Visa fullständig version : Mest överskattade skådespelare
Ännu en tråd :D
Mest överskattade skådespelaren?
Jag vet inte vad hon heter IRL. Men STIFLERS MOM! *mini*
Ännu en tråd :D
Mest överskattade skådespelaren?
Jag vet inte vad hon heter IRL. Men STIFLERS MOM! *mini*
Jennifer Coolidge, men det är väl ingen som rankar henne som en bra skådis?
von huff
2007-04-26, 17:03
Bruce Willis
Jennifer Coolidge, men det är väl ingen som rankar henne som en bra skådis?
Vet inte, hon får en massa uppdrag iaf. Kanske för sitt stora huvud.
Snake: Arnold suger som skådis, but heey. It's Arnold :D
hobbitar
2007-04-26, 17:05
Arnold.
*mini*
Den mest överskattade skådespelaren är Ashton Kutcher, helt störd i "The Guardian"
Get DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWN
Jag måste säga att jag har svårt för Nicolas Cage, men jag vet inte om det är för att jag stör mig på honom eller hans rollfigurer.
Supercharger
2007-04-26, 17:06
Arnold.
Tänkte direkt på arnold!!!
Men han är grym ändå:thumbup:
Dissector
2007-04-26, 17:08
Vin Diesel och Orlando Bloom är två som dyker upp i skallen. Känns lite som att massor med folk verkligen älskar dom, trots att deras skådespelarinsater enligt mig är ganska "average". Inte alls dåliga, men inget speciellt utmärkande bra heller.
Vin Diesel och Orlando Bloom är två som dyker upp i skallen. Känns lite som att massor med folk verkligen älskar dom, trots att deras skådespelarinsater enligt mig är ganska "average". Inte alls dåliga, men inget speciellt utmärkande bra heller.
+1
Orlando kan jag inte uttala mig om. Jag kollar inte på hans skådespeleri :D
Arnold.
Vad i f*n säger du?? *mini* Arnold är en grym skådis!!! :D
Dolph Lundgren, jag hittar inte ord för hur dålig han är...
Supercharger
2007-04-26, 17:11
van damme.
hobbitar
2007-04-26, 17:12
+1
Jag tycker Vin Diesel är UNDERSKATTAT. Många gnäller över att han är dålig skådis men det dom inte vet är att hans charm och personlighet är utom denna värld. Han skådespel är även det utmärkt.
Folk har seriösa problem med ordet överskattad.
Nitrometan
2007-04-26, 17:16
Överskattad är ett överskattat ord.
Det finns väl INGEN som tycker att Dolph Lundgren är en jättebra skådespelare, alltså är han INTE överskattad!
Slartibartfast
2007-04-26, 17:37
+1.
Det handlar alltså om skådisar som allmänt anses vara bra, men som ni tycker är dåliga.
Ok?
Dolph hör inte hit. Stifflers morsa hör inte hit.
Gör om. Gör rätt.
hobbitar
2007-04-26, 17:38
+1.
Det handlar alltså om skådisar som allmänt anses vara bra, men som ni tycker är dåliga.
Ok?
Dolph hör inte hit. Stifflers morsa hör inte hit.
Gör om. Gör rätt.
Brad PITT
Brad PITT
Är en grym skådis :)
Ben Affleck.. för det säger hans wiklund !! (!!!)
Folk är idioter. Det är inget nytt.
Mass-Tech
2007-04-26, 18:03
Jenna Jameson,
Räknas hon?
Keanu Reeves.. Jag klarar bara inte av honom! Samma stela skådespeleri varje jäkla gång.
Metal_boy_
2007-04-26, 18:09
Jenna Jameson,
Räknas hon?
Menar du att hon pippar dåligt?
Keanu Reeves.. Jag klarar bara inte av honom! Samma stela skådespeleri varje jäkla gång.
Finns väl en anledning att det var 10 - 15 st skådisar före han innan han fick rollerna i Matrix och Speed
Mass-Tech
2007-04-26, 18:10
Menar du att hon pippar dåligt?
Ja, bla.
blekfet2
2007-04-26, 18:19
Dicaprio.
Tyst.
Utan tvekan storsnoken Tom Cruise.
hobbitar
2007-04-26, 18:37
Jag försöker inte reta upp Slarti nu eller nåt men vore verkligen Brad Pitt en bra skådis om han inte vore så himla snygg?
Jag försöker inte reta upp Slarti nu eller nåt men vore verkligen Brad Pitt en bra skådis om han inte vore så himla snygg?
ja.
blekfet2
2007-04-26, 18:41
ja.
+1
Slartibartfast
2007-04-26, 18:44
Har nån någonsin tyckt att han är speciellt bra skådis?
Dicaprio.
Har varit skitbra i sina senaste filmer.
blekfet2
2007-04-26, 18:49
Japp.
Bästa skådisen om man fråga mig ;)
Bill Murray.
*Cough* Que?
Tycker Dicaprio är en helt ok skådespelare. Folk verkar tro att jag inte gillar honom. Men någon världsbra skådespelare är han inte.
Jag rankar honom med skådespelare som Tobey Maguire. Helt OK men inte mer. Överskattade bägge två.
eandersson
2007-04-26, 18:52
Faktiskt chockade han mig i The Departed. Men än ligger han inte på +.
MasterChief
2007-04-26, 18:53
Tom Cruise gillar jag inte riktigt. Spelar över hela tiden.
Har nån någonsin tyckt att han är speciellt bra skådis?
Jag tycker att han är en suverän skådis.
Dicaprio är bra han också. Framför allt i Gilbert Grape
+1
+2
Quote:
Originally Posted by Yes View Post
Japp.
Bästa skådisen om man fråga mig
+1
Chuck Norris! Fyfan säger jag bara.
Runda Grodan
2007-04-26, 18:56
Robert Redford
Dustin Hoffman
Juliette
2007-04-26, 19:21
Jag måste säga att jag har svårt för Nicolas Cage, men jag vet inte om det är för att jag stör mig på honom eller hans rollfigurer.
Jag har oxå haft jättesvårt för honom, valde bort filmer med honom bara för att jag tyckte han var så jobbig att titta på.
Sen såg jag "Conair" och tyckte att han var riktigt bra. Sen såg jag "Matchstick Men" ganska nyligen och tyckte han var jättebra i den, dessutom var filmen superbra, kan verkligen rekommendera den!
Tycker Dicaprio är en helt ok skådespelare. Folk verkar tro att jag inte gillar honom. Men någon världsbra skådespelare är han inte.
I Blood Diamond var han ta mig tusan helt lysande. Han verkar nästan bli bättre för varje film han gör dessutom.
Rent allmänt verkar han dock ofta betraktas som någon talanglös "pretty boy". Så var det i varje fall efter Titanic. Sett ur det perspektivet är han våldsamt underskattad, även om man råkar tycka att han bara är "helt ok".
I Blood Diamond var han ta mig tusan helt lysande. Han verkar nästan bli bättre för varje film han gör dessutom.
Rent allmänt verkar han dock ofta betraktas som någon talanglös "pretty boy". Så var det i varje fall efter Titanic. Sett ur det perspektivet är han våldsamt underskattad, även om man råkar tycka att han bara är "helt ok".
Folk kanske fortfarande ser honom som pretty boy. Men jag försöker glömma Titanic, Beach och Romeo + Julia när jag ser på Dicaprio.
Jag gillar honom, men tycker snacket om att han är världens bästa gör att jag ser honom som överskattad.
Var han lysande i Blood Diamond? Vi har nog olika syner på lysande. Han var bra i den filmen, lysande? Kom igen. Snacka om att höja honom till skyarna.
JustinCredible
2007-04-26, 19:31
Nicholas Cage. Han är tuff i de flesta filmer och jag gillar honom egentligen, men det känns som att han överdriver en massa hela tiden. Typ som att om han skulle släppa garden med överspel så skulle han vara dålig.
Dicaprio var ett underbarn som kommer utvecklas till nästa DeNiro. Ingen annan hade kunnat göra hans roll i Basketball Diaries. Hans första filmer är bäst om man vill se kick ass acting.
Men herregud... ni dissar ju bra skådisar... och missar den värste skådisen av dem alla.. STEVEN SEGAL..... Dääär har ni en dålig, överskattad skådis...
Ken helt omöjligt se en film med honom.... han suger
Men herregud... ni dissar ju bra skådisar... och missar den värste skådisen av dem alla.. STEVEN SEGAL..... Dääär har ni en dålig, överskattad skådis...
Oj, ännu en som inte vet vad överskattad betyder.
Dissector
2007-04-26, 20:17
Men allltså... dissar och dissar. Överskattad innebär inte alltid att man dissar nån. Jag gillar Donald Sutherland, min favorit till och med, men jag skulle ÄNDÅ tycka att han var överskattad om alla bokstavligt talat började hylla honom som en gud och säga att han var bäst i världen på allt. Förstår du? Jag har fortfarande inte dissat honom.
TcAnders
2007-04-26, 20:18
Steven Seagal (stavning?!) tar då verkligen 1:a platsen på min lista..
Arnold är favoriten, finns det någon häftigare? Nej!
// Anders
Arnold är favoriten, finns det någon häftigare? Nej!
// Anders
Men kan han spela? Nej! :D
Conan The Barbarian
Terminator
Ehhhh....
Conan the Destroyer
Terminator 2
Hmmmm....
Predator
Han var helt OK i de filmerna.
MasterChief
2007-04-26, 20:24
// Anders
Å så ytterligare en som inte förstår innebörden i ordet överskattad.
Bill Murray.
Det där är bara en synd! Lost in Translation är fan helt lysande. Han är verkligen en av få skådespelare som inte behöver göra mycket för att uttrycka sig kroppsligt.
Nu ploppar inte någon skådespelare upp i huvudet på mig sådär, men en insats som jag tycker är sjukt överskattad är Marlon Brandon i Gudfadern. Skitbra rulle, och han är bra, men många snackar om det som att det vore en av filmvärldens bästa prestationer. Please, han pratar lite konstigt bara och gör jobbet. No biggie.
TcAnders
2007-04-26, 20:30
Han kan absolut spela.. Skärpning!.. :whipped:
Å så ytterligare en som inte förstår innebörden i ordet överskattad.
Jaså det tror du?.. *slap*
// Anders
Dissector
2007-04-26, 20:37
Jaså det tror du?.. *slap*
// Anders
Men tycker du själv att det är vanligt med folk som verkligen hyllar Seagal som en bra skådis, på ett icke skämtsamt sätt? Inte bara som någon man "diggar" utan som en skådis som man verkligen tycker är bra i seriösa sammanhang? Jag har då aldrig stött på någon som tycker på det viset.
+ 1
Conan The Barbarian
Terminator
Ehhhh....
Conan the Destroyer
Terminator 2
Hmmmm....
Predator
Han var helt OK i de filmerna.
+ 1
Metal_boy_
2007-04-26, 20:42
Ja, bla.
*whistle*
Seagal äger ffs! Min absoluta favorit :thumbup:
Arf Pingvin
2007-04-26, 22:21
Jodie Foster. Hon har ju ffs talfel.
Seagal äger ffs! Min absoluta favorit :thumbup:
Jasså?
http://www.blogcadre.com/files/images/segal.preview.jpg
Jasså?
http://www.blogcadre.com/files/images/segal.preview.jpg
kung!
Jodie Foster. Hon har ju ffs talfel.
Håller med på den. Mest för att jag ogillar henne och hon är nog överskattad med.
Två till som jag är osäker på om jag bara ogillar eller om dom verkligen är överskattade, Gwyneth Paltrow och Renée Zellweger.
Manliga är väl lite svårare. Kan tycka att både Pacino och De Niro hyllas fastän det ofta upprepar sina roller. När rollen passar så är dom klockrena annars kan det bli en miss. Mer så på De Niro än Pacino förvisso.
Samuel Jackson överspelar rätt ofta tycker jag, eller iaf får han tlils ungefär samma karaktär i många filmer, med viss variation. Undantaget vore väl Star Wars där han fick hålla sig ganska lugn.
Jacksatan
2007-04-26, 22:27
Ja, han är faktiskt en grym skådespelare. han är snarare den jag skulle säga är mest underskattad. Han spelar inte samma jävla roller hela tiden utan väldigt varierande roller.
Ja, han är faktiskt en grym skådespelare. han är snarare den jag skulle säga är mest underskattad. Han spelar inte samma jävla roller hela tiden utan väldigt varierande roller.
Var underskattad skulle jag säga. Påstår inte att han är överskattad heller men det är nog många som uppmärksammat hans filmer senaste året/åren, och den här tråden talar väl för sig hur hans utveckling sett ut det senaste. Undrar hur många killar som hade hyllat honom efter Titanic t.ex.
Tom Cruise gillar jag inte riktigt. Spelar över hela tiden.
Hrrr hrrmmmm, harkel host.
INGEN skådespelare som haft något att göra med Top Gun får nämnas i sammanhang andra än lovång och tungomålstal.
Viktor_Balck
2007-04-26, 22:34
*mini*
Den mest överskattade skådespelaren är Ashton Kutcher, helt störd i "The Guardian"
Jaså? har inte sett the guardian men han är riktigt bra i the butterfly effect bl.a. så jag håller inte med dig.
Vet inte vem som är mest överskattad, däremot så tål jag inte Pierce Brosnan, spelar ingen roll vad det är för film, försökte ge honom en chans för ett tag sen då men klarade bara att se 20 min. Han e lite för cool för min smak.
Viktor_Balck
2007-04-26, 22:38
Folk kanske fortfarande ser honom som pretty boy. Men jag försöker glömma Titanic, Beach och Romeo + Julia när jag ser på Dicaprio.
Jag gillar honom, men tycker snacket om att han är världens bästa gör att jag ser honom som överskattad.
Var han lysande i Blood Diamond? Vi har nog olika syner på lysande. Han var bra i den filmen, lysande? Kom igen. Snacka om att höja honom till skyarna.
Han var grym i blood diamond, även i Titanic och Beach så var han riktigt bra. Hade väldigt svårt för honom förut också men har är en riktigt bra skådis till skillnad från Arnold som du försöker lyfta fram. Gillar dock Arnold och så kass är han ändå inte, t.ex. Twins och True Lies är riktigt bra och han är faktiskt rolig.
Tom Hanks är så överskattad att jag får magsår.
För att citera han själv; "I've made over 20 movies, and 5 of them are good."
Han var grym i blood diamond, även i Titanic och Beach så var han riktigt bra. Hade väldigt svårt för honom förut också men har är en riktigt bra skådis till skillnad från Arnold som du försöker lyfta fram. Gillar dock Arnold och så kass är han ändå inte, t.ex. Twins och True Lies är riktigt bra och han är faktiskt rolig.
Lyfta fram Arnold? Någon sa att han inte kunde agera och jag nämnde några filmer där han bevisligen är väldigt bra.
Jag tycker om honom, fast han inte är världens bästa skådespelare. Men jag går inte runt och propagerar att han är bäst.
Läs ffs.
Självklart är Leo en bättre skådis än Arnold. Duh liksom. Finns nog ingen som kan argumentera emot det.
Du måste förstå att överskattad inte är lika med kass, vilket många verkar tro.
Leo är en bra skådespelare. Äger en hel bunt av hans filmer som jag ser om och om igen (The Departed, Catch me if you can, Gangs of New York) för att nämna ett par.
Leo håller verkligen på att etablera sig bland de stora, men tycker ändå att han är överskattad, just därför att han inte har nått upp till toppen än även om folk vill tro det.
DeNiro och Pacino gör lite som de vill nuförtiden. De behöver inte bevisa någonting. De är med i lite filmer, får bra betalt och that's that. Även om de skulle ställa upp i världens sämsta film så skulle deras blotta närvaro på vita duken höja en film en hel del snäpp.
Slartibartfast
2007-12-31, 12:48
Jag ogillar Cuba Gooding Jr. Han spelar alltid sjukt irriterande karaktärer (som antagligen inte varit hälften så irriterande om det inte var han som spelade dem).
Och nej, det är inte för att han är neger.
Keep on hatin'!
Slartibartfast
2007-12-31, 13:04
Matt Damon.
ok skådis, men jävligt irriterande.
Määäätttt Daeeeeemooooonnn.
Ben Affleck, men är väl inte så överskattad längre, nu verkar alla fattat att han suger.
Slartibartfast
2007-12-31, 13:08
Ben Affleck, men är väl inte så överskattad längre, nu verkar alla fattat att han suger.
Han har väl aldrig varit överskattad? Han har alltid sugit och alla har vetat om det.
Hans brorsa är väldigt bra, dock.
Jag älskar Ben Affleck, och tycker han får alldeles för mycket skit.
Men jag kanske inte är rätt man för diskussionen eftersom jag verkligen älskar honom som skådis, han är duktig.
Viktor_Balck
2007-12-31, 13:17
Pierce Brosnan.
Han har väl aldrig varit överskattad? Han har alltid sugit och alla har vetat om det.
Hans brorsa är väldigt bra, dock.
Nja det tror jag inte, han har ju landat många feta roller. Tror det tog ett tag innan folk fatta. (edit: Vissa med huvudet på skaft verkade ju fatta väldigt snabbt dock)
Hans brorsa är riktigt bra jao!
Taco flavour kisses
Eddie Vedder
2007-12-31, 13:40
Peter Haber är faktiskt oduglig i allt utom Sunes farsa Rudolf. Han har ett uttryck och gör således samma roll i varenda film. Bara med lite annan klädsel och andra repliker o.s.v.
Ändå verkar han rätt så populär.
Brooklyn
2007-12-31, 13:45
Get DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWN
gooooo nooooooooooow!! GET TOOO THE CHOOOOOOOPPERRR!!!!
Peter Haber är faktiskt oduglig i allt utom Sunes farsa Rudolf. Han har ett uttryck och gör således samma roll i varenda film. Bara med lite annan klädsel och andra repliker o.s.v.
Ändå verkar han rätt så populär.
Jag tycker Haber är riktigt grym, men jag förstår vad du menar.
Tyvärr finns det väldigt många Hollywood skådisar idag som inte håller måttet, varav flera av dem redan nämnts i tråden.
Jag antar att efterfrågan helt enkelt har styrt yrket mot vissa omprioriteringar.
Det var bättre förr med t.ex: Henry Fonda, James Stewart, Paul Newman, Steve McQueen, Robert Redford, Dustin Hoffman, Humphrey Bogart :thumbup:
eller Grace Kelly *cupid*
xhynlS1-o_c
Tyvärr finns det väldigt många Hollywood skådisar idag som inte håller måttet, varav flera av dem redan nämnts i tråden.
Jag antar att efterfrågan helt enkelt har styrt yrket mot vissa omprioriteringar.
Det var bättre förr med t.ex: Henry Fonda, James Stewart, Paul Newman, Steve McQueen, Robert Redford, Dustin Hoffman, Humphrey Bogart :thumbup:
eller Grace Kelly *cupid*
xhynlS1-o_c
Nej, jag tycker inte om heliumröster och fantastiskt stelt utförande. Jag bryr mig inte om när folk tycker att Ingemar Bergmans filmer är kult och skitbra, för mig är de så otroligt tråkiga filmer.
Eddie Vedder
2007-12-31, 14:30
Jag bryr mig inte om när folk tycker att Ingemar Bergmans filmer är kult och skitbra, för mig är de så otroligt tråkiga filmer.
Du är numera min fiende.:D
Ingmar Bergman må ha gjort vissa mer udda filmer som är lite svåra att ta sig igenom, men generellt sett tycker jag det är fantastiska filmer.
Sorgligt att hela den svenska filmstorhetstidens personer dör ut en efter en. Och inget bra följer efter, visst finns bra skådisar även idag men inte alls av samma kaliber och framför allt inte med lika bra filmer att briljera i.
Slartibartfast
2007-12-31, 14:31
Nej, jag tycker inte om heliumröster och fantastiskt stelt utförande. Jag bryr mig inte om när folk tycker att Ingemar Bergmans filmer är kult och skitbra, för mig är de så otroligt tråkiga filmer.
Jag började kolla på Sjunde Inseglet en gång, men när det kom en scen där Nils Poppe (som spelade gycklare) "jonglerade" med TVÅ bollar roidade jag lös och stängde av skiten.
Förihelvete! Om man ska vara med i en film där man spelar en gycklare så kan man ju fan åtminstone lära sig jonglera med TRE bollar!1 *gah!*
:D
Nej, Bergmans filmer är inget för nybörjare. Det finns en glidande skala där - enligt filmvetare jag känner - antalet actionfilmer man uppskattar minskar med åren man levt, och antalet Bergmanfilmer man finner tycke för istället ökar. Och om jag minns min Bergman rätt ville han inte ens vara uppskattad av alla.
Jag tycker att folk kan ta och hitta scener från sina favoritskådisar/hatskådisar där de tycker att personen ifråga gör bra ifrån sig, då får man en bild av vad kriterierna är i varje fall.
JustinCredible
2007-12-31, 14:43
Robert De Niro. Tror jag redan skrivit honom men tråden är gammal och jag orkar inte kolla igenom. Han gör alla roller på samma sätt, om han så spelar en maffiaboss eller en överbeskyddande pappa eller en djupdykarinstruktör så är det ingen skillnad. Alltid samma attityd och han har bara ett eller två ansiktsuttryck. What eveeeeeeeeeer
Julia Roberts är helt klart överskattad. Prisbelönad och länge etablerad topp-skådis..men ändå har hon bara gjort samma good-girl roll om och om igen..
Jämför med exempelvis Hilary Swank och Edward Norton- betydligt större bredd i skådespeleriet:hbang:
Eddie Vedder
2007-12-31, 14:50
I många fall har jag svårt att avgöra huruvida det är skådespelaren som är begränsad som skådeapelare eller om skådespelaren väljer att vara slö och begränsa sig, d.s.v. man vet vilka roller man är bra på och man vet att man tjänar stora pengar.
Då kanske det är bekvämare att göra samma typ av roll i film efter film än att verkligen utmana sig själv på t.ex. teaterscenen men tjäna lite sämre.
Just teatern tror jag ofta glöms bort, många bra skådisar föredrar nog teatern före film och ser filmerna mer som inkomstkällor men teatern som det mer utvecklande arbetet där man kan vara mer kreativa. Bara en fundering, gäller troligtvis inte Holywoodstjärnorna dock.
Robert De Niro. Tror jag redan skrivit honom men tråden är gammal och jag orkar inte kolla igenom. Han gör alla roller på samma sätt, om han så spelar en maffiaboss eller en överbeskyddande pappa eller en djupdykarinstruktör så är det ingen skillnad. Alltid samma attityd och han har bara ett eller två ansiktsuttryck. What eveeeeeeeeeer
Ehhhhm... Va?
Deer Hunter, Godfather II, Goodfellas, Casino, Heat, Frankenstein, Raging Bull.
Han gör alla dessa roller totalt olika. Dock så brukar han oftast spela karaktärer som är väldigt våldsbenägna och/eller på gränsen till psykotiska.
Shakemynuts
2007-12-31, 15:54
Fan vad glad jag är att inte hittat Russel Crowe och Christian Bale i denna tråd. :D
Mina favoriter utan tvekan.
Muskelbyggaren
2007-12-31, 16:01
Nej, Bergmans filmer är inget för nybörjare. Det finns en glidande skala där - enligt filmvetare jag känner - antalet actionfilmer man uppskattar minskar med åren man levt, och antalet Bergmanfilmer man finner tycke för istället ökar. Och om jag minns min Bergman rätt ville han inte ens vara uppskattad av alla.
Det där beror ju lite på utgångsläge också, vilket du iofs inte på nåt vis motsade.
Muskelbyggaren
2007-12-31, 16:02
Fan vad glad jag är att inte hittat Russel Crowe och Christian Bale i denna tråd. :D
Mina favoriter utan tvekan.
+1, särskilt på Bale.
Det första tänker jag inte ens kommentera, men jag vill gärna veta vad Rear Window eller någon av de skådisar jag nämnde har med Bergman att göra? :)
Det första tänker jag inte ens kommentera, men jag vill gärna veta vad Rear Window eller någon av de skådisar jag nämnde har med Bergman att göra? :)
Tidsepoken.
Tidsepoken.
Hmm, så du drar alla filmer från ett decennium över en kant?
Om du såg en dålig film år 2001, ger du då upp film fram till 2011? :)
Jag förstår faktiskt inte. Det fanns bra och dåliga filmer förr precis som nu.
Jag väljer att kolla på de bra, oavsett om dom är från 54 eller 2007.
De allra flesta verkar ju kolla på allt nytt som kommer istället, varav 8/10 är ren skit, men det är ju också ett alternativ. :thumbup:
+1, särskilt på Bale.
+1, Han är för bra för att nämnas i denna tråden. *cupid*
Jag tycker att George Clooney, Steven Seagal (lol), Orlando Bloom, Keiera knightley bla. många andra är överskattade.
Hmm, så du drar alla filmer från ett decennium över en kant?
Om du såg en dålig film år 2001, ger du då upp film fram till 2011? :)
Jag förstår faktiskt inte. Det fanns bra och dåliga filmer förr precis som nu.
Jag väljer att kolla på de bra, oavsett om dom är från 54 eller 2007.
De allra flesta verkar ju kolla på allt nytt som kommer istället, varav 8/10 är ren skit, men det är ju också ett alternativ. :thumbup:
Ja, jag föredrar verkligen lite modernare filmer, skådespeleriet har utvecklats, tekniken har utvecklats osv. Spelar ingen roll om det är en actionfilm eller en dramakomedi med Hugh "fulaste-ansiktet" Grant, jag uppskattar ändå de filmerna mer än jag skulle med en gammal dängare från 1930 till 1960-talen. Jag ser färger som jag skulle se i verkliga livet, folk uttalar ord som en modern människa, folk ser bättre ut osv.
Nej, jag baserar inte hela mitt film på hur skådespelarna ser ut, men däremot sitter jag och stör mig bland annat på om frisyren ser ut som om det gått åt en hel hårsprejsflaska .
Jag tycker att Russel Crowe och Christian Bale är grovt överskattade... ingen motivation behövs. ;)
Jag tycker att Russel Crowe och Christian Bale är grovt överskattade... ingen motivation behövs. ;)
Fuck.. motivering.... *gah!*
On topic: Hugh Grant. Gissar att jag är svårt färgad av det faktum att jag hatar de typ av tapiga till-medelålders-kvinnors-modersinstinkter-vädjande roll han som regel syns i.
On the Bergman-topic: Jag gillar "Det sjunde inseglet" (även om det känns komplicerat att se Poppe i en seriös roll), annars har jag generellt svårt för Bargman. Jag kan förstå att hans filmer är bra, men jag tycker att det är jobbigt att se hur alla är så jävla elaka mot varandra (jag HATAR "Fanny och Alexander"; magont genom hela filmen). Det påminner om de känslor jag får inför Lars Norén, om än i lägre grad.
Ja, jag föredrar verkligen lite modernare filmer, skådespeleriet har utvecklats, tekniken har utvecklats osv. Spelar ingen roll om det är en actionfilm eller en dramakomedi med Hugh "fulaste-ansiktet" Grant, jag uppskattar ändå de filmerna mer än jag skulle med en gammal dängare från 1930 till 1960-talen. Jag ser färger som jag skulle se i verkliga livet, folk uttalar ord som en modern människa, folk ser bättre ut osv.
Nej, jag baserar inte hela mitt film på hur skådespelarna ser ut, men däremot sitter jag och stör mig bland annat på om frisyren ser ut som om det gått åt en hel hårsprejsflaska .
Jag köper ditt resonemang.
Jag misstänker dock att du inte har sett en enda hel långfilm från före 1980? Har jag rätt? :)
Muskelbyggaren
2008-01-01, 08:03
För du håller motivationen uppe ändå, he he.
Eddie Vedder
2008-01-01, 08:13
On the Bergman-topic: Jag gillar "Det sjunde inseglet" (även om det känns komplicerat att se Poppe i en seriös roll), annars har jag generellt svårt för Bargman. Jag kan förstå att hans filmer är bra, men jag tycker att det är jobbigt att se hur alla är så jävla elaka mot varandra (jag HATAR "Fanny och Alexander"; magont genom hela filmen). Det påminner om de känslor jag får inför Lars Norén, om än i lägre grad.
Jag tycker Nils Poppe är bra i Sjunde Inseglet, särskilt då han spelar ihop med Bibbi Andersson (*cupid* ) bortsett från att även jag reagerade på samma sak som Slarti, nämligen han bedrövligt pinsamma jonglering.:D
Men vill du se Poppe i en ännu bättre Bergmanroll där han passar bättre så ska du se "Djävulens Öga", en komedi där dom inte är dumma mot varandra heller.:D
Ingmar Bergman och hela hans gamla svenska skådespelarelit är jag helt såld på faktiskt, kanske märks.:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.