Visa fullständig version : För mma fans, highlights
Suttit å knåpat ihop några såkallade highligth filmer. Temat är "grappling is gay" och är helt enkelt mitt försök till bra film att trycka till den där iriterande polaren som sitter och klämmer ut sig hur bögigt det är med markkamp i diverse former.
Och samtidigt göra njutbara highlights på grappling temat. En å annan led som översträcks om ni är känsliga...
1
http://www.youtube.com/watch?v=QWnwRGdnl9E
2
http://www.youtube.com/watch?v=yD3LhEt6RCk
3
http://www.youtube.com/watch?v=nmPmau4BL78
[.yt]kood[./yt] ta bort punkterna ur klammrarna
QWnwRGdnl9E
yD3LhEt6RCk
nmPmau4BL78
Tack.. Viserligen kanske jag försökte vara lite sneaky så man kunde få några reflex femmor i betyg.. men för trådens skull är det här onekligen smidigare...:P;)
TcAnders
2007-05-02, 16:19
Nja, det där gillade jag verkligen inte.. Kändes på TOK för våldsamt.. Kollar rätt mkt på Fightclub på Eurosport och det gillar jag, för då känns det som att dom inte är ute efter att döda varandra, det är skillnad på en knockning och att strypas..
Men visst, det kanske är underhållande för vissa, men jag är inte en utav dom då jag inte klarade av att kolla spec mkt på dom..=)
// Anders
Vin Diesel
2007-05-02, 16:24
Jag tycker det är väldigt tråkigt att se på sk submission`s osv. Mycket mer underhållande att se en "Knock out" än en "Tap out"...
det är skillnad på en knockning och att strypas..
Helt korrekt, vid en blodstrypning (vilket det är ifall de somnar snabbt, dvs konstant tryck på båda blodådrorna som förser hjärnan med blod tillskillnad på en luftstrypning) så stänger hjärnan av för att skydda sig själv precis som den gör vid en knockout. Den stora skillnaden ligger i att så länge man släpper strypningen när personen "klappar" (dvs ger upp), blir medvetslös, eller sekunder senare att man slipper hjärntraumat som uppstår vid en knockout då den mjuka hjärnan accelererar och senare snabbt bromsas upp mot insidan av det hårda kraniet, plus att chansen för att man slår i huvudet efter knocken minskas märkbart eftersom man i regel redan ligger ner på marken eller iallafall inte står upp upprätt.
Med andra ord samma fysiska effekt (inslocknandet) men utan majoriteten av bieffekterna.
Ledlåsen där armar bryts och ligament trasas sönder är ju en annan sak, knappast värre skador på dessa än i tex friidrott om man ser till ren skadestatistik. Det som "ser" otäckast ut är när en arm brister i ett regelrätt benbrott, men i själva verket är det att föredra framför att ligament i knän, axlar och så vidare trasas sönder eftersom det läker mkt snabbare och med mindre komplikationer.
Dessa highlights är gjorda med syfte att se lite elaka ut, precis som en highlight kring knockouts också är gjord på ett liknande sätt.
Om du ser på sporten mma, så ser du i mkt högre grad än i någon sport jag vet att atleterna nästan uteslutande respekterar varandra, i mkt högre grad än i de klassiska lagsporterna. Det handlar med andra ord inte om att "vilja döda" någon. Det finns ett regelverk, man vill vinna inom det och sen går man och tar en öl med andra ord.
Dumleman
2007-05-02, 16:33
Fina filmer jag röstade 4or på dem :). Volk Han är ganska underhållande men jag vet inte om det är uppvisning eller en verklig match :confused:.
sACFJ8-0_BA
o4-d0oYHQ4U
Rings där det verkade som han fightades mest i av vad jag såg i den första highlighten var en vild blanding av "works" och legitima fighter. Jag vet att jag sett honom i några "works" och det var några fighter där som var uppenbara sådana och några som jag inte omedelbart kunde avgöra. Möjligtvis en blandning, jag tror dock han har legitima sambo rötter vilket inte är fy-skam.
Jag mår illa när jag ser axlar gå ur led och leder översträcks tills de bryts och liknanade. Usch :D
Tigerkotten
2007-05-02, 16:43
Tycker de var sisådär, känns som de är alldels för långa också. 3 av 5
känns som de är alldels för långa ocks
Onekligen ett lättare problem att lösa än att dom är för korta;)
Är man frälst grappler så är det porr i princip, dock möjligen porr som utmanar ens gränser lite.. (host.. försöker mej på en liknelse här... host)
RyggknäckarN^ i början av "Grapping is gay 2" såg riktigt nasty ut. Vågar mig nog aldrig på grappling med min ömtåliga kropp. :)
...Nädå det är inte så farligt, nere på marken är det väldigt låg skaderisk så länge man inte kör med idioter.
Brottningsdelen stående oavsett om det är mma/submissionwrestling/bjj/grekisk romerskt/ fristil/judo etc är lite läskigare. Sitter själv halvskadad efter att min knäskål hoppade ur plats efter att en kille drog en doubleleg in i ryggen på mej med en annan kille som lite extra barlast...
hangatyr
2007-05-03, 16:07
...Nädå det är inte så farligt, nere på marken är det väldigt låg skaderisk så länge man inte kör med idioter.
Brottningsdelen stående oavsett om det är mma/submissionwrestling/bjj/grekisk romerskt/ fristil/judo etc är lite läskigare. Sitter själv halvskadad efter att min knäskål hoppade ur plats efter att en kille drog en doubleleg in i ryggen på mej med en annan kille som lite extra barlast...
du menar med tanke på kast och dylikt?
RyggknäckarN^ i början av "Grapping is gay 2" såg riktigt nasty ut. Vågar mig nog aldrig på grappling med min ömtåliga kropp. :)
Ja shit, det var bland det värsta jag sett!
du menar med tanke på kast och dylikt?
Jepp kast och "shoots" (tacklingar). Jag sitter själv skaddad efter att 2 killar tacklade in i min rygg på en mma träning av mistag så jag fick deras vikt plus min egen tyngd på mitt högerknä utan att jag var bered på den vilket fick min knäskål att hoppa ur plats och lägga sej vid sidan av benet. Bara att trycka den på plats igen och rätta ut benet men lite korsband och skit som blev lite otrevligt sträckta på kuppen... Och det är ingen "livsfarlig ultimate fighting" teknik utan den mest grundlägande tekniken i fristilsbrottning. Kast/shoots kan bara göras snabbt och explosivt i princip medans ledlås och stryppningar ska man dra in långsamt och med full kontroll vilket gör det tämligen säkert att träna så länge man har bra folk man tränar med. Därför är brottningsbitarna lite läskigare tycker jag, roliga dock:hbang:
Jola Bero
2007-05-04, 06:36
Känns som att för att verkligen uppskatta grappling och filmer som dessa måste man nästan ha tränat det själv, för oss som gör det så var dom väldigt fina :) GJ
Känns som att för att verkligen uppskatta grappling och filmer som dessa måste man nästan ha tränat det själv, för oss som gör det så var dom väldigt fina :) GJ
+1
hangatyr
2007-05-05, 16:59
Kast/shoots kan bara göras snabbt och explosivt i princip :
håller verklgien inte med. praktiskt taget alla nedtagningar och kast går att utföra kontrollerat och utan särskilt mycket explosivitet. det är ytterst få kast som kräv er något större tempo under teknikträningsbiten. när man fightas elelr sparras är det ju dock ofta mer tempo, men under stående sparring med en kompis som vet hur man sparras lugnt så går det utmärkt att kasta med lugna kontrollerade rörelser.
beckman88
2007-05-05, 17:18
Maste bara saga en sak: Traden var for MMA fans, For folk som gillar sporten, inte for folk att komma och saga "Usch vad otackt!". Bra onodiga kommentarer... Det e som att posta en Porrfilm pa Gudrun schymans(stavning?) Hemsida :banned
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.