Visa fullständig version : ändra från "explore" till "open"?
När jag dubbelklickar på en mapp på skrivbordet så körs kommandot explore, och jag får upp ett fönster med hela sökvägen till filerna.
Jag vill att kommandot open ska köras, så att jag bara får upp filerna i den mappen, hur ändrar jag detta?
Såhär ser det ut när jag dubbelklickar på en mapp på skrivbordet
http://pici.se/pictures/Je88Vo.jpg
Och såhär vill jag det ska se ut, och det gjorde det fram tills igår :)
http://pici.se/pictures/9SFB4I.jpg
Någon som har en aning?
Haha! Jag vill ha det tvärtom. Satt på jobbet och fipplade med det igår, men fick inte rätt på det.
Ställ in det på Tools - Folder Options. Lättast är väl att ställa in så på 1 mapp och sen välja Apply to all folders.
Ställ in det på Tools - Folder Options. Lättast är väl att ställa in så på 1 mapp och sen välja Apply to all folders.
Fast det är visningsalternativ för filer. Jag har en shortcut på skrivobrdet till en mapp. Dubbelklickar jag på den får jag bara upp den mappen med filerna i. Jag vill ha den vyn man får när man trycker på "mappar" i verktygsfältet. Provade att öppna mappen, klicka på "mappar", sen Applya to all folders, stängde, öppnade igen, samma vy. Det måste vara något annat.
Som det sades i första posten. Det hänger på om man väljer Open eller Explore.
var är aliqius när man behöver han?
Enklast är väl att ni byter datorer med varandra. Då får ni båda dessutom en ny uppsättning porr att kolla igenom.
Tryck på X:et efter mappar :)
Äddit: Visa>Explorer-Fält>bocka av Mappar
Tryck på X:et efter mappar :)
Äddit: Visa>Explorer-Fält>bocka av Mappar
Det är ju samma sak som att trycka på knappen "mappar". Men stänger man fönstret och sedan dubbelklickar på genvägen till mappen igen så får jag fortfarande samma vy utan mapparna till vänster. Måste explora istället för opena med dubbelklick.
exakt Kurash, sökvägen kommer upp nästa gång man öppnar mappen ändå. GAH!
Kontrollpanelen -> folder options
Välj folder från listan. Tryck advanced. Där kan man välja mellan open och explore.
Kontrollpanelen -> folder options
Välj folder från listan. Tryck advanced. Där kan man välja mellan open och explore.
Jo, men grejen är att om jag väljer "open" där så öppnas det nya fönster så fort jag är inne i utforskaren och dubbelklickar på en mapp! Dock så funkar ju genvägarna på skrivbordet till mappar bra.
Jag antar att jag behöver en kombination:
Explore=mappar i utforskaren
Open=genvägar till mappar i utforskaren
Sätter jag till "open" får jag vyn utan mapparna till vänster, men det öppnas inte nya fönster varje gång jag klickar på en mapp.
Om du kollar kontrollpanelen -> folder options -> general så finns det en plutt man kan klicka i där, "browse folders" "open each folder in the same window".
Sätter jag till "open" får jag vyn utan mapparna till vänster, men det öppnas inte nya fönster varje gång jag klickar på en mapp.
Om du kollar kontrollpanelen -> folder options -> general så finns det en plutt man kan klicka i där, "browse folders" "open each folder in the same window".
den är ipluppad, men hjälper inte :(
Jag satte open på folder, sedan körde jag den här reg-filen så funkadet det :)
http://windowsxp.mvps.org/samewindow.htm
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.