Visa fullständig version : Uppdelning av forumet
Efter att ha fått fler och fler PM om den negativa utvecklingen av Medlembilder känner vi att något måste göras. Det har blitt lite för många trådar med "jag har tränat i två veckor - vad behöver jag förbättra?", vilket fått seriösa och kunniga bedömare att dra öronen åt sig. Det finns inget att bedöma men hur säger man det på ett trevligt sätt? Istället är det andra treveckorstränare som ger omdömena och det....blir inte bra.
Förslag finns på att dela upp Medlemsbilder i en avdelning för rena färskingar och en för folk som tränat längre.
Ett annat förslag är att man ska ha varit medlem under en period för "ha begripit hur medlemsbilder bör funka". Idag verkar det vara det första en ny medlem gör, och det är ett problem.
Ett tredje är att bilderna modereras av någon. Vilket INGEN vill eller har tid med.
Vad säger ni?
Förslag finns på att dela upp Medlemsbilder i en avdelning för rena färskingar och en för folk som tränat längre.
Ett annat förslag är att man ska ha varit medlem under en period för "ha begripit hur medlemsbilder bör funka". Idag verkar det vara det första en ny medlem gör, och det är ett problem.
Ett tredje är att bilderna modereras av någon. Vilket INGEN vill eller har tid med.
Då blir ju genast frågan: vem bedömer vem som är färsking? Vem bedömer om man har tillräckligt mycket muskelmassa för att få posta i tränat-längre-delen? etc etc.
Tigerkotten
2007-04-29, 13:05
Låt det vara.
"Ett tredje är att bilderna modereras av någon. Vilket INGEN vill eller har tid med." Jag har då inte sett att ni letat efter någon som vill hjälpa till. Inte för att jag vill det men i.a.f.
Whistler
2007-04-29, 13:14
En uppdelning, med en avdelning för färskingar och en för veteraner skulle visserligen göra att veteranbiten skulle fungera, men jag tror att problemet skulle kvarstå i allra högsta grad i färskingavdelningen.
Bättre i sådana fall att man som nybörjare inte får posta.
Efter att ha fått fler och fler PM om den negativa utvecklingen av Medlembilder känner vi att något måste göras. Det har blitt lite för många trådar med "jag har tränat i två veckor - vad behöver jag förbättra?", vilket fått seriösa och kunniga bedömare att dra öronen åt sig. Det finns inget att bedöma men hur säger man det på ett trevligt sätt? Istället är det andra treveckorstränare som ger omdömena och det....blir inte bra.
Vad säger ni?
Den tycker jag är bra. Har man tränat längre än -ska vi säga- 2 år så är man ingen färsking längre.
"Ett tredje är att bilderna modereras av någon. Vilket INGEN vill eller har tid med." Jag har då inte sett att ni letat efter någon som vill hjälpa till. Inte för att jag vill det men i.a.f.
Jag gissar att ett av problemen med att moderera bildforumet skulle vara inte bara insatsen att kolla igenom och rensa trådarna, utan hanteringen av stormen av "varför-tog-ni-bort-min-tråd-era-#¤%&"-PM som skulle kunna (och förmodligen skulle) följa.
Dumleman
2007-04-29, 13:32
Att ha varit medlem i minst 6 månader innan man kan starta en tråd i medlemsbilder är nog klart bästa sättet.
all form av webcam och mobilbilder borde strängt förbjudas, där har vi löst ett problem
sen att färskingar slänger upp bilder på en otränad kropp och frågar om tips stör inte mig så mycket så länge det är bra bilder som visar vad han har och inte har
all form av webcam och mobilbilder borde strängt förbjudas, där har vi löst ett problem
sen att färskingar slänger upp bilder på en otränad kropp och frågar om tips stör inte mig så mycket så länge det är bra bilder som visar vad han har och inte har
Man brukar dock inte ha något när man precis börjat att träna. Det finns alltså inget som släpar, det finns inget att prioritera. Hela kroppen måste tränas.
Webcam och mobilbilder borde förbkudas. Ja.
Smartast vore det att ha en gräns för när man får lägga upp bilder. Efter 6 månader som någon sa. Men då skapas ju ett annat problem: vad gör vi då med den erfarna kroppsbyggaren som just registerat sig på forumet men vill lägga upp bilder? Undantag? Varför skulle inte reglerna gälla honom/henne?
Att ha två olika avdelningar skapar också problem. Vem avgör vem som är nybörjare och vem som är erfaren? Någon kanske har tränat i tio år men väldigt oseriöst, postar bilder i den erfarna delen (bra bilder dock) där han/hon inte har någonting speciellt att visa upp och får skit för att han/hon är nybörjare och postat i fel avdelning. Sen innebär det ju också att avdelningen för nybörjare får avsevärt sämre kvalitet än den erfarna, om man får göra ett sådant antagande.
Och förslaget om att moderera alla bilder är kanske en våt dröm, då det vore det perfekta sättet att sålla bort dåliga bilder. Men det är väl tämligen osannolikt att det finns personer med vilja eller tid att göra detta...
Ett träningsprov man måste göra för att få åtkomst till forumet, ungefär som körkortsteorin fast för träning. Sen ställer ni frågorna på sånt sätt att dom lär sig om träning samtidigt och förhoppningsvis inser att det är helt onödigt att lägga ut bilder än..
typ:
fråga ett
Hur lång tid tar det MINST att lägga på sig X antal kg muskler
1. blabla
X. blabla
3. blabla
Fråga två
vad heter dom olika obligatoriska poserna?
1. blabla
X. blabla
3. blabla
Fråga tre
Får man använda bilder från Webcam/mobil i forumet?
1. JA
2. NEJ för helvete
Osv osv
Efter dom sökt fram alla svaren borde dom veta vad som gäller..
Detta är den optimala lösningen varsegod för att ni fick låna mitt gravt utvecklade intellekt :D
Ryska_raketen
2007-04-29, 14:08
1 tråd där spetor under 100 lägger upp, sen 1 tråd är det är 100 plus som gäller?
1 tråd där spetor under 100 lägger upp, sen 1 tråd är det är 100 plus som gäller?
Väck inte de feminister som sover...
Det stänger dock ute nya medlemmar som tränat seriöst ett tag och skulle vilja ha en seriös bedömning. Tänk om t.ex. någon hittar hit som har tävlingsplaner i framtiden, han har fått reda på att det finns kompetent folk på Kolozzeum och skulle vilja ha tips och råd.
Det kanske inte händer så ofta, men alla nya medlemmar är ju inte Oskar 14 år som tränat i två veckor.
Jag skulle vilja föreslå en påminellse om reglerna innan man postar. Jag vet en del forum som har det. När man trycker på "skapa ny tråd" får man upp en liten text som förklarar vad som gäller. Det är större chans att någon läser det eftersom det är ganska ovanligt att man inte bara tillåts göra nya inlägg hur som helst. Får man upp en märklig text på skärmen läser man ju oftast den och ifall den förklarar, kort och koncist, vad som gäller för att posta bilder här, så är det stor chans att undvika en del dåliga trådar.
Man kan ju ha alla möjliga syften med att lägga upp bilder. Man kanske vill ha kritik på posering tex. ( som nybörjare) Allt behöver ju inte handla om att man vill bli bedömd hur mkt muskelmassa man har, symmetri osv.( givetvis ska det dock vara träningsrelaterat)
Det finns ju idag regler satta för hur bilderna ska se ut ( helkropps helst och helst de obligatoriska osv) men jag tycker att det ska vara en regel att skriva syftet med tråden. Alla verkar förutsätta att lägger man upp en bild så är det symmetri och hur grov man är typ som ska kommenteras. Så behöver det ju inte vara.
Startar man en tråd i medlemsbilder ska man skriva syftet. "Jag vill ha kommentarer angående....." eller vad det nu handlar om.
Om man då tex vill ha kommentarer på symmetri men lägger upp en bild på överkroppen bara så borde tråden ryka. (Fast så var det det där med modereringen ja. ) Vill man ha kommentarer sådär allmänt om hur man ser ut i andras ögon ( inte nödvändigtvis om något släpar eller dyl) så tycker jag att det borde vara okej. ( Då skriver man lämpligt också vilket mål man har så att den som ska kommentera vet vad för trådskaparen är "bra" och dåligt")
Detta kanske inte är någon lösning på frågan, bara nåt jag tänkt på. Jag menar, en bild bara på överkroppen och ej nån obligatorisk pose kan ju vara helt tillräcklig beroende på vad syftet med tråden är. Därför borde man även poängtera vikten av att formulera vad det är man vill ha kommentarer kring, inte bara vikten av helkroppsbilder.
Deceiver85
2007-04-29, 14:18
Webcam och mobilbilder borde förbjudas. Ja.
Eftersom det finns både webbkameror och mobiltelefoner med möjlighet till riktigt bra bilder så är det ingen vidare idé. Då är det bättre att hårdare poängtera vikten vid att ta bra bilder, oavsett modell på kameran. Jag förstår poängen, att få bort alla lunarstorm-bilder, men att kategoriskt sortera bort mobiltelefoner och webbkameror är både inkonsekvent och lite löjligt.
Att ha varit medlem i minst 6 månader innan man kan starta en tråd i medlemsbilder är nog klart bästa sättet.
Låter inte som någon vidare idé heller, skulle snarare resultera i att den totala mängden bilder skulle falla rejält. 6 månader låter dessutom lite väl lång tid. Om vi tänker att någon som blir medlem på kolozzeum nyss har börjat träna så hinner denne utvecklas en hel del på 6 månader, speciellt om vi pratar om folk som deffar. Då är det bättre, enligt mig, att de som vill får lägga upp sin "deffa eller bulka-tråd" så kan andra medlemmar ge sina råd och åsikter.
- - - - - - -
Har också nyligen funderat på hur man ska göra med alla "jelp, trenat i 2 månader, vad ska jag prioritera"-trådar. Jag har några förslag, vet inte om det är tekniskt möjligt men det är i alla fall mina förslag:
Förslag A) Förtydliga kravet på bra bilder ännu mer! Påminnelser när man lägger till attachments (kom ihåg att posta bilder av bra kvalitet), just när man ska posta inlägget (bilder av dålig kvalitét tas bort).
Förslag B) Spärra alla trådar för de som varit medlemmar på kolozzeum mindre än X månader (med vissa undantag) förutom en speciell "Formen på oss nybörjare"-tråd. Där kan alla nybörjare härja loss med sina lunarstorm-bilder och när de lärt sig någorlunda posering/fotografering/varit medlemmar i X månader/whatever så kan de få tillgång till resterande av bildforumet.
Men fortfarande lägg in ett prov för att få tillgång till avdelningen. Med många frågor. Dom som har klarat provet har ju då klart läst igenom reglerna för forumet och vad som gäller för bilderna. Det kommer bli mycket mindre lunartrådar och mycket lättare att gallra bort fåtalet som fortfarande inte fattar..!!
jag tycker, som sagts tidigare, att det borde finnas EN tråd där "nybörjare" kan lägga upp bilder som dom vill att andra ska kommentera.
Deceiver85
2007-04-29, 14:32
jag tycker, som sagts tidigare, att det borde finnas EN tråd där "nybörjare" kan lägga upp bilder som dom vill att andra ska kommentera.
Sen borde nog moderatorerna var lite uppmärksamma på folks kommenterar där. Kan tänka mig att det blir en hel del spydiga kommentarer...
shadowfire
2007-04-29, 14:37
Det stänger dock ute nya medlemmar som tränat seriöst ett tag och skulle vilja ha en seriös bedömning. Tänk om t.ex. någon hittar hit som har tävlingsplaner i framtiden, han har fått reda på att det finns kompetent folk på Kolozzeum och skulle vilja ha tips och råd.
Det kanske inte händer så ofta, men alla nya medlemmar är ju inte Oskar 14 år som tränat i två veckor.
Jag skulle vilja föreslå en påminellse om reglerna innan man postar. Jag vet en del forum som har det. När man trycker på "skapa ny tråd" får man upp en liten text som förklarar vad som gäller. Det är större chans att någon läser det eftersom det är ganska ovanligt att man inte bara tillåts göra nya inlägg hur som helst. Får man upp en märklig text på skärmen läser man ju oftast den och ifall den förklarar, kort och koncist, vad som gäller för att posta bilder här, så är det stor chans att undvika en del dåliga trådar.
+1
Jag har själv av någon anledning funderat på vad man skulle kunna göra utan aktiv moderering för att få det bättre, men inte kommit på något bra.
Att dela forumet mellan "proffs" och "nybörjare" gör ju bara att nybörjare får råd från andra nybörjare osv och nyttoeffekterna av "mångfald" försvinner...
Det jag ser som ett förslag är att ha en del där det måste vara obligatoriska poser med bra ljus för att få posta i och en annan där det får se ut hur som helst. Vill man ta "lunarfoto" med skuggor som förstärker def. på ens abs, så visst, men blanda inte det med bilder från någons scenframträdande.
Deceiver85
2007-04-29, 14:40
Det jag ser som ett förslag är att ha en del där det måste vara obligatoriska poser med bra ljus för att få posta i och en annan där det får se ut hur som helst. Vill man ta "lunarfoto" med skuggor som förstärker def. på ens abs, så visst, men blanda inte det med bilder från någons scenframträdande.
En dagsform-tråd och en poserings-tråd, typ?
Sen borde nog moderatorerna var lite uppmärksamma på folks kommenterar där. Kan tänka mig att det blir en hel del spydiga kommentarer...
ja eftersom många på forumet inte har åldern inne till att köpa tobak och sprit än så finns väl risken att dom slänger ur sig lite för grova saker utan att tänka efter först.
inte för att det inte finns mogna och trevliga folk i den åldern heller. och tvärtom.
shadowfire
2007-04-29, 14:44
En dagsform-tråd och en poserings-tråd, typ?
Ja, eller den ena tråden ska det inte vara ett krav att fysiken måste bli bedömd av någon... idag blir det lite snevridet när någon postar en bild för att bara visa lite av formen och vips så kommer kommentarer om "upp med bättre bilder, mer ljus, av med tröjan" osv.
En tråd för oss som kan/vill få fysiken bedömd (och då får räkna med negativ feedback också) och en annan tråd för den som inte har lika seriösa intentioner, där bilderna får se ut hur de vill.
Sedan kommer det ju felpostas en jefla massa, men någon nytta får väl Allan göra ;)
Deceiver85
2007-04-29, 14:50
Ja, eller den ena tråden ska det inte vara ett krav att fysiken måste bli bedömd av någon... idag blir det lite snevridet när någon postar en bild för att bara visa lite av formen och vips så kommer kommentarer om "upp med bättre bilder, mer ljus, av med tröjan" osv.
En tråd för oss som kan/vill få fysiken bedömd (och då får räkna med negativ feedback också) och en annan tråd för den som inte har lika seriösa intentioner, där bilderna får se ut hur de vill.
Sedan kommer det ju felpostas en jefla massa, men någon nytta får väl Allan göra ;)
Fast, helt ärligt, vill folk posta bilder med tröjor på sig så kan de hålla sig till "Kläder, stil, skor" och "Dagens Outfit"-trådarna..
Überbiffen
2007-04-29, 15:03
Det enda som behövs är att någon kollar bilderna innan. Tycker inte det borde vara så svårt. Inte så att här läggs upp 100 nya bilder om dagen (väl?). Sen är det väl ingen som säger att dom måste kollas inom 1h att en person vill ha upp dom. Vad gör det om tråden kommer upp 1-2 dagar efter. Sen tycker jag det är en bra ide att slopa alla cam och mobilbilder.
X-Change
2007-04-29, 15:11
Håller med! Bort med mobil och webcam-bilderna. Fine det finns mobiler och cams som tar bra bilder, MEN det spelar ingen roll när majoriteten inte är kapabel att ta bra bilder med dem.
* Inga mobil/cam-bilder.
* Har man kläder på sig postar man i "dagens outfit" el liknande tråd.
* Obligatoriska poser! RADERA ALLT ANNAT!
* 6 Månaders medlemskap som krav för att kunna starta en tråd i "medlemsbilder".
Lite väl hårt, men då skulle det medlemsbilder få kvalitet istället för kvantitet åtminstone.
Pudzianovski
2007-04-29, 15:12
Det enda som behövs är att någon kollar bilderna innan. Tycker inte det borde vara så svårt. Inte så att här läggs upp 100 nya bilder om dagen (väl?). Sen är det väl ingen som säger att dom måste kollas inom 1h att en person vill ha upp dom. Vad gör det om tråden kommer upp 1-2 dagar efter. Sen tycker jag det är en bra ide att slopa alla cam och mobilbilder.
Ja, det lät vettigt :thumbup:
Obligatoriska poser tycker jag är en dålig ide dock. Jag tycker det är rätt kul att se cykelbilder, marathonbilder, SL, friidrott osv..
Deceiver85
2007-04-29, 15:17
Håller med! Bort med mobil och webcam-bilderna. Fine det finns mobiler och cams som tar bra bilder, MEN det spelar ingen roll när majoriteten inte är kapabel att ta bra bilder med dem.
Ursäkta, men jo? Min digitalkamera jag har nu (en gammal jävel) ligger på 2 megapixel och jag får hyfsade bilder med den. Sony Ericsson K800i telefonen har 3,2 megapixel...
Håller med!
Deceiver85
2007-04-29, 15:43
Håller med!
Då ses vi om en månad då...(du blev medlem 26:e december 2006)
En egen av avdelning för noobs skulle vara bra, som de har på finska pakkotoisto.com. Där skulle man kunna klistra fast en del stickys som de kan läsa, t ex grunderna om kost, träning, träningsprogram, kosttillskott osv samt att alla nybörjare skulle få starta bildtrådar där.
En egen av avdelning för noobs skulle vara bra, som de har på finska pakkotoisto.com. Där skulle man kunna klistra fast en del stickys som de kan läsa, t ex grunderna om kost, träning, träningsprogram, kosttillskott osv samt att alla nybörjare skulle få starta bildtrådar där.
Det är många som ändå inte kommer läsa ifall dom inte blir tvingad, tvångsprov..
Deceiver85
2007-04-29, 15:52
Det är många som ändå inte kommer läsa ifall dom inte blir tvingad, tvångsprov..
Samt noobs gärna inte vill erkänna sig själva som noobs...
Tvångsprov låter som en klockren idé. Sen kan man lägga upp sitt diplom bredvid sitt datakörkort. Mycket bra.
Det är det bästa sättet att få nya medlemmar att läsa igenom alla FAQ:s och stickys. När dom klarat provet får dom helt enkelt åtkomst till bildforumet.
Jag satt och läste hur länge som helst innan jag skrev mitt första inlägg och 87% av alla trådar jag läser skriver jag inte i pga att jag har endast en hum om vad tråden handlar om men man lär så länge man lever.
Vill påpeka att länken till dom obligatoriska poserna inte funkar längre och bör uppdateras.
Vill försöka mig på dessa poser om en vecka och det skulle vara lättare för nya medlemar att göra rätt på sina bilder ifall länken till poserna funkade, och jag vet att google funkar men det finns dom som inte orkar.
Frågan är hur vi gör med diplomen, blir ju ändå en kostnad att skicka dom via posten.
Den kostnaden får man stå för själv självklart.
Vill påpeka att länken till dom obligatoriska poserna inte funkar längre och bör uppdateras.
Fixat.
Diplom???? Seriöst???
Fixat.
Diplom???? Seriöst???
diplom var på skoj men tänk dig ett e-prov som tvingar alla nybörjare att läsa alla stickys för att få reda på svaren (ni kan ju skriva frågorna på sånt sätt att man får lära sig poserna tex.). Då får du ju folk att läsa alla stickys och ni slipper säkert många "vad borde jag bygga" trådar. det borde ni väl kunna koda in i forumet att första gången man klickar på bildforumet kommer man till ett prov som måste göras och sedan när man klarat det registreras det till användaren och ger han/hon tillåtelse att komma in i forumet.
Helt klart bästa alternativet, sedan är det bara att låsa och kasta felplacerade trådar. Finns många forum som har liknande avdelningar som funkar bra.
Den kostnaden får man stå för själv självklart.
diplom var på skoj men tänk dig ett e-prov som tvingar alla nybörjare att läsa alla stickys för att få reda på svaren (ni kan ju skriva frågorna på sånt sätt att man får lära sig poserna tex.). Då får du ju folk att läsa alla stickys och ni slipper säkert många "vad borde jag bygga" trådar. det borde ni väl kunna koda in i forumet att första gången man klickar på bildforumet kommer man till ett prov som måste göras och sedan när man klarat det registreras det till användaren och ger han/hon tillåtelse att komma in i forumet.
Men e-diplom har ju inte samma impact. Vi vill ju ha något som folk är stolta över och gärna arbetar för och kan hänga upp på väggen där hemma. Det är något du ska kunna ha med i CV:t när du söker jobb, annars blir det ju ingen som anstränger sig.
Självkostnad lär ju inte fungera. Tycker en lösning är att höja priset på kosttillskotten så att faktureringskostnaden bekostas på det sättet. Eftersom det är en bra idé så tror jag inte någon har något emot att betala någon krona extra för proteinet.
Men e-diplom har ju inte samma impact. Vi vill ju ha något som folk är stolta över och gärna arbetar för och kan hänga upp på väggen där hemma. Det är något du ska kunna ha med i CV:t när du söker jobb, annars blir det ju ingen som anstränger sig.
Självkostnad lär ju inte fungera. Tycker en lösning är att höja priset på kosttillskotten så att faktureringskostnaden bekostas på det sättet. Eftersom det är en bra idé så tror jag inte någon har något emot att betala någon krona extra för proteinet.
Som allan brukar säga då och då "SLUTA TRAMSA."
mastermungo
2007-04-29, 18:30
En tråd där man kan posta sina första bilder och få kritik under de förutsättningarna att det faktiskt är den första bilden är väl en jättebra ide. Detta i kombination med en klar text där man förklarar vad man vill få ut av att visa upp sig.
Förbud mot mobilbilder/webcambilder är dåligt.
Som tidigare sagt så är det inte så illa kvalitet på dagens mobiler och webcams. Vem ska avgöra vad bilden är tagen med? Det finns digitalkameror som tar mycket sämre bilder än min mobiltelefon. Skall det kanske vara priset som avgör? Inga bilder tagna med kameror inköpta för under 5000kr....
Dessutom är förbud generellt dåligt!!!
Kan vara värt att titta på. Eventuella prov tror jag inte ett skvatt på - vem skulle ha tid att kolla eller utforma det? Nä, det lutar nog åt nån typ av prövotid innan man får posta helt enkelt, i andra hand att bilderna modereras och i tredje hand en uppdelning (men vem fan ska dela upp? Ser framför mig arga medlemmar som placeras i nybörjarfacket fast de kanske tränat i tie år. Och jag har helt andra kriterier på vem som ska bedömas än någon annan...)
Som allan brukar säga då och då "SLUTA TRAMSA."
Det kanske är dags att inse att din providé är korkad?
LadyInsane
2007-04-29, 18:50
Orkar inte läsa igenom tråden. Men kan man inte skapa en sk "dagsformen tråd", för alla färskingar där de kan lägga upp bilder och be om tips. Istället för att alla lägger upp egna. ?
Prövotid känns ju också lite B. Finns väl en hel del välbyggda användare som har presenterat sig med en bildtråd? Dela upp medlemsbildavdelningen i en mer tävlingsinriktad och en amatördel tror jag mer på.
Jag tycker att det är roligt att kika på bilder; oavsett kvalitet. Att det finns spolingar med storhetsvansinne är väl snarare en biprodukt än stommen.
En annan ide är att dela medlemsbilder i kategorier ( lägger vi kraven på media/bildkvalitet istället för fysisk utveckling:
1. Bilder för bedömning av fysik.
Regler helkroppsbilder tagna i poseringar, krav på bra ljus samt med riktig digitalkamera samt ha minst 3 obigatoriska poser.
Här kan du få ärliga bedömningar av erfaret tränande samt ev riktiga domare.
2. Lunarbilder.
Bananen20
2007-04-29, 21:29
Nu har jag inte läst hela tråden men varför skulle inte en färskings åsikter vara välkomna? Deras åsikter är ju inte mer fel än nån som har tränat långe. Om det inte handlar om något specifikt mål t. ex att stå p en bodybuilding scen.
Att göra en uppdelning vore riktiga fascistfasoner enligt mig.
idén är inte korkad, att ha begränsning genom tid är korkat och det är ändå inte säkert att folk kan saker bara för att dom haft kolo i 6 månader.
Har man ett AUTOMATISKT PROV som registreras AUTOMATISKT när man klarat det och ger AUTOMATISK åtkomst till det annars låsta forumet är DET BÄSTA alternativet för att det TVINGAR alla att LÄSA REGLERNA & ALLA STICKYS och då kommer ni slippa att folk lägger ut ICKE GODKÄNDA bilder.
Vill gärna att allan med flera påpekar vad som är så dåligt med denna lösning som är helt AUTOMATISERAD?
Tigerkotten
2007-04-29, 22:57
Hoppas verkligen inte att ni gör så att man måste varit medlem ett par månader, för kunna skapa en tråd i medlemsbilder. Det kommer ibland nytt folk som är "bitiga" som nyss reggat sig. De kan fastna här på forumet lättare om de nu får feedback på sin tråd.
Så mycket skit är det verkligen inte på denna bild av forumet. Men självklart dåliga bilder i en egen ny tråd som e startad ska givetvis blir låst. Låst och inte raderade, så andra kan se vad nu den personen gjort för fel.
En egen nybörjartråd med dagsformsbilder plus ett par mods till tror jag skulle kunna vara en bra lösning. Att utesluta nybörjarna helt tror jag är synd. Vi vill ju att de ska lära sig. Bättre att Kollo omfamnar dem och lär dem allt vi vet. Eh.
En annan ide är att dela medlemsbilder i kategorier ( lägger vi kraven på media/bildkvalitet istället för fysisk utveckling:
Regler helkroppsbilder tagna i poseringar, krav på bra ljus samt med riktig digitalkamera samt ha minst 3 obigatoriska poser.
2. Lunarbilder.
Där är den bästa lösningen.
2. Lunarbilder.
Right on that!
Vet inte om den här funktionen går att få, men skulle man inte kunna ha att folk får rösta på 2 saker:
1. Bildkvalitet, posering.
2. För tidigt i karriären för att bedöma fysiken.
får man för lite "poäng" när xx antal har röstat så försvinner tråden. man röstar alltså inte på fysiken.
Eller kommer folk vara för negativa så för många trådar försvinner?
Pirres idé verkar vara bra.
Jag tycker det ska vara som det är nu.
Jag tycker det ska vara som det är nu.
+1
Vad är det som skiljer den här delen mot alla nybörjarfrågor som dyker upp om och om igen i de andra forumdelarna?
Om det blöder så j*vla mycket i ögonen på folk när en nybörjare lägger upp bilder så får dom som känner sig träffade strunta att kolla då?
2. Lunarbilder.
+1
+1
Vad är det som skiljer den här delen mot alla nybörjarfrågor som dyker upp om och om igen i de andra forumdelarna?
Om det blöder så j*vla mycket i ögonen på folk när en nybörjare lägger upp bilder så får dom som känner sig träffade strunta att kolla då?
Möjligen är mängden fåntrattar som känner plikten vila tungt på sig att upplysa mindre vetande om hur ytterst mindre bra de ser ut etc. på ett mindre välmodulerat sätt större än mängden dito som känner ett patologiskt tvång att dryga sig i kost- och träningsdelarna.
Möjligen är mängden fåntrattar som känner plikten vila tungt på sig att upplysa mindre vetande om hur ytterst mindre bra de ser ut etc. på ett mindre välmodulerat sätt större än mängden dito som känner ett patologiskt tvång att dryga sig i kost- och träningsdelarna.
Visst är det så, men varför ska nybörjarna lida av att det sitter en massa puckon med liten k*k som måste vara lustig på deras bekostnad?
Jag stör mig mycket mer på såna, än på dom som lägger upp dåliga bilder.
shadowfire
2007-04-30, 19:38
2. Lunarbilder.
Det var ju typ precis det jag skrev på sida 2. Sno gärna mina idéer o gläns i rampljuset, gör det bara!.. :D
tjyv!
http://http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2260293&postcount=20
Det var ju typ precis det jag skrev på sida 2. Sno gärna mina idéer o gläns i rampljuset, gör det bara!.. :D
tjyv!
http://http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2260293&postcount=20
Sorry, jag hoppar som regel över dina inlägg. ( missat den faktiskt )
Men såklart, you got the cred för den.
shadowfire
2007-04-30, 19:43
Sorry, jag hoppar som regel över dina inlägg. ( missat den faktiskt )
Men såklart, you got the cred för den.
:smash:
alla mina inlägg är faktiskt inte raggningsförsök... ;)
skämt åsido, det är det enda jag tror går att genomföra i huvudtaget... alternativet är att moderera bilddelen aktivt som f-n... möjligen strama åt det för tramsarna som tar första bästa chans att racka ner på nybörjare.
Det räcker att 1 person ger konstruktiv kritik till ngn som nu postar kassa bilder efter 2 mån byggning, men alla ska ha rätten att få lägga ut en bild även från början av träningskarriären... det är ju jämförelsebilderna sedan som är underbara för självförtroendet.
:smash:
alla mina inlägg är faktiskt inte raggningsförsök... ;)
Du kan inte förbrylla oss alla såhär på kvällen.
Var är alla dom andra inläggen som du pratar om då?
Men det finns ju fakstiskt dom som har tränat länge men inte lyckats nå så bra resultat med. Var ska dom posta?
Jag förstår att det är svårt att hålla koll och jag har också retat mig lite på alla nybörjartrådar på sista tiden. Samtidigt är dom lite gulliga. Men det är ju lätt att tycka när man slipper moderera det hela.
Jag tror nog ändå på en tidsspärr när man får posta.
Nackedelen är som ngn sa att man missar dom byggare/fitnessmänniskorna som precis reggat sig.
Du kan inte förbrylla oss alla såhär på kvällen.
Var är alla dom andra inläggen som du pratar om då?
Men det finns ju fakstiskt dom som har tränat länge men inte lyckats nå så bra resultat med. Var ska dom posta?
Jag förstår att det är svårt att hålla koll och jag har också retat mig lite på alla nybörjartrådar på sista tiden. Samtidigt är dom lite gulliga. Men det är ju lätt att tycka när man slipper moderera det hela.
Jag tror nog ändå på en tidsspärr när man får posta.
Nackedelen är som ngn sa att man missar dom byggare/fitnessmänniskorna som precis reggat sig.
Dem nya är värda en bedömning absolut, fast jag lägger personligen inte ner någon tid på en person som tränat 2 månader och inte kan påvisa en bild som referens på vad som hänt på dem, såvida det inte är ytterst speciellt.
Tanken är att bilderna skall visa en muskulär utveckling, inte bara halvnakna kroppar.
Kvaliteten på bilderna som är idag är under all kritik, (dvs ljus skärpa).
Ignatius72
2007-05-01, 09:13
Som ny upplever iaf jag att det mesta av bilderna som postas är av helt vanliga attention sekers med väldigt vältränade kroppar. Är det värt mödan att införa tidsbegränsingar, uppdelade forum, proffsfoto avdelningar där det ska dissas ljussättning osv för att slippa ett par fjortisbilder?
Som ny upplever iaf jag att det mesta av bilderna som postas är av helt vanliga attention sekers med väldigt vältränade kroppar. Är det värt mödan att införa tidsbegränsingar, uppdelade forum, proffsfoto avdelningar där det ska dissas ljussättning osv för att slippa ett par fjortisbilder?
jag håller med Ignatius72 helt och hållet, förutom att jag vill klämma in ett e i seers, tog lite tid att fatta vad han menade såhär på morgonkvisten
men tidsbegränsningar är kanske ingen dum idé, i stil med body's pm-funktion
där måste man ha gjort 25 seriösa inlägg (vilket jag tycker är en skitsiffra) innan man kan skicka/ta emot pm, sen har de sagt så att man kan be en mod ändra på det om man vill ha pm-funktionen tidigare *screwy*
så det slutade med att folk började tigga pm-funktion istället för att göra sina 25 futtiga inlägg. tanken är att förhindra nyreggade att skicka sliskiga pm till etablerade damer ffa
SÅ... till saken, vad sägs om att ha en tidsbegränsning på 6 månader så alla nya får lära känna forumreglerna, och om nu ronnie coleman eller kanske jay cutler skulle bli medlemmar här och vill posta en bild tidigare än vad reglerna tillåter så får de helt enkelt skicka ett pm till modsen och bifoga bilden
what do you say?
och om nu ronnie coleman eller kanske jay cutler skulle bli medlemmar här och vill posta en bild tidigare än vad reglerna tillåter så får de helt enkelt skicka ett pm till modsen och bifoga bilden
Så kan vi kolla på bilderna men inga andra innan tidsgränsen gått ut. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.