Visa fullständig version : Snabbhet på proteiner
Är det snabba eller långsamma proteiner i följande varor:
Nötkött
Fläskkött
Vit fisk
Röd fisk
Fågel
King Grub
2007-05-01, 12:29
Alla långsamma. Bara vassle och sojaisolat är snabba. Du kan inte få snabbt protein från kosten annat än från mjölk, och även där överväger den långssamma delen (kasein i det fallet).
Cerberus
2007-05-01, 12:29
långsamma
Det är muskelprotein hela högen. Aktin och myosin + en hög olika bindvävsprotein och enzymer.
von huff
2007-05-01, 16:49
spelar det nån roll vilken sorts protein man äter efter träning?
Eddie Vedder
2007-05-01, 16:58
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27212&highlight=protein+efter+tr%E4ning
von huff
2007-05-01, 17:04
så t.ex tonfisk är dåligt?
Eddie Vedder
2007-05-01, 17:19
så t.ex tonfisk är dåligt?
Nej absolut inte, varför skulle det vara det?
Det är inte snabbt nog för att stimulera akut proteinsyntes men allt protein och alla kcal hjälper ju till att hålla proteinbalansen över tid. Så EAA och vassle är väl det mest "optimala" (jag hatar egentligen att använda det ordet) efter träning, sen kan man ju omöjligt säga att det har gjort resultat lr ej även om det rent logiskt borde kunna göra en liten skillnad då det blir snabbare aminosyretillförsel pass efter pass efter pass.
Om person A har ökat bra i muskelmassa och kört med EAA eller vassle kan ju denne fortfarande inte veta om detta gjort nån skillnad, precis som person B som ökat lika mycket utan tillskott inte kan veta om denne hade ökat ännu mer med tillskott. Man kör på det man tror mest på helt enkelt, såsom jag ser det.
von huff
2007-05-01, 17:25
Nej absolut inte, varför skulle det vara det?
Det är inte snabbt nog för att stimulera akut proteinsyntes men allt protein och alla kcal hjälper ju till att hålla proteinbalansen över tid. Så EAA och vassle är väl det mest "optimala" (jag hatar egentligen att använda det ordet) efter träning, sen kan man ju omöjligt säga att det har gjort resultat lr ej även om det rent logiskt borde kunna göra en liten skillnad då det blir snabbare aminosyretillförsel pass efter pass efter pass.
Om person A har ökat bra i muskelmassa och kört med EAA eller vassle kan ju denne fortfarande inte veta om detta gjort nån skillnad, precis som person B som ökat lika mycket utan tillskott inte kan veta om denne hade ökat ännu mer med tillskott. Man kör på det man tror mest på helt enkelt, såsom jag ser det.
tack för ett bra svar:)
säljs vassleprotein skillt för sig eller är det bara i gainers?
Finns drösvis med vassleproteinpulversorter.
Eddie Vedder
2007-05-01, 17:27
säljs vassleprotein skillt för sig eller är det bara i gainers?
Nej det sälja separat i allra högsta grad:) Tippar på att majoriteten köper maltodextrin å vassle separat och sen blandar sin egehn gainer, både en prismässigt bättre lösning samt att du doserar din gainer efter eget behov. Ta en sån drink å sen hem å käka så blir du en biff sen.*flex* ;)
Kolla webshopen här på kolo, finns bra grejer till bra priser.:thumbup:
von huff
2007-05-01, 17:28
Nej det sälja separat i alra högsta grad:) Tippar på att majoriteten köper maltodextrin å vassle separat och sen blandar sin egehn gainer, både en prismässigt bättre lösning samt att du doserar din gainer efter eget behov.
Kolla webshopen här på kolo, finns bra grejer till bra priser.
Tack.Jag antar att det blir mycket billigare än att köpa t.ex påsar med färdiga gainers
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.