handdator

Visa fullständig version : Jaha, Sverigedemokraterna får ha sitt årsmöte i Karlskrona

Nitrometan
2007-04-25, 13:59
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=643178

Sverigedemokraterna räddas av Karlskrona kommun. Sedan partiet i sista stund avbokats från en rad lokaler i både Sverige och Danmark välkomnas de av Karlskrona. Där håller Sverigedemokraterna 18-20 maj sitt tre veckor försenade riksårsmöte.

Sverigedemokraternas pressekreterare Mattias Karlsson är glad över beskedet, säger han till DN.se:

-Vi har ju ganska många mandat där, och våra politiker har bra kontakt med tjänstemännen i kommunen.

blekfet2
2007-04-25, 14:02
Ok.

Lexidos
2007-04-25, 14:02
Jag inte ett dugg förvånad över att det blir Karlskrona

Nitrometan
2007-04-25, 14:03
Jag inte ett dugg förvånad över att det blir Karlskrona
Inte jag heller. :)

Inzza
2007-04-25, 14:09
PINSAMT att dem inte får ha det vart fan dem nu behagar.

Yankeee
2007-04-25, 14:12

Njae? Vem vill ha dålig publicitet?

Baan
2007-04-25, 14:14

http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=5446

Trance
2007-04-25, 14:15

Anledning var ju att de ansåg att polisen inte skulle klara av säkerheten som behövdes på de andra ställena. Vilket jag tycker är rätt synd.

Pellefant
2007-04-25, 14:17
Anledning var ju att de ansåg att polisen inte skulle klara av säkerheten som behövdes på de andra ställena. Vilket jag tycker är rätt synd.

EU toppmöten mm fixar de ju säkerheten för. Konstigt detta.

Baan

Låter mest som en ursäkt.

mini

Det är kanske en blandning av att man inte vill ha Sverigedemokrater där och att man inte vill ha de som inte gillar Sverigedemokrater där. Vem vill locka till sig bombhot och vänsteraktivister? Vem vågar garantera säkerheten och vem vill riskera att få sin egendom förstörd?

regus
2007-04-25, 14:19
EU toppmöten mm fixar de ju säkerheten för. Konstigt detta.

EU toppmöte > SD-årsmöte

skaparn
2007-04-25, 14:22
Hade det bara handlat om att de nekades för att de var Sverigedemokrater skulle jag vara den första att stödja dem och alla andra som av vilken orsak som helst vill diskriminera någon, men nu var det säkerheten som angavs som anledning. Då kan man ju undra ifall politiska möten ska omöjliggöras av en yttre hotbild, vilket de givetvis inte ska, utan det är en av statens viktigaste uppgifter - att säkra individens rätt att tycka utan att bli hotad.

Dumleman
2007-04-25, 14:25
De kan väl hålla årsmötet i Jokkmokk i januari så får stenkastarna så där ute i -40 och kasta snöbollar för nån sten lär de inte hitta.

mini
2007-04-25, 14:26
Då kan man ju undra ifall politiska möten ska omöjliggöras av en yttre hotbild, vilket de givetvis inte ska, utan det är en av statens viktigaste uppgifter - att säkra individens rätt att tycka utan att bli hotad.
Jupps, staten. Enskilda näringsidkare ska naturligtvis få säga nej om de ser en risk för sin verksamhet.

Kristian
2007-04-25, 14:35
Man blir ju inte direkt förvånad...

skaparn
2007-04-25, 14:39
Jupps, staten. Enskilda näringsidkare ska naturligtvis få säga nej om de ser en risk för sin verksamhet.

Jo, men i det här fallet, om än ett svepskäl måhända, så hänvisar näringsidkaren till säkerheten vilket i sin tur måste innebära att snut inte gör det dom ska.

NiXPhoenix
2007-04-25, 14:45

Visst, men frågan är om det inte är lite "rädsla" för att förknippas med Sverigedemokraterna också. Hjälp, nu kommer massa invandare inte vilja bo hos oss längre bara för att vi lät SD hålla sitt möte här.
Ungefär som att miljömuppar skulle börja bojkotta Scandic bara för att svenska Shell brukar använda dem vid konferenser.. :Virro

Cilia
2007-04-25, 14:51
Jo, men i det här fallet, om än ett svepskäl måhända, så hänvisar näringsidkaren till säkerheten vilket i sin tur måste innebära att snut inte gör det dom ska.
Vet inte om snuten ens fick komma in i bilden.
SD bokade på ute i Saltis och så fick dom bombhot och avbröt bokningen.
Jag tror dom flesta andra har bedömt läget innan och backat ur utan att fråga polisen om stöd först.

Även om polisen ger sitt stöd så brukar det se lagom kul ut runt omkring där dom här aktiviteterna har ägt rum