handdator

Visa fullständig version : Sticker till Kreta

Empe
2007-04-24, 19:43
den 6e nästa månad sticker jag till Kreta med hela familjen inkl. äldsta brorsan och hans familj. Så nu undrar jag om det finns något riktigt gott grekist öl jag måste testa när jag är där. Grannen påstod att Grekland hade många goda ölsorter.

Daniiiel
2007-04-24, 19:48
Mythos eller Alfa är två sorter du bör prova. Grekisk öl är god!

rolf
2007-04-24, 19:52
Grekisk öl kan ju inte vara god eftersom Grekland är på sista plats i europa när det gäller att supa. :D

L-Sami
2007-04-24, 20:16
Grekisk öl kan ju inte vara god eftersom Grekland är på sista plats i europa när det gäller att supa. :D

De röker och dricker Ouzo i smyg istället så att de kommer inte in på såna där ranking listor :D

Empe
2007-04-24, 20:26
Mythos eller Alfa är två sorter du bör prova. Grekisk öl är god!

Okej, uppskrivet.

Hillas då? Någon som testat det? Ser lockande ut på reklambilden iallafall.
http://www.hillasbeer.com/main_image.jpg

DanielF
2007-04-24, 20:56
Mythos är god. Drack mest den och nån holländsk billigburk när jag var där förra sommaren.

Lepras
2007-04-24, 21:02
Amstel funkade också fint,,ölen dom sålde på lidl var jäkligt billig(24 flaskor 2.5-4 euro) och funkade om den var kall,,annars va den ingen höjdare:D

eleni
2007-04-24, 21:04

Ja, folk dricker inte för supandets skull i Grekland. De dricker för att de äter god mat och har gott sällskap. Att de sen blir fulla på köpet är bara en bonus.

Baan
2007-04-24, 21:09
Ja, folk dricker inte för supandets skull i Grekland. De dricker för att de äter god mat och har gott sällskap. Att de sen blir fulla på köpet är bara en bonus.

Om jag vågar mig på att generalisera lite så är det inte bara Grekland utan vanligt i flera länder söder om oss. Men självklart super ungdomar i alla världens länder säkert, men vi är nog lite sämre på det där med att dricka lite alkohol och inte lägga all fokus på att bli packade.

Empe
2007-04-24, 22:27
Om jag vågar mig på att generalisera lite så är det inte bara Grekland utan vanligt i flera länder söder om oss. Men självklart super ungdomar i alla världens länder säkert, men vi är nog lite sämre på det där med att dricka lite alkohol och inte lägga all fokus på att bli packade.

Vi tillhör ju vodkabältet där man korkar upp och slutar först när flaskan är tom.

nr16
2007-04-25, 09:06
Som sakt, Mythos

Lasse Kongo
2007-04-25, 10:40
Vi sticker nog till Kreta med, för 3:e året i rad, det är jävligt bra där nere.

Och som sagt Mythos är det som gäller, det är ett riktigt riktigt gott öl, lättdrucket som fan, se till att alltid ha ett gäng på kylning hemma så du lätt kan släcka törsten, själv måste jag svepa rätt mycket vätska när jag vaknar på morgon, 1-2 kalla Mythos sen är man redo för värmen :D