Visa fullständig version : Från SL till BB?
Eftersom jag ju skadat ryggen och därmed måste lägga ner min SL-karriär i förtid behöver jag en annan morot för min träning. Jag har nu funderat över att försöka hyfsa till symmetrin och satsa på att komma i form till Body´s fototävling i dec. Nu behöver jag kritik och synpunkter på vad jag ska lägga mest krut på i min träning. Jag är ju liksom bara ett par stora ben hela jag *whistle* :em: Jag behöver hjälp med prioriteringsordning. Var ska jag lägga det mesta krutet? Vidden på ryggen? Axlar, utsida, baksida? Biceps? Triceps? Benen kommer jag inte att kunna träna ordentligt på länge och det behövs ju förvisso inte heller....baksidan behöver väl iofs piskas....nå, hjälp mig nu! Just det, deffa ska jag göra såklart....vad tror ni om att skala bort 6-8kg? Väger 63-64kg nu...ocj ja, jag vet- jag behöver träna på att posera ;)
Då börjar vi! Ni måste bortse från frisyren, dte var inte alls planerat att jag skulle knäppa bilder idag och jag orkade inte fixa i ordning mig :em:
Mer ben, tycker jag :)
Sen kanske du kan satsa lite på axlar, lats och bröst.
Den här posen gick inte så bra eftersom, det gjorde ont i ryggen att spänna...
Hoppsan, hur gör man :em:
Håller med Yankeee när det gäller axlar, lats och bröst.
Benen :)
Träna posering.
Fytusan vilka rejäla lår! :thumbup:
EmCeeMike
2007-04-28, 11:20
Mer ben fattar jag inte hur man kan säga då dem är långt före resten av kroppen, men de kanske var ett sämt:D?
Jag vill se mer armar axlar bröst o rygg. Mer av allt utom ben för att fixa till symmetrin. Men fyfan vilka ben!! Blir avis
Jeeeeesus dina ben är bra!:hbang::bow:
Angående prioriteringar så känner jag mig inte riktigt kvalificerad till att göra en bedömning, men kanske mer armar/Axlar/Bröst/Ryggvidd ?
Ja dina lår är ju helt galna. :D
Säger som de andra: axlar, bröst, lats, armar. Otippat. ;)
Härligt att du satsar på BB. Du har en bra fysik, en bra grund kan man väl säga. Träna hela kroppen, det är helheten som räknas i BB, inte nån enskild muskelgrupp. Lår behövs nog inte köras så hårt dock.
*drool*
Lite deff tar ju fram allt det fina. Men axlar, alla delta. Större biceps? jag är iof. bice-fetischist :D. Större pecs generellt?
Tråkigt att det inte blir SL :(
Men tips för byggningen. Jag sorterar de områden jag tycker det behövs läggas mest prio på. Överst = Mest prio:
1. Bröst.
2. Rygg. Framförallt lats. Prova gärna denna övning. Den tar ruskigt bra
http://img243.imageshack.us/img243/4591/image003ug5.th.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/7159/image004sq4.th.jpg
3. Hamstrings.
4. Axlar.
Dessa muskelgrupper behöver inte lika mycket prio:
5. Armar
6. Vader
7. Quadriceps. Dessa är så vaninnigt bra att du bara behöver hålla kvar massan.
Lycka till med deffen!
Äntligen lite BB.
Ja benen behöver du inte lägga nå krut på framöver, ja möjligtvis hamstrings, rygg, AXLAR !
Sen tycker jag Bodys fototävling är ett för snällt mål för din fysik, skall du inte överväga Fitnessfestivalen.
MEN FY FAN VA KUL MED EN BB-TRÅD FRÅN PINGLAN!!! :hbang:
Benen är löjligt jävla bra, kul att du har 3ggr så mkt massa där som en annan... *screwy*
Jag har svårt att avgöra vad som egentligen släpar på överkroppen, tycker det är ganska jämt där. Så, överkroppsprio, men sluta för gudsskull inte träna ben helt!
Nice fysik, grymma ben. det som ligger mest efter är axlarna (synns väldigt bra på 3e bilden) så prioritera dom i synnerhet och överkroppen i allmänhet.
MEN FY FAN VA KUL MED EN BB-TRÅD FRÅN PINGLAN!!! :hbang:
Benen är löjligt jävla bra, kul att du har 3ggr så mkt massa där som en annan... *screwy*
Jag har svårt att avgöra vad som egentligen släpar på överkroppen, tycker det är ganska jämt där. Så, överkroppsprio, men sluta för gudsskull inte träna ben helt!
Bra ord!
Kom igen nu*flex* Satsa på DC och Lucia nu istället.
Din grund är inte att leka med:thumbup:
Vill du ha konkreta tips så kan ju övre ryggen få lite mer träning. Det går ju att köra chins, smala chins, hantelrodd etc utan att belasta ryggen.
Den här posen gick inte så bra eftersom, det gjorde ont i ryggen att spänna...
Där har i alla fall jag fått svaret på frågan vad som behöver förbättras. Se till att bli bra först, träna sen lugnt i något år eller två och sen kan du kanske börja fundera på att satsa på någon annan tävlingsform. Inte som du har gjort nu, gått från Ol där du fick ont, börjat med SL med för höga vikter för tidigt där du gick sönder och sen börjat SL igen alldeles för tidigt.
Tack för feedback! Angående fototävling eller "riktig" tävling så är det ju på det här sättet att jag kan verkligen inte utsätta mig för att göra ett fritt program till musik! Det är sant, det är inte bara som jag säger! Jag kan inte röra mig i takt till musik, jag fick ingen takt eller rytmkänsla i mina gener....sorgligt men sant :D
Du har fått bra feedback! jag önskar dig bara lucka till och kriga på som aldrig förr nu!
Tack för feedback! Angående fototävling eller "riktig" tävling så är det ju på det här sättet att jag kan verkligen inte utsätta mig för att göra ett fritt program till musik! Det är sant, det är inte bara som jag säger! Jag kan inte röra mig i takt till musik, jag fick ingen takt eller rytmkänsla i mina gener....sorgligt men sant :D
Hjo men det är du inte ensam om på scenen kan jag säga, men en bra coach hjälper dig med alla dessa problem.
Samt Jörgen kommer hota dig med ban om du inge överväger scenen noga.
Där har i alla fall jag fått svaret på frågan vad som behöver förbättras. Se till att bli bra först, träna sen lugnt i något år eller två och sen kan du kanske börja fundera på att satsa på någon annan tävlingsform. Inte som du har gjort nu, gått från Ol där du fick ont, börjat med SL med för höga vikter för tidigt där du gick sönder och sen börjat SL igen alldeles för tidigt.
Du har rätt i det du säger men samtidigt vill jag ha en liten morot med min träning....jag tänker som så att iom att jag måste förända min träning från tung, ryggbelastande träning till lättare träning som inte belastar ryggen så kan jag väl lika gärna satsa lite extra på det som släpar allra mest....jag ska inte ösa på med skittunga vikter i någon övning och jag tror inte det kommer att behövas heller....jag kan säkert bygga överkropp hyfsat bra bara genom att börja träna överkroppen öht...bara det är ju en jättestor förändring mot hur jag tränat nu när all fokus har legat på böj, mark och bänkträning.
När jag tränade för Kolo´s fototävling höll jag ju....det borde jag göra nu med....och sedan är ju en fototävling inget blodigt allvar (inte för mig iaf) Funkar det inte så skiter jag i det...no big deal liksom.....men tack för omtanken :)
Deceiver85
2007-04-28, 12:39
Ett omvänt disco-bygge! Överkroppen behöver mer pisk än underkroppen, men du har en rejäl grund att bygga på!
Grymmast ben på forumet! Helt vansinniga! :bow:
grymma ben men axlarna kunde behöva lite mer kött
Lövbiffen
2007-04-28, 14:49
Om man blandar in uttrycket "Bra grund", i det här sammanhanget. Ja då vetefan ifall man känner sig så jävla manad att fortsätta träna :Virro
Jävlar vilken fysik!!! :thumbup:
Låter kul, och kommer verkligen följa journalen!
kör hårt nu*popcorn* *popcorn*
Brooklyn
2007-04-28, 15:28
Fytusan vilka rejäla lår! :thumbup:
+1 :eek:
JailBait
2007-04-28, 17:55
herrejästikens sicka lår!! gär du dryga tonnet som coleman i benpress eller? :D nämne jävligt schyssta lår inget discobygge där inte ;) kör hårt tjejen du kommer lyckas fett :)
Lasse Kongo
2007-04-28, 18:18
Alltså fyfan Pinglan, jag kommer ihåg när jag var på Grännes o spanade på brudar i Wif:s damlag för 100 år sedan typ, hade själv börjat med byggning ganska nyligen och jag minns jag satt där och fullkomligen dregglade över dina uberjävla lår!
Ontopic så tror jag du hävdar dig rätt bra som du är nu om du kommer i form, lättare och se då vad som behöver piskas extra hårt.
Grymma ben! ;)
Om du hårdnar till lite så kommer du(vi) se vad som ev. ligger efter osv.
Bra fysik, lycka till! :)
Tack för positiv respons, konstruktiv kritik och synpunkter! Jag får helt enkelt prioritera hela överkroppen eftersom allt släpar :D Nu gäller det att ligga i ordentligt! Jag tänkte att jag kan ta nya bilder med jämna mellanrum och posta i den här trådne så får vi se om det händer något med överkroppen! Nu jäklar :hbang: ;)
Jag har redan sagt det och säger det igen - det finns knappt några gränser för hur bra den här tjejen kan bli om hon satsar på byggning. Och det är vi några som sagt i flera år.
Oroa dig inte för poseringen - se till att träna vettigt nu.
Allan: vad gullig du är! Tack *cupid*
Nu kommer första uppdateringen! Första "deffveckan" (deffar inte ännu egentligen, jag bara skärpte till kosten lite) resulterade i en viktnedgång på 2 kg (vatten mest såklart). Det är svårt att ta bra bilder, provade både med och utan blixt. Ni får säga vilket som är bäst (så gör jag så fortsättningsvis) Eller finns det andra knep för att ta bra bilder?
Första- med blixt
rememberence
2007-05-06, 09:46
Det bästa är ju om du fotar utan blixt och har bra ljus.
Jag måste säga att din frisyr klår ju allas!:hbang:
Jag måste säga att din frisyr klår ju allas!:hbang:
Meh!! Inte titta på frisyren *slap* Det är ju min justklivituppursängen-frisyr *whistle* Den får du inte bry dig om :em:
Syns lite skillnad från första bilderna. Lite på magen, lite på armarna. Det kan, förutom dina två tappade kilon, bero på att ljuset är lite annorlunda samt att du har kameran lite lägre/mer rakt framifrån på de nyare bilderna.
Fortsätt som du gör, det funkar.
rememberence
2007-05-06, 20:41
Meh!! Inte titta på frisyren *slap* Det är ju min justklivituppursängen-frisyr *whistle* Den får du inte bry dig om :em:
jojo, den är en del av dig ju!, brutalt!;)
Äntligen blir det BB för dig vännen. Kommer att bli riktigt bra!! Som redan sagts tycker jag också att du ska satsa på dc eller fitnessfestivalen och piska axlar och ryggvidden ordentligt!
Jeeeesus vilka ben du har*cupid*
Nu har jag knäppt lite bilder på de obligatoriska poserna. Dessvärre har jag inte gått ner ett gram sedan sist jag la upp bilder (någon som vill hjälpa mig med deffen *whistle* ;) ) men det jag främst vill ha feedback på är poseringen! Nu måste ni hjälpa mig, jag vill ha kritik...konstruktiv helst!
Då kör vi. Först ut: dubbel biceps framifrån
Jag vill ha dina ben! *cry*
Några få tankar.
Dubbel biceps fram: Inte mycket att klaga på här. Du har höger armbåge lite högre än vänster och det ser bättre ut på höger sida (kolla latsen) så prova att höja vänster armbåge något. Skall du göra damposer så skall ena benet ut åt sidan, se bild. (Och för helvete, sluta träna ben *gah!* )
39378
Latspread bak: Vi börjar nerifrån. Flytta höger ben ut åt sidan och bak något, säg ca 10 cm. Då kommer du att få en lite tydligare X-form (bra vader btw). Du skulle kanske prova att flytta upp händerna några cm i midjan, testa, fota och jämför (höger hand är lite högre än vänster ser det ut som). Ut med skuldrorna mer, så mycket det går, draaaa isär dom och upp med bröstet.
Sidechest: Åh, främre foten är perfekt placerad, främre benet tryckt mot bakre så lårbiceps kommer fram (kan inte se om du gör det eller inte, men inte spänna lårbiceps på främre benet, då försvinner den). Prova att supinera främre handen fullt så kan du få fram biceps bättre, ser inte ut som om du gör det nu. Möjligen prova att trycka fram bakre axeln något för att kunna trycka ut bröstet lite bättre och kanske upp med bröstet något.
Dubbel biceps bak: För benen gäller samma kommentar som i latspreaden.
Det är svårt att se på bild, men dra bak armbågarna något, prova och se hur det ser ut. Du håller höger arm bättre än vänster, latsen kommer ut bättre på högersidan.
Tänk på att sätta poserna nerifrån så att säga.
Och för helvete, sluta träna ben
Jag har ju slutat att träna benen!! Buhuuuuuu, inte vara arg på mig Jörgen *cry* Iofs tränar jag ju baksidan.....men det får jag väl? Snela?
Tack för konstruktiv feedback Jörgen! Mycket värdefulla tips :thumbup: Är det ingen annan som vill/vågar säga nåt nu när Jörgen har varit här och riktat upp mig angående benen ;)
Nu när jag ansträngt mig lite med att sätta de obligatoriska poserna på ett annat sätt jämfört med bilderna i början av tråden kanske det går att säga något om ifall det är något speciellt på överkroppen som släpar nu (till skillnad från förut när vi var överens om att allt släpade?)
Själv måste jag säga att jag är otroligt missnöjd med mina triceps! Jag har ju nästan inga triceps? Varför? Kan det vara därför jag är så klen i bänken? Pga ett anatomiskt fenomen där jag helt enkelt saknar tricepsmuskulaturen *whistle*
Timme: varsågod, det är bara att du tar dem! Jag vill inte ha dem eftersom jag bara får skäll av Jörgen jämt ;)
Nitrometan
2007-06-02, 15:12
Bra powse-tips där! :thumbup:
I övrigt kan jag bara säga att det händer grejer. Ha inte för bråttom i dieten. Du är på väg åt rätt håll.
Slabbefusk
2007-06-02, 15:24
Satan vilka krutdunkar till ben *screwy* .
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.