handdator

Visa fullständig version : JobbAnsökan?:P

Masters
2007-04-27, 22:24
Hum, känns som att man blir mer korkad för varje dag som går.
Jag har hängt med på vad Cv och Personligtbrev är. men Ansökan?*gah!*
*whistle*

Hur ska en jobbansökan se ut?

tack på förhand!

*Jag har märkt att det är väldigt svårt att skaffa jobb utan erfarenheter, men hur får man erfarenheter utan jobb?*

Raggis
2007-04-27, 22:28
Ansökan är väl själva samlingsnamnet på allt? Visa att du verkligen är intresserad, så kommer du nog få komma på en intervju.

Masters
2007-04-27, 23:42
Ansökan är väl själva samlingsnamnet på allt? Visa att du verkligen är intresserad, så kommer du nog få komma på en intervju.

Jaha! så kanske det va:hbang: tackar!

Lady_in_red
2007-04-27, 23:43
Jaha! så kanske det va:hbang: tackar!

Du kan få ta ett av mina jobb om du vill, jag har så det räcker och blir över...;)

m1kael
2007-04-27, 23:47
Och du kan få låna mitt ett tag, hade varit skönt med en knippe lediga sommarmånader. :)

Krille 87
2007-04-28, 14:45
Cv:et skriver du dina arbetsmeriter, utbildningar etc. Också kallad merietförteckning. I ett personligt brev skriver du om dig själv, om du haft särskilda fötroende uppdrag eller liknande. Helt enkelt det som kan vara intressant för den aktuella arbetsgivare och varför just du är lämplig för jobbet. Ta de me storm!

Stoltz
2007-04-28, 14:54
Var inte rädd för att framhäva att du är bra, det är ju de bra människorna som de vill ha.

(Undvik att få det att låta som om du skryter dock)

stellan
2007-04-28, 16:55
Ibland kan det underlätta att skicka med ett foto på dig själv, i mitt fall verkar det dock inte ha varit någon höjdare då jag skickade iväg 50 ansökningar under loppet av en vecka å inte fick svar på en enda en av dem hehe. Har dock ett jobb sedan i Torsdags, ställningsmontör med en lön på lite över 100 spänn timmen :).

Allan
2007-04-28, 17:25
ställningsmontör med en lön på lite över 100 spänn timmen :).

Ring facket!

shadowfire
2007-04-29, 13:53
Här [ www.cv-guiden.se ] kan du läsa mer om cv/personligt brev och få lite tips.
Annars vågar jag påstå att ingen har utan proffshjälp lyckats med en klockren ansökan från skratch, det brukar ta ett antal skrivna ansökningar innan man får kläm på det..

stellan
2007-04-29, 20:26
Ring facket!

Varför då? 100 spänn timmen är ju skitbra betalt samt OB på 50 spänn extra i timmen.

Fredrici
2007-04-29, 21:26
Varför då? 100 spänn timmen är ju skitbra betalt samt OB på 50 spänn extra i timmen.

Är det inte under minimilön? Jag vet inte därför jag frågar.

Ryska_raketen
2007-04-29, 21:34

Är du nöjd så är det ju ingen ide att ringa. Men det är ingen skitbra lön nej.

babbett
2007-05-01, 08:43
Hum, känns som att man blir mer korkad för varje dag som går.
Jag har hängt med på vad Cv och Personligtbrev är. men Ansökan?*gah!*
*whistle*

Hur ska en jobbansökan se ut?

tack på förhand!

*Jag har märkt att det är väldigt svårt att skaffa jobb utan erfarenheter, men hur får man erfarenheter utan jobb?*

Använd sökfunktionen :smash:

Emil_Larsson
2007-05-01, 10:23
Är du nöjd så är det ju ingen ide att ringa. Men det är ingen skitbra lön nej.

Skitbra lön för just jobbet, eller rent allmänt?

min pappa tjänade 80kr/ timme för 5 år sedan, han klarade sig gått och väl på den lönen och fick till och med budget över.

Minimum lön är bra mycket lägre än så.

Minimun lön vad jag har hört är, existens minimum, alltså utan el, utan dator, bil, djur, bara rent överlevnadsstandard.
Oj sry quota fel, menade fredrici.

Baan
2007-05-01, 10:24
Skitbra lön för just jobbet, eller rent allmänt?

min pappa tjänade 80kr/ timme för 5 år sedan, han klarade sig gått och väl på den lönen och fick till och med budget över.

Minimum lön är bra mycket lägre än så.

Minimun lön vad jag har hört är, existens minimum, alltså utan el, utan dator, bil, djur, bara rent överlevnadsstandard.

Men f.f.s. dom pratar ju såklart om vad man ska ha för det jobbet, han ska ha mer. Ingen orkar väl dissa någons lön rent allmänt sådär...

Emil_Larsson
2007-05-01, 10:25
Men f.f.s. dom pratar ju såklart om vad man ska ha för det jobbet, han ska ha mer. Ingen orkar väl dissa någons lön rent allmänt sådär...

Då kan jag tänka mig att det är lite ja :D

Mah bad.:cryout: