Visa fullständig version : Fettförbränning
Richyboy
2007-05-02, 20:03
Vilket är det bästa sättet att förbränna fett?
Då menar jag det snabbaste inte det som är bäst i längden.
King Grub
2007-05-02, 20:07
Äta mindre kalorier än du gör av med. Ju större underskott, desto snabbare nedgång, men även större risk för muskelförlust.
loztdignity
2007-05-02, 20:24
Men märk väl att Grubs svar verkligen handlar om vad som är snabbast. I längden skulle det rentav vara farligt att äta jättelite i syfte att gå ner i vikt.
Det snabbaste och nyttigaste vore att äta lika mycket som vanligt fast nyttigt och öka på cardio, löpning, promenader.
Och sen beror det på vad du menar med ej långsiktigt.. Men om vi säger att du itne skulle äta något på en dag alls, och du förbränner 2500 kalorier, så tror jag inte du kommer se någon skillnad av det, plus att om du inte har i runda slängar 35 kilo fettmassa på kroppen kommer inte alla dessa 2500 kalorier tas från fett..
Richyboy
2007-05-03, 18:36
Jag syftade på det bästa sättet att träna ner sin fett procent. Ber om ursäkt för jag inte var tydligare.
Jag har hört att promenader förbränner mer fett än löpning.
Ligga på kaloriunderskott varje dag tills du är tillräckligt deffad.. Enda sättet.. Eller fettsugning då..
Där har du basen.. Hur du åstadkommer det spelar ingen roll.. Käka vad som helst så länge du ligge rpå kcal -
Rent fettmässigt då
Ganymedes
2007-05-03, 19:22
Procentuellt, ja. Totalt, nej.
King Grub
2007-05-03, 19:54
Jag syftade på det bästa sättet att träna ner sin fett procent. Ber om ursäkt för jag inte var tydligare.
Återigen: åstadkom ett energiunderskott. Du går inte ner mer i vikt eller fett beroende på om du åstadkommer, säg, ett underskott på -500 kcal per dygn genom att vara ute och springa och äta mer eller sitta i soffan och äta mindre. För viktnedgångens storlek spelar det ingen roll om du åstadkommer ett visst underskott genom aktivitet, kalorirestriktion, eller en kombination.
fwickbom
2007-05-03, 19:57
hmmm har hört att ett överskott av protein skulle hjälpa fettförbränningen.. grub?
Ganymedes
2007-05-03, 20:01
hmmm har hört att ett överskott av protein skulle hjälpa fettförbränningen.. grub?
Överskottet blir väl just ett överskott? kcal+ mao. Men det är vad jag fått för mig - King Grub show us the way!
King Grub
2007-05-03, 20:01
Ett överskott av protein oxiderar till energi och antingen används som energi eller lagras som kroppsfett, precis som alla andra energikällor.
Att låta en större del av energiintaget bestå av protein däremot ökar termogenesen och mättnaden, samt agerar muskelbesparande vid kalorirestriktion.
Eddie Vedder
2007-05-03, 20:03
Du tänker troligtvis på att protein utsöndrar hormonet glukagon vilket påverkar fettförbränningen, protein har en högre TEF och yadda yadda... Brukar va såna förklaringar, hursomhelst spelar det ingen roll om du så lever på vassleisolat om det inte resulterar i ett energiunderskott.
Undrar hur många ggr det förklarats på sistone.:D
Richyboy
2007-05-09, 07:27
Hur räknar jag ut hur mycket kalorier varje maträtt innehåller?
Jacksatan
2007-05-09, 08:08
Hur räknar jag ut hur mycket kalorier varje maträtt innehåller?
Skaffa en matvåg. Kolla på förpackningarna där det står hur mkt energi livsmedlen innehåller och sedan är det ju bara att räkna ut. Hur mkt energi t ex bananer och äpplen innehåller finns på lite olika sidor på internet t ex. Bara att googla.
smulrulle
2007-05-09, 09:53
Det som gäller är energiunderskott om man vill gå ner i vikt, däremot borde man kunna göra fettföbränningen mer effektiv. Om vi tar 2 personer som båda är exakt likadan. Båda förbrukar 2500kcal/dag utan träning. Den ena skaffar energiunderskott genom att bara äta mindre än normalt, den andra skaffar energiunderskott genom att träna. Borde inte den som tränar ha mindre bf% efter 6 månader än den som inte tränar, även om de ligger på samma -kcal.?
King Grub
2007-05-09, 10:08
Borde inte den som tränar ha mindre bf% efter 6 månader än den som inte tränar, även om de ligger på samma -kcal.?
Nej.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86171
Sansibar
2007-05-09, 14:38
Nej.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86171
Men den ser iaf 10ggr bättre ut - är hårdare :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.