Visa fullständig version : Otäck reklam
Egentligen kanske man inte kan kalla det för reklam, såg just en stödlinje för bulimi och anorektiker. Tyckte först att tjejen i spegeln såg fin ut, att hon borde inte behöva må illa över sin kropp. Det var när det smala tjejen man fick se sen som jag fick kalla kårar över. Är det verkligen så för vissa? Att man se en så skev bild av sig själv? *mini* :(
NiXPhoenix
2007-04-28, 23:44
vilken kanal? har aldrig sett den
MTV, såg själv den för första gången för 2minuter sen. Det är en tjej som gråter över sin kropp, mycket kraftfullt.
Damien Thorne
2007-04-29, 00:05
Den har jag sett... Den är mycket skrämmande.
Jag tyckte också att tjejen i spegeln såg bra ut. När sedan kameran backade så såg man en anorektisk tjej som kollade sig i spegeln. Hon tyckte att hon såg tjock ut.
Sett den med, ganska kraftfull. :|
LadyInsane
2007-04-29, 00:22
Jag tycker den är relativt bra, även om skillnaden ändå är , att en anorektikers egna ideal förändras och hon vill bli smalare. Hon ser aldrig sig själv som tjockare än vad hon är, utan oavsett hur smal hon är vill hon själv bli smalare. I varje fall, är den bra, på det viset att det visar hur långt tjejer och pojkar faktiskt kan gå med sin sjukdom innan folk griper in på riktigt.
Nagon som har lank till den?
Damien Thorne
2007-04-29, 00:42
Nagon som har lank till den?
Jag hittade den nu på youtube...
qFbYW6bNViw
Den var lite laskig faktiskt, tack
Det ar bra att dom visar pa TV att det finns hjalp att fa iaf.
internethjälten
2007-04-29, 08:09
Dom det berör fattar ändå inte reklamen...
Dom det berör fattar ändå inte reklamen...
Kasnke riktar sig oxå till de andra i deras omgivning?
Kasnke riktar sig oxå till de andra i deras omgivning?
Hur stor är chansen att jag som förälder ser den filmen på musikkanalen. En på miljonen kanske.
Usch, riktigt otäckt men givetvis bra att de försöker ta tag i problemet.
Hon va ju riktigt fin när man fick se henne i spegeln. Tragiskt att det finns såna här sjukdomar som förstör människor så.
Hur stor är chansen att jag som förälder ser den filmen på musikkanalen. En på miljonen kanske.
Kompisar...
Reklamen är uppenbarligen riktad till unga människor då den visas på mtv.
Kompisar...
Reklamen är uppenbarligen riktad till unga människor då den visas på mtv.
Exaktamente
+1
Man får ju inte köpa reklamtid i varken Fråga doktorn eller Gokväll, så det är lite svårt att fånga gamlingarnas uppmärksamhet.
Men du är här istället - där man får reda på saker
Damien Thorne
2007-04-29, 10:14
Men du är här istället - där man får reda på saker
Ett mycket bra svar :thumbup:
Jag tror jag började tycka att jag va tjock när jag gick i 3an, hela mellan, högstidiet och gymnasiet tyckte jag det. Och när jag ser bilder från då idag så inser jag att jag va riktigt smal då. Men jag tyckte själv att jag va tjock då, fastän jag inte var det? Thats wierd, minns att ja bara brukade äta knäckebröd i skolan i sjuan, jag "bantade". Vågade inte duscha efter gympan när jag gick i fyran. Hur gammal är man då liksom? 10? Jag började alltså få en skev kroppsbild redan när jag va 8-9år. Och på den tiden var det ändå inte ens samma "idealhets" som dagens barn växer upp med.
Idag är jag tjock på riktigt istället.
Idag är jag tjock på riktigt istället.
Trivs du med det då?
Jag tror jag började tycka att jag va tjock när jag gick i 3an, hela mellan, högstidiet och gymnasiet tyckte jag det. Och när jag ser bilder från då idag så inser jag att jag va riktigt smal då. Men jag tyckte själv att jag va tjock då, fastän jag inte var det?
Hade det lite liknande själv fast lite tvärtom, tyckte inte att jag var speciellt fet och ganska grov. Idag ser jag en hängfet speta på alla gamla bilder :D
Nu är jag iaf liiite mindre hängfet, och lite mindre spetig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.