Visa fullständig version : Knäböj...
Hejs!
Har läst alla knäböjstrådar jag hittat.. och inte hittat ngt om det.
Kört böj i ca ett halvår nu och gjort endel framsteg, men nu har det börjat ta riktigt mycket i svanken/korsryggen. (utan att jag ökat vikterna sådär värst mycket) Det gör inte ont, men jag blir helt slut i erector spinae (tror jag de heter)
Har bett min träningspolare kolla om jag böjjer ryggen, men det gör jag inte.. jag håller en lätt svank hela tiden, och det finns ingen annan på gymet jag kan fråga.. (så är det när man går på fjollgym där alla sitter i benpressen :insane: )
Vore bra å veta vad jag kan förbättra, så tips uppskattas!
Åse Columbus
2003-03-19, 09:33
Kolla o se om din magmuskelatur klarar av att hjälpa till ordentligt i övningen...
den ska ju ge stöd åt ryggen.....gör den inte det så få ryggen jobba för de bägge två....blir alltså lite felbelastad och "sur"
Hur märker jag om magen inte pallar med då? :confused:
Survivor
2003-03-19, 10:55
Originally posted by Laan_84
Hejs!
Har läst alla knäböjstrådar jag hittat.. och inte hittat ngt om det.
Kört böj i ca ett halvår nu och gjort endel framsteg, men nu har det börjat ta riktigt mycket i svanken/korsryggen. (utan att jag ökat vikterna sådär värst mycket) Det gör inte ont, men jag blir helt slut i erector spinae (tror jag de heter)
Har bett min träningspolare kolla om jag böjjer ryggen, men det gör jag inte.. jag håller en lätt svank hela tiden, och det finns ingen annan på gymet jag kan fråga.. (så är det när man går på fjollgym där alla sitter i benpressen :insane: )
Vore bra å veta vad jag kan förbättra, så tips uppskattas!
Typisk nybörjar-grej, bara å köra på så kommer ryggen hänga med bättre efter ett tag. Håll dock hårt på utförandet.
Åse Columbus
2003-03-19, 11:09
Originally posted by Laan_84
Hur märker jag om magen inte pallar med då? :confused:
om du kan spänna till magen ytterligare när du gör övningen så har du inte spännt an riktigt från början.......
Tackar tackar åse! :bow:
ska prova...
Släpp stoltheten och sug inte in magen heller, stödet är bättre när den spänns ut än när den spänns och dras in.
Åse Columbus
2003-03-19, 11:16
haha:laugh:
en del gillar att bygga buk....det gäller inte att dra in....utan att spänna till så man känner att det ger stöd i ryggen...
åc
Originally posted by Grahn
Hmm bygga buk?
BB! :hbang: :laugh:
Kan nog vara läge att stretcha benen och gluteus.
allan
och inte träna rygg 1-2 dagar innan benpasset.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.