Visa fullständig version : Vid järnvägskorsning
Windstalker
2007-04-26, 09:15
När är det man ska stanna?
När det lyser rött? När det blinkar rött? När det blinkar vitt?
När får man åka?
/Wind
När är det man ska stanna?
När det lyser rött? När det blinkar rött? När det blinkar vitt?
När får man åka?
/Wind
Stanna när det blinkar/konstant är rött, åk när det inte lyser alls.
Windstalker
2007-04-26, 09:46
Stanna när det blinkar/konstant är rött, åk när det inte lyser alls.
Om det blinkar vitt då?
Och en annan fråga, om man ska kolla mönsterdjupet med ett mynt, hur gör man då?
Och en annan fråga, om man ska kolla mönsterdjupet med ett mynt, hur gör man då?
Tryck ned en femkrona i mönstret. Avståndet mellan kanten på myntet och ovansidan av femman är 3mm.
Windstalker
2007-04-26, 09:57
Och en fråga till ..
tar kopplingen ( dragläget) långt ner eller högt upp på en Volvo V50? :D
Och en fråga till ..
Det skiljer från bil till bil.
Windstalker
2007-04-26, 10:05
Tryck ned en femkrona i mönstret. Avståndet mellan kanten på myntet och ovansidan av femman är 3mm.
Tack!
Windstalker
2007-04-26, 10:09
Om det blinkar vitt då?
Bump
Och en fråga till ..
På den bilen jag hade på min uppkörning så tog den iaf ganska långt ned, men sånt där beror ju också på hur sliten kopplingen är och det kan ha ändrats på nyare modeller.
V50 med minsta motorn är för övrigt farligt slö. Ska du ut på motorvägen får du allt varva den lite för att accelerera ordentligt.
Windstalker
2007-04-26, 10:15
På den bilen jag hade på min uppkörning så tog den iaf ganska långt ned, men sånt där beror ju också på hur sliten kopplingen är och det kan ha ändrats på nyare modeller.
V50 med minsta motorn är för övrigt farligt slö. Ska du ut på motorvägen får du allt varva den lite för att accelerera ordentligt.
Okej, det är bra. Gillar inte när kopplingen tar så högt upp, det känns som man gasar för mycket innan man får i dragläget då.
Jo, man borde väl kanske dra upp i 60-70 på 2an iaf, sen resten med 3an?
/Wind
Jo, man borde väl kanske dra upp i 60-70 på 2an iaf, sen resten med 3an?
/Wind
Hur utväxlingen är minns jag inte. Däremot minns jag att jag frågade kontrollanten om det är något fel på bilen, för den rörde knappt på sig när jag höll full gas... Lätt en av de slöaste bilar jag kört.
Hur utväxlingen är minns jag inte. Däremot minns jag att jag frågade kontrollanten om det är något fel på bilen, för den rörde knappt på sig när jag höll full gas... Lätt en av de slöaste bilar jag kört.
Handbromsen? ;)
Bump
"Blinkande vitt ljus betyder indirekt att korsningen får passeras. Det är inte detsamma som grönt, utan betyder att man måste hålla uppmärksamhet på spåret. Anledningen är att järnvägsfordon i vissa fall kan komma trots blinkande vitt sken.
Den vita signalen blinkar långsammare än det röda växelljuset för stopp."
Bara att glo på wikipedia, står mycket där. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.