handdator

Visa fullständig version : Är Sverige öppet 1:a maj??

babbett
2007-05-01, 08:49
Jag funderar på om jag ska åka och träna...men är gymet öppet?
Är butikerna öppna? Typ om man vill köpa annat än mat?

Yankeee
2007-05-01, 08:50
Tror större affärer har öppet iallafall. Jag ska handla, om det sen är stängt skiter jag i.

babbett
2007-05-01, 08:52
Jag ska handla, om det sen är stängt skiter jag i.

Bra inställning :thumbup:

champion
2007-05-01, 08:53
Finns butiker i stockholm som har öppet.
Gymet KAC har öppet i norrtälje.

Ryska_raketen
2007-05-01, 08:58
Det torde vara som en söndag? Gymmet är öppet här varjefall.

skaparn
2007-05-01, 09:19
Tror större affärer har öppet iallafall. Jag ska handla, om det sen är stängt skiter jag i.

Ställ dig utanför och vält kundvagnar till dess att du blir uppmärksammad och får handla rabatterad påskmust.

Själv hade jag velat utnyttja den lediga dagen till lite shopping, men måste istället sitta och vara förbannad över att somliga affärer inte skriver ut sina öppettider under valborgs på internet så att jag tvingas lyfta luren och ringa.

babbett
2007-05-01, 09:21
...men måste istället sitta och vara förbannad över att somliga affärer inte skriver ut sina öppettider under valborgs på internet så att jag tvingas lyfta luren och ringa.

Meeehh, är det inte bättre att åka dit och välta lite kundvagnar ifall dom har stängt??

skaparn
2007-05-01, 09:23
Meeehh, är det inte bättre att åka dit och välta lite kundvagnar ifall dom har stängt??

Ja vet du, det tänker jag nog. Jag ringde naturkompaniet på Sveavägen där en telefonsvarare vänligt upplyste mig om att de har stängt långfredag. Vet inte om jag kom till telefonsvararen för att det var stängt idag eller att de inte hade tid att svara.

Tyvärr har de inga kundvagnar där, så jag får välta något annat.

babbett
2007-05-01, 09:25
Ja vet du, det tänker jag nog. Jag ringde naturkompaniet på Sveavägen där en telefonsvarare vänligt upplyste mig om att de har stängt långfredag. Vet inte om jag kom till telefonsvararen för att det var stängt idag eller att de inte hade tid att svara.

Go for it!!! :hbang:

internethjälten
2007-05-01, 09:28
15.30-19.30 är allt jag behöver veta ;)

Cilia
2007-05-01, 09:29

har naturkompaniet söndagsöppet över huvud taget?
det tror jag inte, har provat det någon gång.
har dom inte söndagsöppet är det garanterat stängt idag.

z_bumbi
2007-05-01, 09:34

Prova en stor ryggsäck och gå ett varv i butiken, då brukar det mesta välta..

skaparn
2007-05-01, 09:36
har naturkompaniet söndagsöppet över huvud taget?
det tror jag inte, har provat det någon gång.
har dom inte söndagsöppet är det garanterat stängt idag.

De har haft söndagsstängt ja, men telefonsvararen (som uppenbarligen var inspelad inför påsken) sade att de skulle börja med söndagsöppet och då öppna 12:00. Den sade dock inte när detta söndagsöppna skulle börja gälla.

Cilia
2007-05-01, 09:37
De har haft söndagsstängt ja, men telefonsvararen (som uppenbarligen var inspelad inför påsken) sade att de skulle börja med söndagsöppet och då öppna 12:00. Den sade dock inte när detta söndagsöppna skulle börja gälla.
du får väl gå in och ta över den där affärn så det blir lite ordning.
jag har massor av rörelser på min lista som jag måste styra upp för att det ska bli någorlunda effektivitet här i samhället.

babbett
2007-05-01, 09:39
Prova en stor ryggsäck och gå ett varv i butiken, då brukar det mesta välta..

Hur kommer han in om det är stängt?

Yankeee
2007-05-01, 09:39
Jag ringde willys stockholm och bad dem öppna i rissne åt mig idag. Inga problem. De ställde till och med ut en massa folk som lagade smakprover.

Cilia
2007-05-01, 09:41
Jag ringde willys stockholm och bad dem öppna i rissne åt mig idag. Inga problem. De ställde till och med ut en massa folk som lagade smakprover.
kanon, då kanske du kan hjälpa Skaparn med på Sveavägen.
Vi börjar bli lite oroliga för honom. Hans nerver verkar inte vara så starka just nu

skaparn
2007-05-01, 09:43
du får väl gå in och ta över den där affärn så det blir lite ordning.
jag har massor av rörelser på min lista som jag måste styra upp för att det ska bli någorlunda effektivitet här i samhället.

Verkligen sant syster! Det är så mycket som helt enkelt drivs på halvfart. Jag ska ringa runt bland alla butikerna i Stockholm tills jag får ett svar.

Naturkompaniet skulle jag dessutom trivas på, att hela dagarna gå omkring bland högteknologiska prylar och kläder.

skaparn
2007-05-01, 09:44
Vi börjar bli lite oroliga för honom. Hans nerver verkar inte vara så starka just nu

Jag kan utan att överdriva säga att 1:a maj inte riktigt är min dag.

Jax
2007-05-01, 09:45
Naturkompaniet skulle jag dessutom trivas på, att hela dagarna gå omkring bland högteknologiska prylar och kläder.
Sånt är inte bra på ekonomin. Jag blev fattigare efter mitt förra besök.

z_bumbi
2007-05-01, 09:56
Hur kommer han in om det är stängt?

Han ska till naturkompaniet och då förutsätter jag att han redan har en Gränsfors på sig.

Piranha
2007-05-01, 11:26
Han ska till naturkompaniet och då förutsätter jag att han redan har en Gränsfors på sig.

Skaparn är så redig så om de är stängt rullar han bara ut liggunderlaget och fäller ut spritköket å väntar.

Ne-Yo
2007-05-01, 11:28
Mitt gym har öppet till 16, vaknade dock med halsont så jag skiter i. :(

mela
2007-05-01, 11:29
Jag kan utan att överdriva säga att 1:a maj inte riktigt är min dag.

Då är vi två :D Jag låser in mig. :confused:

Rahf
2007-05-01, 11:35
Inget gym öppet i Dö-vik *gah!*

Granatgiraffen
2007-05-01, 11:45
Jag är öppen.

Undra om affärer i Gbg har öppet? Jag demonstrerar mig in och kollar.

mela
2007-05-01, 11:47
Jag är öppen.

Undra om affärer i Gbg har öppet? Jag demonstrerar mig in och kollar.

Nordstan 1 maj 11,00 - 17,00