Visa fullständig version : Galet Handledsmått!!!
Ectomorph
2007-05-02, 12:34
Fick en klocka av morsan för ett par veckor sedan som jag provade men visade sig vara alldeles för stor. Fick dra den cirka en tredjedel upp på underarmen innan den satt spänt. Kom sedan på den goda idén att ge bort den till morfar. Stod bara och gapade när han tog på sig klockan då den satt helt klistrad vid handleden. Var genast framme med måttbandet och mätte och fick måttet till 22,5 cm. Där kan vi snacka benstomme!
Alltså, du vet väl att det brukar gå att korta ner armbandet där klockan köptes?
Löjtnant Blank
2007-05-02, 12:37
Kära dagbok...
Runda Grodan
2007-05-02, 12:39
Vad är normalt handledsmått?
Cerberus
2007-05-02, 13:56
jäävlar
mina va typ 17cm sist ja mätte
Tigerkotten
2007-05-02, 14:06
15-16 :d
Lövbiffen
2007-05-02, 14:35
25 cm
Edit: Oj jag trodde vi pratade måttet på överarmen:em:
Ectomorph
2007-05-02, 14:35
Alltså, du vet väl att det brukar gå att korta ner armbandet där klockan köptes?
Jepp, har försökt utan att lyckas :( fast uret var ändå lite för glittrigt för min smak. Passar bättre åt gammelgubben hehe!
Ectomorph
2007-05-02, 14:37
Ska försöka fixa bildbevis sen :)
Handcuff
2007-05-02, 14:37
det låter rätt mycket. Har själv rätt tunna på 18,5cm. Kollade hur mycket 22cm var och då fick jag måttbandet runt låret nästan :(
Lövbiffen
2007-05-02, 14:38
Har för mig att jag läste att Pingu har 24 cm i handledsmått :Virro
Ectomorph
2007-05-02, 14:43
det låter rätt mycket. Har själv rätt tunna på 18,5cm. Kollade hur mycket 22cm var och då fick jag måttbandet runt låret nästan :(
Ja, mina ligger på 17-18 cm ca... lite under medel skulle jag tro.
Han har också helt enorma händer, med lillfingrar i storlek med mina tummar. Galet stark.
Ectomorph
2007-05-02, 14:43
Har för mig att jag läste att Pingu har 24 cm i handledsmått :Virro
Ouch, då är han grov! *popcorn*
Vin Diesel
2007-05-02, 14:54
Ja, mina ligger på 17-18 cm ca... lite under medel skulle jag tro.
Han har också helt enorma händer, med lillfingrar i storlek med mina tummar. Galet stark.
Vad tar han i bänk?
Vad tar han i bänk?
50+ med tröja :thumbup:
hahavaffan
2007-05-02, 15:07
Jävlar!!!!
Lövbiffen
2007-05-02, 15:16
Ouch, då är han grov! *popcorn*
Ja, det är väl lite av en underdrift skulle jag vilja säga :Virro
Fick en klocka av morsan för ett par veckor sedan som jag provade men visade sig vara alldeles för stor. Fick dra den cirka en tredjedel upp på underarmen innan den satt spänt. Kom sedan på den goda idén att ge bort den till morfar. Stod bara och gapade när han tog på sig klockan då den satt helt klistrad vid handleden. Var genast framme med måttbandet och mätte och fick måttet till 22,5 cm. Där kan vi snacka benstomme!
Hihi Pingu har 24 cm :em:
Eric hade 15,3 i sommras 4 år gammal
Ugh. Fusk!
Drar jag åt måttbandet lite så kommer jag ner under 15.5cm. Prick 16cm normalt mätta. Sen är jag hyfsat lång också. God damnit!
Hockeyplayer
2007-05-02, 18:19
16,5 cm här :(
25 cm
Ja, inte bicepsmåttet.
Jag tror på dig. Det är nog liknande som med min farsa, (jag kan inte säga; "min farsa har större handleder än din morfar") Utan, att det finns personer i ens egna släkt vars, lillfinger motsvarar ens egen tumme! Jäkla dåliga gener man har :S
Dumleman
2007-05-02, 19:35
Jag tror på dig. Det är nog liknande som med min farsa, (jag kan inte säga; "min farsa har större handleder än din morfar") Utan, att det finns personer i ens egna släkt vars, lillfinger motsvarar ens egen tumme! Jäkla dåliga gener man har :S
Vissa sjukdomar gör att fingrar och händer sväller. Gikt för att nämna en vanlig.
Du ska se att du växer ifrån dina pojkhänder om du blir en bit över 35 och grovarbetar eller styrketränar bra och ofta.
Jag har inte ens pojkhänder, mina är mindre än många av mina flickpolare/tjejkompisar/flickvänner (vafan ska man säga egentligen?) så jag är ledsen men jag är väl inget manligt ideal direkt.
yeah har 16.5, känn er ägda
Whistler
2007-05-02, 21:03
18cm här. Justerade just armbandet på min nya klocka, så jag kollade. :)
Dumleman
2007-05-02, 21:14
Vänster 13 cm höger 23 cm :Virro.
(ok har kring 18 för att vara seriös)
Haha här kan man verkligen plocka quotes ur sitt sammanhang. :laugh:
har alltid vetat att jag har smala handleder..mätte just..16-16,5 cm
/A
überstarken
2007-05-02, 22:02
omkretsen på min är 18,5. Längden minst det dubbla... gånger två!
. Stod bara och gapade Var genast framme med måttbandet och mätte och fick måttet till 22,5 cm. Där kan vi snacka stomme!
22,5cm är galet.
jäävlar
va typ 17cm sist ja mätte
15-16 :d
Har för mig att jag läste att Pingu har 24 cm
Hihi Pingu har 24 cm
Eric hade 15,3 i sommras 4 år gammal
:laugh:
Jag borde bli journalist för kvällspressen. All heder åt Pingus son, bra gener :D
NiXPhoenix
2007-05-02, 23:47
Jag har ca 17cm runt handleden har jag kommit fram till efter upprepade mätningar.
Har extremt tunna handleder, har alltid varit smal.
Förstår inte riktigt vad 22,5cm är för nåt att hetsa upp sig över....
prick 17 här, smala leder ftw
Brukar tjejer ha kraftigare handleder än killar eller? Jag har själv smala handleder - smalare än många tjejer. Verkar ju som de flesta snubbar i denna tråd även har det.
Lövbiffen
2007-05-03, 08:10
:laugh:
Jag borde bli journalist för kvällspressen. All heder åt Pingus son, bra gener :D
:laugh: :thumbup: Jävla talang att ta saker ur sitt sammanhang :D
14,8 :em: Klen hest.
Spröd som en lilja?
Spröd som en lilja?
Mycket. Jag är en skör liten blomma.
Torsk_ole
2007-05-03, 09:52
22.5 är väl inte så överdrivet?
Alla som skriver verkar ha små handleder eller är det bara så att alla i min trakt har större? Själv har jag 20 eller 21 cm, vilket är vad jag kallar normalt.
Slartibartfast
2007-05-03, 09:58
Alla som skriver verkar ha små handleder eller är det bara så att alla i min trakt har större? Själv har jag 20 eller 21 cm, vilket är vad jag kallar normalt.
Har du sett på statistiken och konstaterat att 20-21 cm är normalt och att allt under räknas som smalt? Rent statistiskt?
Min penis är 25 cm lång. Det tycker jag är normalt.
Vart mäter ni då?
Ser knappt ut på Pingus avatar som att det skulle vara hela 24cm allra längst ner (närmast handen), men det är ju inte världens bästa bild för att bedöma det heller förstås.
Torsk_ole
2007-05-03, 10:03
Har du sett på statistiken och konstaterat att 20-21 cm är normalt och att allt under räknas som smalt? Rent statistiskt?
Min penis är 25 cm lång. Det tycker jag är normalt.
Det har jag inte. Däremot tycker jag att det verkar vara som de flesta som skriver sina handledsmått här inne har små handleder. 14-16 cm är faktiskt inte så mycket. Det enda jag går efter är hur det ser ut bland de jag känner.
14-16 cm kanske är normalt, jag kanske bara lever i en trakt med lite större handleder.
Det har jag inte. Däremot tycker jag att det verkar vara som de flesta som skriver sina handledsmått här inne har små handleder. 14-16 cm är faktiskt inte så mycket. Det enda jag går efter är hur det ser ut bland de jag känner.
14-16 cm kanske är normalt, jag kanske bara lever i en trakt med lite större handleder.
Eller också kan du se till andra faktorer. Jag är 150 centimeter flickaish, 22,5 cm handled på mig vore verkligen ett Galet Handledsmått!!!
Jag kan bara meddela att pingus verktyg är hela 23cm långt (eller det kanske var ännu längre?)
Alltså är den ungefär lika lång som hans handleds omkrets!
25 cm
hahah mina är 27 cm
Edit Oj jag trodde vi snackade måttet på herr kön
Lövbiffen
2007-05-03, 15:40
hahah mina är 27 cm
Edit Oj jag trodde vi snackade måttet på herr kön
Dina!!! :Virro
Har du flera schnasar eller? :D
Jag kan bara meddela att pingus verktyg är hela 23cm långt (eller det kanske var ännu längre?)
Alltså är den ungefär lika lång som hans handleds omkrets!
Hur vet du det, jag har aldrig skrivit ut mina mått där nere utan bara skrivit att det är stort
Muskelbyggaren
2007-05-03, 19:26
Hur vet du det, jag har aldrig skrivit ut mina mått där nere utan bara skrivit att det är stort
Du har inte haft några konstiga drömmar på sistone?
Vart mäter ni då?
Ser knappt ut på Pingus avatar som att det skulle vara hela 24cm allra längst ner (närmast handen), men det är ju inte världens bästa bild för att bedöma det heller förstås.
Bilden är kanske missvisande. Jag har bara stött på en människa med större handleder och händer än mig och det var den förra embaleraren på Utternbåtar.
Farsan har enorma händer även för sin storlek (han är 188 cm och 117 kg tung) och jag har exakt lika stora händer och handleder som han.
Hela jag är övertimentionerad har bla 31 cm runt fotlederna
Nja hur så ???
NiXPhoenix
2007-05-03, 19:55
Jag håller med dig, de flesta som skriver här har tunna handleder. Men i mitt fall är det skönt att veta att man inte är ensam.
Jag tror jag skulle ha mycket svårt att ha en riktig herrklocka t ex. Har inte provat några klockor på länge i och för sig, men det mesta ser alldeles för stort ut. Fick en ny fet digitalklocka på högstadiet, den visade sig vara alldeles för stor (förutom att displayen var kass och ljussvag med sina olika färger) och returnerades, hoppades då på att mina handleder skulle växa till sig lite men så var inte fallet. Eller jo, lite har de faktiskt växt sen högstadiet... Har haft samma klocka sen slutet av åttan, har inte satt dit någon mer länk vad jag vet men däremot fått flytta plupparna i låset så omkretsen har blivit 1-1,5cm längre.
Nästa klocka jag köper blir nog en digitalklocka av barn/ungdoms- eller dammodell. alla klockor för riktiga män ter sig enorma på mina små handleder. :(
Jag har 14! Brutalt tjocka :D
Muskelbyggaren
2007-05-03, 20:53
Nja hur så ???
(Timme verkar ha oroväckande bra koll på sakerna)
Dina!!! :Virro
Har du flera schnasar eller? :D
ägd :smash: :em:
Pingu är mycket stor i mun iallafall. Skryter han inte om barnen(vilka nämns i 103% av alla hans inlägg), är det dasen, handlederna, händerna, fotlederna eller... ähhh.
Pingu är mycket stor i mun iallafall. Skryter han inte om barnen(vilka nämns i 103% av alla hans inlägg), är det dasen, handlederna, händerna, fotlederna eller... ähhh.
Det är jag inte ensam om heller, finns hur många trådar som helst om folks bilar, hus , kropper etc
(Timme verkar ha oroväckande bra koll på sakerna)
Lite gey får man väl vara *cupid*
jag har hört att det är optimalt med stora handleder, fotleder, benstomme de är naturligt starka typ ;).
... har det dock inte själv :(
Arne Persson
2007-05-03, 22:25
Mina handleder ökade från ca 20,5 -21 cm till 22,5 cm när man började köra greppträning. Det är senorna i underarmsmusklerna som ökat i omfång.
Viktor_Balck
2007-05-03, 23:12
Det är väl ändå timme som borde ha haft dom drömmarna isåfall.
Har ni mätt båda armarna? Vänster mäter 16,5 och högra 17. Osymmetrisk...
Har ni mätt båda armarna? Vänster mäter 16,5 och högra 17. Osymmetrisk...
Bumparkungen:Virro
Bumparkungen:Virro
Äh spelar roll!! Det är många som bumpar trådar som är flera år gammla, den här tråden är ju inte så gammal trots allt! :smash:
backflash
2007-07-07, 00:13
17 cm. De växte 1-1.5 efter att jag fann internet.
17 cm. De växte 1-1.5 efter att jag fann internet.
:D
RösböJunior
2007-07-10, 14:36
bildbevis xD`?
Min farfar hade ochså brutalt grova händer, kraftkarl som agerade oxe/traktor
& jobbat i jordbruk hela livet.
Ett minne är när is-bitarna skulle bort från det nyerligen borrade hålet
för pimpling på sjön och han tog som det vore sjklart med bara handen. han har nog aldrig haft handskar hur kallt det än varit.
Lövbiffen
2007-07-10, 15:02
bildbevis xD`?
Min farfar hade ochså brutalt grova händer, kraftkarl som agerade oxe/traktor
& jobbat i jordbruk hela livet.
Ett minne är när is-bitarna skulle bort från det nyerligen borrade hålet
för pimpling på sjön och han tog som det vore sjklart med bara handen. han har nog aldrig haft handskar hur kallt det än varit.
Ja att fiska upp små isbitar från ett hål i isen, brukar ju borga för enorma handledsmått! 30cm i omkrets?
:D
Emil_Larsson
2007-07-11, 19:22
Var mäter ni?
På "den delen där armbandsur brukar sitta" mäter min arm 18cm
Däremot högst upp på underarmen mäter jag 29cm :D
18 kontra 19cm, givetvis mätt längs nere dvs där det är smalast.
Jag är skraan ^^
Mellan 19 och 19,5 här. Har alltid tyckt att jag har smala handleder.
Deceiver85
2007-07-11, 21:12
17cm, hade smeknamnet "Kvinnonäve" under högstadiet...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.