Visa fullständig version : Kan man byta displayen pa kameran?
bengdoktor
2007-04-29, 11:33
Har en Ixus 800 och idag trycktes displayen sonder. kan inte se nanting, bara massa luriga farger.
tror ni man kan lata byta bara sjalva displayen? kameran funkar ju bra annars och jag kommer inte fa tillbaka nat pa forsakringen..
ar i laos nu och behover kameran ganska mkt.. hehe
ja det kan man, googla lite så tror jag du kan hitta instruktioner och även var du köper skärm,
Har en Ixus 800 och idag trycktes displayen sonder. kan inte se nanting, bara massa luriga farger.
tror ni man kan lata byta bara sjalva displayen? kameran funkar ju bra annars och jag kommer inte fa tillbaka nat pa forsakringen..
ar i laos nu och behover kameran ganska mkt.. hehe
Såvida du inte kan hävda garanti på det kommer det kosta mer än det är värt.
bengdoktor
2007-04-29, 12:08
Jag fick kameran billigt genom jobbet sa sjalvrisken i reseforsakringen kommer ata upp det lilla varde som finns kvar, med andra ord maste jag kopa en helt ny kamera om jag inte kan byta displayen men det verkar ju som det gar.
mental: tack, da vet jag! da kan jag forsoka leta upp nan kamerabutik i vietnam..
Jag antar du inte har kvitto med dig. Annars har Canon service center överallt i världen som laga kameran inom garantitiden. Bytte ut min kameralins gratis. :)
Otroligt dyrt med sådana displayer. till en vanlig eriksson k800i kostar en lös display 1200kr och jag antar att displayen kostar detsamma till kameror. sen måste du antagligen löda, försök hitta ett ställe att lämna in den på
bengdoktor
2007-04-29, 13:58
Ska leta upp nat servicestalle.. det enda alternativet ar att kopa en ny kamera och det kanns dyrt.. hehe
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.