Visa fullständig version : styrka vid deff
Kan man bli starkare under en viktminsknings period?
Blir man svagare under en deff?
Kan man bli starkare under en viktminsknings period?
Blir man svagare under en deff?
Man kan och bör sikta på att bli starkare.
Jag har blivit starkare. Volymen på musklerna är dock oförändrade.
blekfet2
2007-04-26, 18:40
absolut.
mangemani
2007-04-26, 18:51
självklart.
under min senaste deff så ökade jag i styrka,väldigt mycket faktiskt.
nu när jag bulkar och äter mer mat,så tycker jag ej att jag ökar lika mycket i styrka som under en deff...exakt varför vet jag ej,men jag misstänker att det har med den mer strikta och nogranna kosten att göra.
Ganymedes
2007-04-26, 20:09
Jag gör också fortsatta styrkeökningar under min deff, så det går helt klart. Kan heller inte riktigt förklara varför.
Danny Devito
2007-04-26, 20:18
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=92198&highlight=king+grub+f%F6rb%E4ttrad+aktivering+CNS
überstarken
2007-04-26, 21:45
Jag gör också fortsatta styrkeökningar under min deff, så det går helt klart. Kan heller inte riktigt förklara varför.
samma här.
Jacksatan
2007-04-26, 22:35
Går alla på testo här eller? Förutom när jag var ren nybörjare så har jag aldrig ökat ett uns under deff, snarare tvärtom. Att nåra här som tränat länge och ändå ökar under deff säger ju bara att ni är ena lata jävlar off-season som slarvar med både träning o kost.
Jag har ökat under deffen eller ligger åtminstone i samma vikter som under bulken.
Danny Devito
2007-04-27, 04:51
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2229355&postcount=27
blekfet2
2007-04-27, 08:59
Går alla på testo här eller? Förutom när jag var ren nybörjare så har jag aldrig ökat ett uns under deff, snarare tvärtom. Att nåra här som tränat länge och ändå ökar under deff säger ju bara att ni är ena lata jävlar off-season som slarvar med både träning o kost.
Och ändå så ökar man så bra som man gör
*rolleyes*
loztdignity
2007-04-27, 09:27
Kör man en väldigt seriöst deff och håller sig till höga doser protein osv tror jag nog man kan göra små ökningar. Dock är dessa ökningar nog små marginaler man redan hade men inte märkt en dålig dag.
Poängen är väl att försöka ligga kvar där man är, fastän man går ner i vikt (fettvikt).
Kör man en väldigt seriöst deff och håller sig till höga doser protein osv tror jag nog man kan göra små ökningar. Dock är dessa ökningar nog små marginaler man redan hade men inte märkt en dålig dag.
Tror nog inte att höga doser protein har nåt med styrkeökningarna göra, om du menar höga doser som +2g/kroppsvikt. Däremot tror jag att kolhydrater kan bidra mer till styrkan än vad protein gör. Det är ju trots allt muskelglykogen man använder sig utav mest på gymmet.
loztdignity
2007-04-27, 09:40
Förvisso men jag tänkte mer på om kroppen skulle förmå bygga mer muskler efter man lyckats bryta ner de lite med den där kolhydrats-"kicken".
Egentligen har jag ingen aning =)
Fullt förståeligt att man tappar i sina maxlyft när man bänkar 160-170 kg som du.
okey så man kan öka i styrka men inte i volym? tänkte att de hängde ihop..
Danny Devito
2007-04-27, 20:02
Någon som kanske läste Grubs utmärkta svar i mina länkar?
Där står det ju tydligt varför man kan fortsätta öka fast man är under deff.
okey jag kan förstå om man blir något starkare men kan muskelerna verkligen bli större under en deff?
jag tänker mig att man bryter ner musklerna under ett styrkepass..
sen ska musklerna byggas upp.. hur kan dom byggas upp om man har ett kaloriunderskott? känns som de inte borde finnas tillräckligt med energi för att bygga upp.. och att få större muskler borde vara ologiskt om man går ner i vikt? muskler väger väll mer än fett?
Danny Devito
2007-05-03, 21:11
Normalt sett så bygger man inte upp musklerna under deff, men det kan hända i vissa fall. T.ex. om man är nybörjare, dopad, väldigt bra gener, eller om man vart vältränad förr och slutat träna och sen börjar igen. Men det krävs i princip ett kaloriöverskott för att bygga muskler
Jag har siktat på att öka i styrka, men misslyckats, under min deff. Jag försökte iaf och det kanske är därför jag knappt tappat någon styrka trots att runt 11 kg har försvunnit.
Ställer man höga mål så finns chansen att man klarar sig bättre än genomsnittet iaf ;)
Förhoppningsvis kan jag bygga en hel del ny styrka när jag börjar äta ordentligt igen och därmed utvecklas förbi min tidigare styrkenivå.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.