Visa fullständig version : Deffa bort lös hud?
Tjena :)
Topicnamnet kanske förvirrar dig, vadå gammalt fett? Men jag ska förklara, när jag var yngre, ungefär 12-13 år så var jag väldigt mycket fetare än vad jag är nu, och efter detta så har jag nu kvar lös hud som inte vill bort, förstår inte direkt hur jag ska göra.
Jag undrar dv.s vad som är det bästa och effektivaste sättet att få bort det, jag har börjat springa nu ca 1 mil om dagen, 5 dagar i veckan, och gör även situps och armhävningar varenda dag, försöker att förbättra resultaten på situpsen och armhävningarna var dag så det finns inga direkta antal ännu.
Jag har såklart också slutat med allt onödigt, såsom läsk godis chips o allt annat gott, men jag äter däremot mer mat vid de tillfällena då jag äter.
Så, om ni nu kan, så vill jag gärna få lite feedback på mitt träningsätt, posta på bara!
EDIT: Är 16 år gammal. Glömde att skriva det.
King Grub
2007-04-28, 20:34
Det finns inget att göra annat än att vänta på att huden skall strama åt sig själv. Hur mycket den kommer att dra ihop och hur lång tid det tar går inte att säga i förväg. Du kan inte påverka saken med träning.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=75517&highlight=striae
Hur lång tid det tar går som sagt inte att ge ett allmänt svar, eller ens om den kommer att dra sig samman helt. Både status och framförallt gener avgör. Vissa får hängigt skinn efter ett fåtal kilos viktförlust, andra kan gå ned tiotals med fortfarande följsam hud. Hudens individuella elasticitet, ålder, hormoner, ev striae, viktnedgångens storlek och hastighet, är påverkande faktorer. Du kan inte få ett specifikt svar på frågan. Liksom när det gäller allt annat finns det personer med bra gener och med dåliga gener och förutsättningar.
Om du haft en större kroppshydda förut så har kanske inte huden kunnat anpassa sig så bra när den blivit mindre.
Menar du med lös hud att du kan dra mycket i skinnet, eller hänger huden av sig själv?
Tack för två otroligt snabba svar grabbar! :D
Och, hmm :/ Jobbigt att veta att det kanske alltid kommer vara där... Nåja får fortsätta med min träning och se om det ger åtminstånde små resultat.
Men angående min hud, det hänger inte, utan det går att dra mycket i det..
King Grub
2007-04-28, 20:40
Men angående min hud, det hänger inte, utan det går att dra mycket i det..
Positivt tecken.
Har du hudbristningar? Om du inte har det, ökar chanserna för att återgång till full elasticitet kan ske dramatiskt.
Hm, hudbristningar, om vi tänker på samma sak så nej, huden är fin om vi säger så, det bara hänger -.-
King Grub
2007-04-28, 20:54
Då har du nog inte så mycket att oroa dig för. Bara vänta ut saken, för det går inte på nolltid. Du har i alla fall åldern på din sida; huden förlorar sin naturliga elasticitet med åren. Hudbristningar, striae, dödar helt dess elasticitet på det aktuella området, så att du inte har det är en stor fördel.
Ah ok, tack för extremt snabb och bra respons :D Hade tänkt mig att vänta 1-2 dagar eller något för ETT svar.
vet inte hur mycket du väger eller ifall du tränar men tränar du på gym så borde du väl eventuellt fylla ut ditt skin igen och effekten av att skinnet drar ihop sig kommer verka större ifall du bygger muskler samtidigt som ditt skin drar ihop sig.
201 cm lång, väger ca 81 kilo, inte för mkt muskler, har tränat lite styrketräning os.v och så spelar jag basket på fritiden.
Tycker det låter som att du har ganska bra förutsättningar till att bli grov, tycker du ska göra en seriös satsning på det :D läs best of delen här på kolozzeum och alla sticky trådar du kan hitta, sen bär det iväg på gymmet, Mars pannkaka!
Najs, och tack för svar! ^^
TcAnders
2007-04-29, 17:09
201 cm lång, väger ca 81 kilo, inte för mkt muskler, har tränat lite styrketräning os.v och så spelar jag basket på fritiden.
201cm och 16år, det var då verkligen inte dåligt!.. Ojoj.. :hbang:
// Anders
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.