Visa fullständig version : Färdiga Studenter nu till våren?
jontahontas
2007-04-25, 08:09
När denna termin är slut så tar jag någon form av examen. Jag längtar såååååå jävla mycket tills uppsatsen är inlämnad och godkänd och hemtentorna är klara. Det är ingen stor examen jag har plitat med i flera år, men ändå.
Så, vilka fler på kolo tar "Studenten" av något slag i vår? Vad ska ni göra sen?
Puss! /Jonatan
Blir klar med exjobbet i juni, sen har jag några tentor liggandes som jag borde ta nån gång.
Håller på att kolla efter jobb nu och plita ihop ett personligt brev. Det personliga brevet kan vara det jävligaste jag någonsin tvingats göra.
jontahontas
2007-04-25, 08:20
Blir klar med exjobbet i juni, sen har jag några tentor liggandes som jag borde ta nån gång.
Håller på att kolla efter jobb nu och plita ihop ett personligt brev. Det personliga brevet kan vara det jävligaste jag någonsin tvingats göra.
Ooooh, jag kan hålla med om att personliga brev kan vara bland det mest förnedrande man kan göra. Åtminstone om det verkligen är något man vill ha och faktiskt måste skriva allt det där på allvar. Vad pluggar du till förresten?
Ooooh, jag kan hålla med om att personliga brev kan vara bland det mest förnedrande man kan göra. Åtminstone om det verkligen är något man vill ha och faktiskt måste skriva allt det där på allvar. Vad pluggar du till förresten?
Ett skrytbrev utan dess like, känns pinsamt när man läser det.
Data-Teknik med reglerteknisk inriktning har det blivit. Lutar åt att söka jobb inom Inbyggda system.
Själv? Ser det bra ut på arbetsmarknaden?
kandidatexamen IT, blir iofs att fortsätta plugga för masters sen
Pretender
2007-04-25, 09:38
Magister i farmaci, om jag inte klantar mig nu mot slutet med exjobbet...
Helt färdig blir jag först om c:a 1 år.
/P
Cykelmannen
2007-04-25, 09:41
Jag tar kandidatexamen inom fysisk planering.
Cykelmannen
2007-04-25, 09:42
Ooooh, jag kan hålla med om att personliga brev kan vara bland det mest förnedrande man kan göra. Åtminstone om det verkligen är något man vill ha och faktiskt måste skriva allt det där på allvar.
Brukar du skriva personliga brev på skämt? Tänk på att man ska skriva om sina goda egenskaper utan att få det att låta skrytigt.
Färdig sjuksköterska den 8 juni. Det är bara den jäkla uppsatsen som ska bli klar nu....*gah!* det är så tråkigt!
Färdig undersköterska snart, trots att det inte är någon titel längre, men jag är glad att jag lyckats göra en sammanhållen sak i mitt liv, miss "ja flyttar och byter jobb varje kvart"
Snart... Bara 4 år kvar. *gah!*
Saknar gymnasiet :( *cry*
Går ut gymnasiet nu den första juni, går Samhällsprogrammet inriktning IT/Ekonomi, nog det tråkigaste jag någonsin har gjort, och och jag har betyg som backar upp det! :cryout:
Blir att jobba i sommaren/hösten, därefter rycker jag in i lumpen i januari som Skyttesoldat på T2, skall bli riktigt roligt.
Saknar gymnasiet :( *cry*
Gymnaiset... Mmm... Bästa åren nånsin =)
skulle nog säga högstadiet....fyfasiken va kul man hade. Lärarna brukade jaga oss
Nej. Högstadiet däremot, pluggade som ett svin i 8an, när 9an kom sa jag till alla lärare: vill bara ha kvar mina betyg. Sov/slappade bort hela 9an och det var det bästa året i mitt liv! :hbang: :hbang:
jontahontas
2007-04-25, 22:14
Ett skrytbrev utan dess like, känns pinsamt när man läser det.
Data-Teknik med reglerteknisk inriktning har det blivit. Lutar åt att söka jobb inom Inbyggda system.
Själv? Ser det bra ut på arbetsmarknaden?
Vart borta hela dan, får svara nu!
Fan slitigt! Man måste ju liksom mena det man säger på något sätt också, det är ju ändå på riktigt man söker. Jobbig process helt klart. Jag har skrivit några brev i vår till sketna sommarjobb, att beskriva sig själv i sådana brev var mest roligt. Jag skrev att jag tyckte om att klättra på husväggar till exempel.
Jag tar någon form av kandidatexamen i teoretisk filosofi. Den härliga arbetsmarknaden kommer innebära konstskola till hösten heheh :)
jontahontas
2007-04-25, 22:15
Brukar du skriva personliga brev på skämt? Tänk på att man ska skriva om sina goda egenskaper utan att få det att låta skrytigt.
Jag söker ju bara skräpjobb :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.