Visa fullständig version : Inte en till blekfetsommar i bikini
Hej allihopa
Jag försöker gå ner i vikt tills sommaren, vill gå ner 3 kg. Jag håller koll på vad jag äter och styrketränar 2 ggr/vecka och går 50 min 4 dagar i veckan.
Min kost ser ut så här;
Hemmablandad musli m yoghurt....230 kcal
Till lunch blir det oftast grönsaker och keso eller magert kött
Middagtallriken består av kött/fisk och grönsaker
Jag väger 57 kg och är 25 år och tjej och vill alltså ner 3 kg till,så fort det bara går. Jag verkar ha hamnat på en platå för jag kan inte gå ner från 57 !
Finns det kanske ngn välbeprövad diet som ligger uppe på forumet ? Alltså ngt slags matschema för en vecka ? Uppenbarligen gör jag ngt fel i mitt egna kostschema :(
Har du läst en deffguide i best of här på forumet?
Maharadja
2007-04-27, 09:42
Om ditt upplägg inte fungerar måste du ju testa dig fram tills du ser förändringar. Du kanske inte tränar tillräckligt hårt, eller kanske ska ändra i kosten. Du verkar äta nyttigt o bra, o ingen idé att dra ner på maten. Lägg till mer träning istället! :)
Du har inte skrivit exakt hur du äter, men förmodligen äter du som en fågel.
Tänk på att du behöver få i dig näring, tillräckligt med fett osv. när du ska gå ner i vikt.
Ät normalt (så att du får i dig allt du behöver) och försök istället att röra dig mer och på så vis öka din energiförbrukning, så tror jag att det kommer gå bättre.
"Svält"dieter är dömda att misslyckas. :/
loztdignity
2007-04-27, 09:56
Du måste nog lägga till mer träning, du har knappt någon konditionsträning alls då jag inte räknar promenader till det.
Ut och spring eller kör spinning eller vad som helst som är jobbigt helt enkelt.
Hur lång är du till 57 kg?
blekfet2
2007-04-27, 10:24
delar av din rubrik var mycket vacker.
Ät mindre mat eller motionera mera.
Ät lika mycket kalorier som du äter nu och sen börja jogga dagligen i minst 30minuter, så kommer du gå ner.
Ät lika mycket kalorier som du äter nu och sen börja jogga dagligen i minst 30minuter, så kommer du gå ner. Styrketräna ändå 2 x i veckan, det förbränner en del också samt bibehåller din muskelmassa.
blekfet2
2007-04-27, 10:53
Ät lika mycket kalorier som du äter nu och sen börja jogga dagligen i minst 30minuter, så kommer du gå ner. Styrketräna ändå 2 x i veckan, det förbränner en del också samt bibehåller din muskelmassa.
En gång till.
:D
En gång till.
:D
Haha, dubbelpost my bad :D
Hej
Tack för alla svar. Det var ngn som undrade över min längd,jag är 164 cm lång. Jo det stämmer jag äter inte så mkt för att jag är så trött på min vikt, oftast är jag lite yr :S Jag skall testa att lägga till mer konditionsträning.
loztdignity
2007-04-27, 13:44
Gör det, det kommer att hjälpa.
Om man äter bra, sover bra och rör på sig mycket och inte bara promenader är det svårt att göra fel.
Där flest stupar, är helt enkelt motivationen.
Alla kan gå ner i vikt men oftast är det som sagt motivationen som tryter. Samma människor som varje år ska komma i form till sommaren och de går ner nåt kilo och sen lägger de av.
blekfet2
2007-04-27, 14:16
Gör det, det kommer att hjälpa.
Om man äter bra, sover bra och rör på sig mycket och inte bara promenader är det svårt att göra fel.
Där flest stupar, är helt enkelt motivationen.
Alla kan gå ner i vikt men oftast är det som sagt motivationen som tryter. Samma människor som varje år ska komma i form till sommaren och de går ner nåt kilo och sen lägger de av.
Är det något fel på promenader?
Ät lika mycket kalorier som du äter nu och sen börja jogga dagligen i minst 30minuter, så kommer du gå ner.
Helt rätt, lägg in några extra motionspass så borde du få energi underskott.
loztdignity
2007-04-27, 17:18
Är det något fel på promenader?
Nope absolut inte, men jag kommer ihåg Grubs gyllene ord som var nåt i stil med att människor som utövar intensiv konditionsträning generellt har lägre andel kroppsfett än andra.
Det är helt enkelt en bra livsstilsförändring. Skit samma om cardion i sig inte bränner fett, men du hamnar på ett stort kaloriunderskott av intensiva pass och detta gör det lätt att gå ner i vikt.
Tolkia, ska du eller jag....?
165 cm och 57 kilo är ju ger ju ingen antydan om någon tydlig övervikt varför jag gissar att du nog är normalbyggd. Kanske en aning rund men inte utanför normalkvartilen. Du är normal med andra ord. Därför bör du nog undra lite över hur den lilla övervikt du påstår dig ha hindrar dig från att vara på stranden? Är det inte känslan av att inte duga som du vill åt och då tänker du att blir jag smalare så duger jag bättre och törs visa mig för andra? Med andra brukar man avse alla de som redan struntar i dig och du sannolikt struntar i själv. För nog visar du dig för din familj och dina allrasom närmaste vänner - eller hur? Just de som du bryr dig om vad de tycker och som, såsom en tanke, bryr sig om dig. Lustigt va?
Vikten var det ja, den jämra vikten.... Jag gissar, med tanke på hur löjligt lite du äter och hur du mår ("jag är yr") att du helt enkelt hamnar i dvala när du inte rör dig. All din verksamhet är koncentrerad till dina "bantningsaktiviteter" och därpå följer soffliggnig, hängande, slöande och andra minimalt förbrukande sysslor. För just så fungerar kroppen - när du äter lite under lång tid ändrar kroppen sina vanor till just att slöa mer. Därmed har du uppfyllt en stor del av varningslistan för ätstörningar. Du överdriver eller har en felaktig bild av din kroppsvolym, du tror att du ska "fixa" ditt liv genom att äta mindre och motionera mer samt det sista, att du får fysiska problem av ditt låga energiintag.
Vad göra nu då? Jo, bryta och byta vanor. Du duger nog för vilken strand som helst. Träna för att du har lust och ät mat så att du orkar vara på stranden och kanske göra något där som att umgås, vara glad och bada t ex. Det där med att banta kan du glömma.
Lizard
Tolkia, ska du eller jag....?
165 cm och 57 kilo är ju ger ju ingen antydan om någon tydlig övervikt varför jag gissar att du nog är normalbyggd. Kanske en aning rund men inte utanför normalkvartilen. Du är normal med andra ord. Därför bör du nog undra lite över hur den lilla övervikt du påstår dig ha hindrar dig från att vara på stranden? Är det inte känslan av att inte duga som du vill åt och då tänker du att blir jag smalare så duger jag bättre och törs visa mig för andra? Med andra brukar man avse alla de som redan struntar i dig och du sannolikt struntar i själv. För nog visar du dig för din familj och dina allrasom närmaste vänner - eller hur? Just de som du bryr dig om vad de tycker och som, såsom en tanke, bryr sig om dig. Lustigt va?
Vikten var det ja, den jämra vikten.... Jag gissar, med tanke på hur löjligt lite du äter och hur du mår ("jag är yr") att du helt enkelt hamnar i dvala när du inte rör dig. All din verksamhet är koncentrerad till dina "bantningsaktiviteter" och därpå följer soffliggnig, hängande, slöande och andra minimalt förbrukande sysslor. För just så fungerar kroppen - när du äter lite under lång tid ändrar kroppen sina vanor till just att slöa mer. Därmed har du uppfyllt en stor del av varningslistan för ätstörningar. Du överdriver eller har en felaktig bild av din kroppsvolym, du tror att du ska "fixa" ditt liv genom att äta mindre och motionera mer samt det sista, att du får fysiska problem av ditt låga energiintag.
Vad göra nu då? Jo, bryta och byta vanor. Du duger nog för vilken strand som helst. Träna för att du har lust och ät mat så att du orkar vara på stranden och kanske göra något där som att umgås, vara glad och bada t ex. Det där med att banta kan du glömma.
Lizard+1
Sätt igång att äta mer och börja träna och röra på dig så kommer du att må mycket bättre och dessutom få en finare kropp. Och om du inte redan gör det, lägg på lite vikter när du styrketränar, du ska klara max 15 repetitioner.
Det här är kanske inte min en sak men,. varför vill folk att allt ska gå så fort?,.
Om man gör det rätt och lugnt från början så visar framtiden inget annat en framgång
loztdignity
2007-05-10, 16:12
Tack för de visa orden Yoda.
Tack för de visa orden Yoda.
Dito. Och då menar jag inte "+1".
Guybrush
2007-05-11, 06:54
165 cm och 57 kg? Sounds perfect to me *drool*
sunshine
2007-05-11, 20:53
57 kg, är ju ingenting? har du muskler eller är d bara fett?
jag är 170 och vägen 67 kg... fett jobbigt tycker jag. Ja är ju iof inte otränad och har väl lite muskler här å där men skulle vilja gå ner jag med .
anabol_k1k
2007-05-11, 21:59
Hur kan du vara blekfet om du bara behöver gå ner 3 kg?
Tycker det låter som ett byte av aktiviteter,
kroppen anpassar sig ju efter en tid efter de rutiner du gör, om du då bryter de och börjar med nya vanor blir det ju en nystart för kroppen vilket leder till en ny kedja av reaktioner :) I detta fall viktnedgång.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.