vunnit guld med några meter!
Kanske det. Men han är en av dom som har kastat längst i världen(top 10 listan), han är väl inte mindre känd än dom andra utanför diskusvärlden...
Nej, det är ju sant. När min mamma var 10-12 år så sommarjobbade hon hos Ricky som städare, tro mig när jag säger att där finns en hel del historier att berätta om Bruch's liv (bla en gång när han fick ett finger avhugget med en yxa när en av hans kompisar flippade ut).
Har nu beställt 'Själen är större än världen' 49kr :)
haha alla äldre vet vem ricky brush var. Han gjorde alltid väsen av sig, kunde värma upp ute på parkeringen bara för att det var bättre vind där än på arenan och sånna saker :) Farsan träffade honom några timmar innan han skulle tävla, i slutet på 70talet tror jag, och då köpte karl en 10 liter mjölk/fil/något liknande.. undra hur hans tävlingsupplägg såg ut egentligen haha
haha alla äldre vet vem ricky brush var.
Jajemän. Sett honom tävla.
http://s23.photobucket.com/albums/b355/Drillborrkiller/?action=view¤t=Ricky1-1.flv
hehe:thumbup:
Mats Loefstroem
2007-10-17, 15:39
Får man stilpoäng om man har Rickys poesibok hemma? Tror den heter "Kropp och själ."...
Tricklev
2007-10-17, 15:54
Vet inte om en sådan person verkligen hade varit så rolig i verkligheten, som han är i en video på internet.
När han kör bicepscurls vid bänken och sedan slänger allt på golvet, hade det hänt i mitt gym att en person regelbundet uppträdda sådär så vettefan om det hade varit så uppskattat egentligen.
Han är rubbad, inte häftig.
ArnoldOnLehmä
2007-10-17, 16:01
Han var ju arg för han inte fick vara med i OS, klart man slänger lite skivstänger då.
Vet inte om en sådan person verkligen hade varit så rolig i verkligheten, som han är i en video på internet.
När han kör bicepscurls vid bänken och sedan slänger allt på golvet, hade det hänt i mitt gym att en person regelbundet uppträdda sådär så vettefan om det hade varit så uppskattat egentligen.
Fast tränar du i en källare där det bara finns 4 bänkar/böjställningar ? :) Sedan har ju fan karln över 100kg på stången, då är man inte så kaxig efter några reps haha
Ricky är ju en legend, dock kanske lite överdrivet roidrage.
Visst kan man förstå att folk klagar på 15-åringar som slänger med vikterna, men när en legend gör det är det ju befogat och accepterat.
Mats Loefstroem
2007-10-17, 17:01
Låt mig citera ur Ricky Bruchs diktbok "Själ och kropp" utgiven på kristallförlaget i Malmö 1975:
(apropå massmedias påhopp på den enskilde individen...)
Bokbakspolka:
En hungrig nekrofil, steg ur sin bil,
började leta.
efter att beta,
ur någon grav -
- människosav,
men han var harmynt,
med en tand som pynt,
inte var det då lönt,
att använda fil,
ty köttet var så grönt,
av förgiftad pil.
Spritjournalistik!
Klart att han är rubbad. Däremot är det häftigt när det finns på internet!
Lite cool är han allt...märks iaf att han är arg för att han inte fick vara med i OS. Av piller måår maun braaauu...*flex*
*bs* Nej, det är ju sant. När min mamma var 10-12 år så sommarjobbade hon hos Ricky som städare, tro mig när jag säger att där finns en hel del historier att berätta om Bruch's liv (bla en gång när han fick ett finger avhugget med en yxa när en av hans kompisar flippade ut).
I hans bok står det att det hände vid fyra års ålder.. när han "lekte" med gräsklipparen.. vänster pekfinger har jag för mig att det är..
Nitrometan
2007-10-23, 21:20
Får man stilpoäng om man har Rickys poesibok hemma? Tror den heter "Kropp och själ."...
Ja. Ytterligare stilpoäng utdelas om du läser högt ur den på ett tränngspass.
Mats Loefstroem
2007-10-23, 21:49
Ja. Ytterligare stilpoäng utdelas om du läser högt ur den på ett tränngspass.
Passa dig. Jag är en jäkel på att läsa högt och jag hittar till ditt gym...
Kl 11.30 på 4:an medverkar han i Ronja Rövardotter.
iRvobUzSOjg
Jag klippte ihop lite från själen är större än världen för ett par månader sedan. Tyckte det var skam att ingen av hans stötar bakom nacken fanns med på tuben :)
Enjoy!
Trapper Buzz
2010-01-19, 20:56
För en gångs skull är man stum. Grabben hela dan, detta! :D
iRvobUzSOjg
Jag klippte ihop lite från själen är större än världen för ett par månader sedan. Tyckte det var skam att ingen av hans stötar bakom nacken fanns med på tuben :)
Enjoy!
Den hamnade längst ner på sidan..
Är det någon som vet karlns stats? Typ bänk, böj, mark, stöt?
iRvobUzSOjg
Enjoy!
1.50 in, fy fan det ser tungt ut.
Nog agerar han ut lite för kameran allt.
Just beställt filmen!
Herr Oberst
2010-01-19, 22:23
Just beställt filmen!
Bra val!
Den är fantastisk
disturbed
2010-01-19, 22:25
Beställde också precis filmen. Fattar inte hur man har kunnat undgå att känna till dess existens under så lång tid.
Bra val!
Den är fantastisk
Den var väldigt bra. Framför allt känner jag en stor empati för honom som jag inte haft tidigare. Taskig tur, värd ett betydligt bättre öde!
Möjligen skulle han hoppat över en och anna tablett. Men trots allt, vilken kämpe!
Herr Oberst
2010-02-14, 01:11
Möjligen skulle han hoppat över en och anna tablett.
Va!? Är du inte klok, han åt ju bara 428 per dag. Han räknade ju att han behövde 750 tabletter per dag för att må bra. ;)
Den hamnade längst ner på sidan..
Är det någon som vet karlns stats? Typ bänk, böj, mark, stöt?
Vet att han tog 247,5 i bänkpress som mest.
Arnold Armstrong
2010-10-22, 09:20
Ricky alltså. Kan ni tänka er Ricky Bruch. En ursvensk buffel. Inte höll han på med larv som spinning nej han tog hojen och cyklade vid strandkanten i djupsanden.
Verkar finnas få ricky typer på dagens gym synd. Men det föds nog bara en varje sekel. Ngn som hälsat på han senaste året?
1.50 in, fy fan det ser tungt ut.
Nån som har koll på hur mycket han trycker upp 3:13 in i filmen?
Va!? Är du inte klok, han åt ju bara 428 per dag. Han räknade ju att han behövde 750 tabletter per dag för att må bra. ;)
Vad än tabletter han tagit så var åtminståne de flesta naturmedicinar, vare sig de hjälpte eller inte, viket man såg honom göra hela tiden. Han skämtade om det i en intervju då de frågade honom om tabletterna var så viktiga för honom. När han svarade lät det, fvlfv voff ,flrrl och tabletterna sprutade ur munnen på honom. Sen välte han en bil. Det var vid tiden då han drog i väg diskusen över 70 meter några gånger.
Han hade en del humor.
Fö, tror jag att han tävlar i veteran tyngdlyftning nu eller om det bara var planer, vet ej.
När han svarade lät det, fvlfv voff ,flrrl och tabletterna sprutade ur munnen på honom. Sen välte han en bil.
Jag vet inte om han välte bilen precis i samband med intervjun, minns inte, det är väl över 25 år sedan.
Tränar man på egna ställen gör man vad man vill med grejerna. Vart Ricky tränade vet jag inte. Skulle jag träna som jag gjort på mina ställen på ett riktigt gym hade jag blivit portad omgående.
Arnold Armstrong
2011-01-05, 09:25
Ricky Bruch har ju en fullkomligt fenomenal stil då han tränar. Har just avverkat 30 minuter av Själen är större än världen och den är briljant.
"Roligast" är ju då han sitter och räknar piller. " 428 per/dag, vi måste upp i 750 per/dag för att må bra". Sen håller han typ på att kräkas men sköljer ner dem med mellanmålsblåbärssoppa.
Sen då han maxar och skriker "det är lääääät", efter att han klarat det studsar han upp och går hem de andra får ju städa vikterna.
Ricky är hos läkaren o kollar upp sina värden.
1.Så jag är alltså normal ? (Ricky)
Ja iallafall ur kroppslig synpunkt (Läkaren)
2.Ricky kastar kula och landar i en säng
1. 19.98 meter VAD ÄR DET?
2. 21.38 meter JAG KAN BÄTTRE!
3. 21.66 meter FYFAN ÄNTLIGEN!
Sjukaste är ju när han är uppe mitt i natten och diskusställningen rasat och han står och rycker i den som en galning. Men när han kör bänk och näsan sprutar blod det är ju för mycket bara.
Dubbla pannkakor o tree mjölk beställer han på Sibylla, synd de inte har kvar det på menyn nu !
Sen när han kör mage med fetaste stången utlänningen säger yes stabilt STABILT varje gång.
Eller då han kallar SOK för Sveriges Otroliga Korkskallar!
Allan har du kontakt med Ricky? Skulle vara kul åka ner och snacka lite med han om träningen och se mera bilder osv.
Löptränade karln i snöstorm endast iförd linne? Eller ser det bara så ut på filmen?
Hoppas att han har humor, och att mitt lilla montage kvalar in som humor. Min mor tyckte inte det. Döm själv, och förlåt Ricky Bruch jag kunde inte låta bli. http://kungforpresident.se/2011/02/det-ar-ett-montage-om-an-inte-tekniskt-fullandat/
Arnold Armstrong
2011-08-30, 06:57
Ngn som bor i Limhamn och skall på auktionen? , har lite långt till skåne.Är riktigt intresserad att köpa in en medalj. Nostalgi liksom, för att minnas Ricky.
Ngn som bor i Limhamn och skall på auktionen? , har lite långt till skåne.Är riktigt intresserad att köpa in en medalj. Nostalgi liksom, för att minnas Ricky.
Vad var hur?!
Arnold Armstrong
2011-08-30, 17:28
Dem går under klubban kommande helg i Limhamn (se länk). Skulle vara tacksam om någon kan ropa in en medalj då jag har inrett ett rum efter Ricky hemma. Men skall först studea priserna för att sen utvärdera.
http://www.limhamnsauktionsbyra.org/
Arnold Armstrong
2011-09-04, 11:03
Är det NÅGON som är på plats?
Arnold Armstrong
2011-09-04, 13:56
La in ett par distansbud. Synd att ingen boende i traktern kring limhan hojtade till. Att delta i en auktion utan realtids förbindelse är ju ungefär som att reppa i bänkpess med bindel för ögonen samtidigt som olika personer lägger olika saker på stången. Antigen går det bra eler åt helvete........
Nitrometan
2011-09-05, 07:17
http://www.dn.se/sport/minnena-efter-bruch-klubbades-bort
En indiandräkt, ett EM-silver, runt 10.000 vinylskivor. Diskuskastaren Ricky Bruch levde ett färgstarkt liv och på söndagen auktionerades minnena bort.
Limhamns auktionsbyrå sålde allt från Bruchs stensamling till manuskriptet till Ronja Rövardotter. Intäkterna hamnade totalt en bit över 70.000-kronorsstrecket.
Nu var det slut... Hoppas att det var detta Ricky ville.
Arnold Armstrong
2011-09-06, 05:59
Jo och valen tog hem kultklenoden!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13574740.ab
Rent spontant tycker jag det är fel av folk som inte kände honom att lägga bud på diverse saker som har med hans karriär att göra. Likt gamar som skyndar till en död elefant för att sno åt sig så mycket som möjligt innan det är borta.
Men det är känslomässiga åsikter och inte logiska sådana.
Nitrometan
2011-09-06, 11:35
Men det är känslomässiga åsikter och inte logiska sådana.
Jag tycker att det delvis beror på vad pengarna går till. Om de används till nåt som Ricky själv hade önskat så är det helt OK. Tycker jag.
Sen var ju Johnny och Ricky vänner, så det känns inte så konstigt att Johnny (som gillar Stetson-hattar) ropar in Rickys indiandräkt.
Jag tycker att det delvis beror på vad pengarna går till. Om de används till nåt som Ricky själv hade önskat så är det helt OK. Tycker jag.
Sen var ju Johnny och Ricky vänner, så det känns inte så konstigt att Johnny (som gillar Stetson-hattar) ropar in Rickys indiandräkt.
Ja och det är sådana som Johnny sakerna "ska gå till". Inte någon pojkspoling som bara sett Själen är större än världen (som jag t.ex.) och tyckte den var bra.
Äsch, struntsamma, det är en så subjektiv åsikt från mitt håll så det blir nästan löjligt att försöka "argumentera" varför den är "rätt".
Arnold Armstrong
2011-09-07, 16:33
En auktion är ju en auktion där den som betalar mest får saken. Hans anhöriga har säkert varit med och valt upplägg. Bra att Jonny fick dräkten (för han var den värt mkt mer än 3200) men såklart alla som gillar ricky skall få bjuda då det var en auktion.
Ngn som bor i närheten av denna adress: Erikslustvägen 22
Malmö alltså limhamns auktionsbyrå?
Skulle vara evigt tacksam om ni kan PM:a mig!
Arnold Armstrong
2012-01-17, 06:32
Idrottsgalan igår fick oss att minnas Ricky åter. Fint arragnemang, Miskovsky spelar gitarr och Ricky syns på scoreboarden.
Såg "själen är större än världen" för första gången nu förra veckan. Sjukt bra! Finns i delar på youtube.
MackeJuve
2013-10-04, 06:54
Legend <3
6NM4vsQEr0o
Det var dags för en repris på denna! (0:32)
Agitator
2017-07-01, 16:56
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=4747
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.