Visa fullständig version : fråga ang Internet Explorer
sitter här o rensar min dator, men jag kan för mitt liv inte komma på hur jag rensar tidigare sökhistorik, t.ex när jag dubbelklickar i sökrutan på google så kommer ju alla gamla ord upp... hur helsicke får jag bort dessa????
Dom finns ju kvar på alla sidor...
hjälp *gah!*
kontrollpanelen > internetalternativ , väl där går det att rensa bort det mesta.
NiXPhoenix
2007-04-28, 17:37
Hur gör man detsamma i firefox?
Tror det gjordes av sig självt för ett tag sen för mig, men kan vara bra att veta ändå.
Edit: tools - options - privacy - saved form information
Har redan letat där men hittar inte..
Pudzianovski
2007-04-28, 17:37
verktyg - in. alternativ - innehåll - komplettera aut...
Hur gör man detsamma i firefox?
Tror det gjordes av sig självt för ett tag sen för mig, men kan vara bra att veta ändå.
Tools > Options > Privacy > Saved Forms
verktyg - in. alternativ - innehåll - komplettera aut...
:bow:
I tweakui kan man flagga så det töms varje gång man loggar ut.
Annars rekomenderar jag nog hellre skapa konton på maskin om man vil ha sin privacy.
NiXPhoenix
2007-04-28, 23:43
I tweakui kan man flagga så det töms varje gång man loggar ut.
Annars rekomenderar jag nog hellre skapa konton på maskin om man vil ha sin privacy.
Okej, jag är lite lat som inte provar, men vill inte riskera att skapa något extra konto nu som jag kanske inte kan ta bort sen. Vill att inloggningen ska gå automatiskt. Hur som helst, man kan inte begränsa åtkomsten till hela partitioner va?
"Använda ett lösenord för att skydda dina privata filer. "
"Skapa din egen mina dokument-mapp och använda ett lösenord som skydd för dina privata filer".
Det där låter lite som man bara kan skydda vissa mappar, jag har hela datorn full med saker som man kanske vill dölja för vissa personer.
Har själv tänkt att man kan avaktivera hårddiskar i BIOS, det skulle ju annars funka bra men är kanske lite onödigt att behöva starta om så fort man vill se en porrfilm.
Okej, jag är lite lat som inte provar, men vill inte riskera att skapa något extra konto nu som jag kanske inte kan ta bort sen. Vill att inloggningen ska gå automatiskt. Hur som helst, man kan inte begränsa åtkomsten till hela partitioner va?
"Använda ett lösenord för att skydda dina privata filer. "
"Skapa din egen mina dokument-mapp och använda ett lösenord som skydd för dina privata filer".
Det där låter lite som man bara kan skydda vissa mappar, jag har hela datorn full med saker som man kanske vill dölja för vissa personer.
Har själv tänkt att man kan avaktivera hårddiskar i BIOS, det skulle ju annars funka bra men är kanske lite onödigt att behöva starta om så fort man vill se en porrfilm.
Eller så lägger du alla porrfilmer och dylikt i en mapp med namnet "porrfilmer o dyl" så behöver ingen gå in där och kolla om dom inte är ute efter just porrfilmer eller dyl.
Deceiver85
2007-04-29, 00:22
Eller så porrsurfar du inte alls...(yeah right, like that would happen)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.