Visa fullständig version : Kyckling rätt?
krokodille
2007-04-30, 10:50
Någon som har ett roligt/enkelt/gott tips på någon god kyckling rätt? har tinat upp 2 fileer men jag vet inte om jag ska göra en wok eller om jag ska hitta på något annat! Har du något tips?
/krill
Köp cremefraiche med smak. Gör till en sås och spä ut lite med minimjölk. Stek filéerna i småbitar och häll i såsen. Ät till pasta. :hbang:
blanda soja, rapsolja, sambalolek (eller annat starkt, ex chili/cayenne), Hacka ner några vitlöksklyftor. lägg i kycklingen i en timma eller två.
Stek
*Använd inte för mycket soja/olja så marinaden blir för rinning, kycklingen får inte lika mycket smak då. Det ska vara lite kletigt
Stek kycklingen medans pastan kokar. häll ned kycklingen i pastan efter att du hällt av vattnet, tillsätt pesto efter smak. Ät
Daniel M
2007-05-03, 22:15
Strimla kycklingfiléer stek dem med red curry spicemix från santa maria. tillsätt kokosmjölk och en grovtärnad grön paprika så har du en god och enkel kyklingrätt med lite sting. Kan ätas till ris eller nudlar eller vad du behagar.
(Receptet är från santamaria påsen)
gilleraffen
2007-05-03, 22:19
Strimla kycklingfiléer stek dem med red curry spicemix från santa maria. tillsätt kokosmjölk och en grovtärnad grön paprika så har du en god och enkel kyklingrätt med lite sting. Kan ätas till ris eller nudlar eller vad du behagar.
(Receptet är från santamaria påsen)
Trevligt! Den kryddmixen ska inhandlas och provas :)
Militären
2007-05-03, 22:36
Tina dem, krydda dem med valfria kryddor, lägg dem i folie och in med dem i ugnen där de får grillas is ca 35min, Underbart gott och då förblir de fuktiga, de blir inte sådär torra som när man grillar på grillen utan snarare kokade i sin egen spad. Använd sedan spanden som blir över till sås så har du även sparat en hel del kcal.
När jag läste titeln trodde jag nästan att detta var något djurrätssaktivist-tjaffs men efter att ha läst inlägget så vet jag att du vill ha förslag på diverse olika rätter man kan tillaga på kyckling, alltså kycklingrätter. Kyckling å ris är grejjhulta :) .
Finns det nått bättre en, Kyckling,ris,currysås och wook grönsaker?;)
fyrkantig_rondell
2007-05-13, 14:18
När jag läste titeln trodde jag nästan att detta var något djurrätssaktivist-tjaffs men efter att ha läst inlägget så vet jag att du vill ha förslag på diverse olika rätter man kan tillaga på kyckling, alltså kycklingrätter. Kyckling å ris är grejjhulta :) .
haha det va så jag också uppfattde det först!;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.