Visa fullständig version : 15Kg muskler på 4 veckor
http://www.fourhourworkweek.com/blog/2007/04/29/from-geek-to-freak-how-i-gained-34-lbs-of-muscle-in-4-weeks/#more-54
:thumbup: :hbang:
Runda Grodan
2007-04-30, 11:16
Äh det var ju bara ungefär hälften av musklerna som Viator lade på sig.
ramagoen
2007-04-30, 11:18
Äh det var ju bara ungefär hälften av musklerna som Viator lade på sig.
:D antar att du va ironisk
grymt ändå. *popcorn*
http://www.fourhourworkweek.com/blog/2007/04/29/from-geek-to-freak-how-i-gained-34-lbs-of-muscle-in-4-weeks/#more-54
:thumbup: :hbang:
*bs* Rolig kille det där..
grymt ändå. *popcorn*
http://arthurjonesexercise.com/Unpublished/Colorado.pdf
Kolla före/efter-bilderna på sida 20. :hbang:
Runda Grodan
2007-04-30, 11:25
grymt ändå. *popcorn*
;)
Casey hade väl varit sjuk en tid och tappat en massa muskler innan Colorado Experimentet? Detta tillsammans med steroider, grymma gener och en Arthur Jones som tränade honom kan kanske förklara en del av ökningarna. Det låter ändå lite väl bra för att vara sant...
Jag undrar hur man ska förklara den här killens muskelökning? :D
Runda Grodan
2007-04-30, 11:28
http://arthurjonesexercise.com/Unpublished/Colorado.pdf
Kolla före/efter-bilderna på sida 20. :hbang:
Hade varit kul at se Jones ökningar. Han gick ju upp en sju kilo muskler han med enligt nån av länkarna.
Tänk att få ha bevittnat Viator bli tränad av Arthur Jones. Det skulle ha varit så jävla häftigt. *drool*
Ja, innan Colorado-experimentet hade Casey förlorat MASSOR av muskler. Så, muskelminne i kombination med grymma gener och Arthur Jones som coach... Fast självklart var han ren(ja, det skriver jag bara för att retas ;) ).
Runda Grodan
2007-04-30, 11:32
Ja, innan Colorado-experimentet hade Casey förlorat MASSOR av muskler. Så, muskelminne i kombination med grymma gener och Arthur Jones som coach... Fast självklart var han ren(ja, det skriver jag bara för att retas ;) ).
Självklart var han ren. Jag råkade slinta när jag skrev...
Ha, ha, tänk om Arthur Jones tränat Mentzer, Viator, Platz, Michalik och Defendis. Det skulle ha varit helt galet. :laugh:
Vad vill han sälja?
Som alla andra, sin bok
Hade varit kul at se Jones ökningar. Han gick ju upp en sju kilo muskler han med enligt nån av länkarna.
Tänk att få ha bevittnat Viator bli tränad av Arthur Jones. Det skulle ha varit så jävla häftigt. *drool*
Jo, hade varit kul med bilder på Jones också. Jag vet att AJ orginal-träningsloggar ska finnas på nätet någonstans(kanske på arthurjonesexercise.com, men jag orkar inte leta just nu). Vill minnas att båda gjorde "rätt okej" styrkeökningar. :)
Synd att det inte finns någon film där han tränar Casey. Det hade jag betalat mycket för att se.
Självklart var han ren. Jag råkade slinta när jag skrev...
Ha, ha, tänk om Arthur Jones tränat Mentzer, Viator, Platz, Michalik och Defendis. Det skulle ha varit helt galet. :laugh:
Oh, tänk om "intensity or insanity" hade parat sig med HIT. :D
Runda Grodan
2007-04-30, 11:49
Oh, tänk om "intensity or insanity" hade parat sig med HIT. :D
Ja och så kunde de äta aphjärna efter passen. Mentzer kanske skulle ha gjort det och Michalik skulle uppenbarligen ha gjort det. Lite tveksammare om de andra ställt upp på det... :D
Cerberus
2007-04-30, 12:03
vad är detta experiment ni talar om? var kan ja läsa mer om det?
Slartibartfast
2007-04-30, 12:05
Man blir rent vredgad av sån skit.
vad är detta experiment ni talar om? var kan ja läsa mer om det?
Kolla länken i mitt svar till ramagoen. Här kan du också läsa.
http://www.musclenet.com/coloradoexperiment.htm
:)
Man blir rent vredgad av sån skit.
Du är bra avis för att du inte lyckats bygga muskler lika snabbt, och fått äta aphjärna tillsammans med Michalik.
Cerberus
2007-04-30, 12:15
där ser man, dock inte jätteintressant(orkade inte läsa allt) eftersom det inte är ngt man kan applicera på naturliga individer.
Runda Grodan
2007-04-30, 12:17
där ser man, dock inte jätteintressant(orkade inte läsa allt) eftersom det inte är ngt man kan applicera på naturliga individer.
Varför kan man inte det?
Från sidan.
It is the author's fifth contention that the use of the so-called "growth drugs" (steroids) is neither necessary nor desirable ... on the contrary, repeated tests with animals and double-blind tests with human subjects have clearly demonstrated that the use of such drugs is strongly contraindicated.
ramagoen
2007-04-30, 12:18
Varför kan man inte det?
undrar jak met
Cerberus
2007-04-30, 12:20
vem lägger på sig så sjuka mängder muskler utan roids :P
Runda Grodan
2007-04-30, 12:23
vem lägger på sig så sjuka mängder muskler utan roids :P
Ingen aning men det är ju knappast en anledning till varför man inte skulle kunna använda sig av Jones Principer som odopad. :)
ramagoen
2007-04-30, 12:27
Ingen aning men det är ju knappast en anledning till varför man inte skulle kunna använda sig av Jones Principer som odopad. :)
Som att säga att högvolym suger för ingne kan bli lika stor som ronnie utan roids!!!11½
Jones själv var starkt emot steroider och garanterat ren, och han gjorde också rätt bra resultat.
Cerberus
2007-04-30, 12:28
ah, ja läste ju som sagt inte igenom allt utan kollade mest o såg deras sjuka gains och minskning av fett at the same time, så det va det ja syftade på :)
Slartibartfast
2007-04-30, 14:06
Att man kan bygga på sig gammal massa med ett set till failure två ggr i veckan kan jag kanske köpa, men inte en chans att man kan bygga ny massa med den träningsmängden om man inte är fullständigt otränad.
varför ska man ha så bråttom
mystic[-_-]
2007-04-30, 14:15
Bra där Slarti
Att man kan bygga på sig gammal massa med ett set till failure två ggr i veckan kan jag kanske köpa, men inte en chans att man kan bygga ny massa med den träningsmängden om man inte är fullständigt otränad.
Det går nog att debattera i all oändlighet(vilket jag absolut inte tänker göra, jag startade bara tråden för jag tyckte det var en rolig länk) och man kommer ändå inte längre än till vad man tror på(några riktiga bevis finns ju liksom inte, om man inte råkade bevittna Colorado-experimentet själv). Fast det finns en intressant fråga i grunden och den handlar om vad man tror skapar muskeltillväxt.
Utgår man ifrån att volym/träningsmängd är nyckeln faller det sig förstås rimligt att den här träningsmängden inte kan skapa några fantastiska resultat. Intensitet är dock, om inte annat, en mycket viktig faktor - något som onekligen togs till extremer när Arthur tränade Casey.
Casey har berättat att Arthur brukade bära pistol på sig. Även om den inte lämnade hölstret och det inte uttalats några hot så har Casey medgett att han stundtals rentav var rädd. Det ger väl kanske en liten hint om hur han tränade.
Genom grymma gener, muskelminne och "rätt" sorts motivation lär man i varje fall kunna göra fantastiska framsteg.
Slartibartfast
2007-04-30, 14:31
och man kommer ändå inte längre än till vad man tror på(några riktiga bevis finns ju liksom inte, om man inte råkade bevittna Colorado-experimentet själv). Fast det finns en intressant fråga i grunden och den handlar om vad man tror skapar muskeltillväxt.
Det är ju bara att testa själv ett halvår och se om man blir större/starkare. Jag vågar påstå att ingen som testat det själv kan säga att det funkar. Vet man att det funkar/inte funkar för en själv så är ju all debatt onödig.
Casey har berättat att Arthur brukade bära pistol på sig. Även om den inte lämnade hölstret och det inte uttalats några hot så har Casey medgett att han stundtals rentav var rädd. Det ger väl kanske en liten hint om hur han tränade.
fan vad löjligt.
Det är ju bara att testa själv ett halvår och se om man blir större/starkare. Jag vågar påstå att ingen som testat det själv kan säga att det funkar. Vet man att det funkar/inte funkar för en själv så är ju all debatt onödig.
Det är ju uppenbart att alla inte kan lyckas så bra, alldeles oavsett vad de gör.
fan vad löjligt.
Tja, AJ har blivit skjuten 9 gånger vill jag minnas. Jag tror inte han beväpnade sig för att skrämma slag på stackars byggare, även om det kanske råkade ge den effekten.
Slartibartfast
2007-04-30, 14:51
Det är ju uppenbart att alla inte kan lyckas så bra, alldeles oavsett vad de gör.
Jag menar ju såklart inte att man skulle göra samma resultat som killen i länken. jag menar positiva resultat överhuvudtaget.
Runda Grodan
2007-04-30, 14:55
Jag menar ju såklart inte att man skulle göra samma resultat som killen i länken. jag menar positiva resultat överhuvudtaget.
Menar du allvar Slartibartfast?
De gångerna jag kört LVT brukar styrkan öka väldigt bra på bara ca två månader. Tyvärr brukar det inte fungera lika bra för att bygga muskler tror jag. Det brukar alltid bli svårt för mig att hålla vikten.
Ja, nu skojar du väl med oss? Klart att man kan få positiva resultat, det finns det hur många som helst som har gjort. Sedan kan förstås resultaten variera och det verkar som det inte alltid funkar bra för alla, men det är ju en annan sak.
Slartibartfast
2007-04-30, 15:07
De gångerna jag kört LVT brukar styrkan öka väldigt bra på bara ca två månader. Tyvärr brukar det inte fungera lika bra för att bygga muskler tror jag. Det brukar alltid bli svårt för mig att hålla vikten.
Nä, jag menar så klart positiva resultat i form av muskelmassa. Borde ha poängterat det. Styrka kan man kanske få, men massa? Glöm det.
Runda Grodan
2007-04-30, 15:17
Nä, jag menar så klart positiva resultat i form av muskelmassa. Borde ha poängterat det. Styrka kan man kanske få, men massa? Glöm det.
Ja det blev lite svårt att veta när du skrev "större/starkare" men nu vet vi.
Det är en jävligt jobbig debatt det här så jag nöjer mig med att säga att jag tror att du har fel - trots att LVT inte fungerat särskilt bra för mig när det gäller att bygga muskler.
Jag tror det finns många som lyckas väldigt bra med att bygga muskler med LVT. Det är ju bara att surfa runt på lite olika forum och se efter.
Jag tror det finns många som lyckas väldigt bra med att bygga muskler med LVT. Det är ju bara att surfa runt på lite olika forum och se efter.
Jodå, jag har sett folk som byggt riktigt bra med muskler. Det finns bra exempel på det, för den som orkar leta, så det är direkt felaktigt att sådan träning inte kan bygga massa.
Sen behöver man ju inte debattera vad som är bäst/sämst hit och dit, jag konstaterar bara att det visst går. Alla får uppenbarligen inte likadana resultat(och konstigt vore det annars), så det är väl bara att lämna det där och göra det man själv trivs bäst med? Ja, och njuta av brutal-Casey´s före/efter-bilder i Colorado-experimentet - förstås. :)
Runda Grodan
2007-04-30, 15:45
Jodå, jag har sett folk som byggt riktigt bra med muskler. Det finns bra exempel på det, för den som orkar leta, så det är direkt felaktigt att sådan träning inte kan bygga massa.
Sen behöver man ju inte debattera vad som är bäst/sämst hit och dit, jag konstaterar bara att det visst går. Alla får uppenbarligen inte likadana resultat(och konstigt vore det annars), så det är väl bara att lämna det där och göra det man själv trivs bäst med? Ja, och njuta av brutal-Casey´s före/efter-bilder i Colorado-experimentet - förstås. :)
Du är smart Yes, eftersom vi tycker lika. :D
Du är smart Yes, eftersom vi tycker lika. :D
Jag måste säga detsamma! :thumbup: :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.