Visa fullständig version : vilket är jeansmodet?
shadowfire
2007-04-24, 19:08
En annan börjar fan bli för gammal för att hänga med... kan man fortfarande ha slimfitjeans med low waist och boot cut? ... vill inte ha någe sopsäckbrallor osv och trivs bättre med jeansen en bit ner på midjan än uppe under armhålorna.
En annan börjar fan bli för gammal för att hänga med... kan man fortfarande ha slimfitjeans med low waist och boot cut? ... vill inte ha någe sopsäckbrallor osv och trivs bättre med jeansen en bit ner på midjan än uppe under armhålorna.
För gammal? Dammit jag är snart 21 o fattar inte ett skit av det du just skrev :em:
Supercharger
2007-04-24, 19:16
Det som gäller är lite högre midjor och smalare jeans generellt sett, dem ska väl gärna sitta lite löst.
Själv gillar jag lite lösare och rakare jeans.
raka är det som gäller, inte bootcut
Det beror ju helt och hållet på vilken stil man har...
machine gun
2007-04-24, 19:19
Eller så har man bara på sig det man trivs i och skiter i modet?
Det var väl jättelängesen bootcut var inne? :confused:
Ord!
så kan man också göra
men det är fel
tossefar
2007-04-24, 19:37
Varken slimfit, låg midja eller bootcut är särskilt aktuellt i dagsläget. Det är dock ingen som kräver att du ska följa något mode.
Personligen tål jag varken slimfit eller bootcot, oavsett vad som anses vara inne för stunden. Det är upp till var och en.
Varken slimfit, låg midja eller bootcut är särskilt aktuellt i dagsläget. Det är dock ingen som kräver att du ska följa något mode.
Personligen tål jag varken slimfit eller bootcot, oavsett vad som anses vara inne för stunden. Det är upp till var och en.
han frågade ju efter vad som va aktuellt inte vad som inte var det.
hjälp killen
tossefar
2007-04-24, 19:41
Oops!
Du skrev inget om pristak, så jag skjuter av ett par med standardpris. Levis 506! Fungerar alltid.
+5 miljoner...Bootcut?! Slimfit?!?! :*cry*
Det är väl som vanligt, anpassat för pinnben och plattröv.
För gammal? Dammit jag är snart 21 o fattar inte ett skit av det du just skrev :em:
Bootcut
Så man ska få byxorna över cowboystövlarna eller för de som tränar för volym så man får plats med vaderna.
Slimfit
Man måste ha skohorn för att få på byxorna och man kan inte träna för volym, styrketräning är överhuvudtaget ingen bra idé.
Daniiiel
2007-04-24, 19:51
Loose fit äre som gäller för oss styrketränande pojkar:D
Kan någon ge exempel på hur de olika bootcut o.s.v. ser ut? Jag som bara köper det som är snygg måste ju veta om jag är inne eller hopplöst ute! :D
backflash
2007-04-24, 19:55
Kan någon ge exempel på hur de olika bootcut o.s.v. ser ut? Jag som bara köper det som är snygg måste ju veta om jag är inne eller hopplöst ute! :D
http://www.7forallmankind.com/pl/c/9.html
tossefar
2007-04-24, 19:56
Bootcut:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/ff/Loon_Pants.gif
bluelight
2007-04-24, 20:03
Oslitna jeans är väl ganska inne nu? Iallafall var, nu kommer väl alla som köpte slitna jeans för ett par månader sen med slitna (slits ganska bra) ;D
Kör på mina Edwin ED-55 i princip varje dag jag. http://www.norsestore.com/site/commodity/_p/5730/
Supercharger
2007-04-24, 20:05
Tror det är svårt att köpa jeans som inte är "inne, mode, heta", vad man nu vill kalla det.
Kila in på en sjysst jeansbutik och be nån hjälpa dig, det kan inte gå fel!
Tror det är svårt att köpa jeans som inte är "inne, mode, heta", vad man nu vill kalla det.
Kila in på en sjysst jeansbutik och be nån hjälpa dig, det kan inte gå fel!
Rådenim har varit inne ett bra tag. Stuprör, regular, loose and narrow (dvs lite baggy upptill och tajta vid vaden) eller baggy funkar dock i dagsläget. Bootcut gör det inte. Dålig passform har heller aldrig varit på modet, vilket är problmet med majoriteten av de jeans jag ser.
Rådenim har varit inne ett bra tag. Stuprör, regular, loose and narrow (dvs lite baggy upptill och tajta vid vaden) eller baggy funkar dock i dagsläget. Bootcut gör det inte. Dålig passform har heller aldrig varit på modet, vilket är problmet med majoriteten av de jeans jag ser.
Narrow? Aldrig hört det, däremot carrot fit.
Narrow? Aldrig hört det, däremot carrot fit.
Mod; En loose and narrow modell, baggy upptill och jättetajt nertill. Hög midja.
Kanske han som hittat på uttrycket, eller så är det acne som gjort det.
Supercharger
2007-04-24, 21:00
Rådenim är jävligt sjysst! Kollar enbart på såna nu, gillar inte slitna jeans alls även om man har nåt par i garderoben*whistle*
Ska tydligen vara lite "antifit" på jeansen, eller vissa modeller finns i det utförandet iaf. Ser lite skumt ut med lite slappt upptill och tajt över vaderna:confused: , men men så är det.
En personlig favorit är ju annars Levis501xx, de är rätt så antifit och baggy så att även den fetaste byggaren kommer i dem, men har fortfarande en snygg fit och färg. Dessutom är det selvage.
Annars är Levis Vintage jeansen också grymma, men dyra.
Helena B
2007-04-24, 21:57
:thumbup:
Sen är det så att det beror på vilken kroppstyp man har, vilka jeans man ska ha för att det ska se bra ut. Spelar ingen roll om det är inne med låg midja om man inte har kroppstyp för det. Man ska ha kläder som ser bra ut på ens kropp, inte för att det är inne.
Vars är MacLeod när man behöver honom. Jag vill också veta.
MacLeod är väl inte direkt en jeanskännare, om jag förstått saken rätt?
Sitter det på människor så kan MacLeod det ffs.
Dålig passform är the shit.
Vars är MacLeod när man behöver honom. Jag vill också veta.
ryktet säger att han försöker skaffa sig ett liv.
jag förstod knappt meningen men det var så det sas iaf
Nää han har ju bara jobbat ett antal år i jeansbutik och är duktigt mode intresserad.
ryktet säger att han försöker skaffa sig ett liv.
jag förstod knappt meningen men det var så det sas iaf
Men... men... hur ska jag nu veta vad jag ska ha på mig? Jag kan inte handla kläer nu, man ser ju bara i klädtrådarna här vilka modemässiga katastrofer andra medlemmar är. Nu blir jag ängslig och ledsen. :(
Men... men... hur ska jag nu veta vad jag ska ha på mig? Jag kan inte handla kläer nu, man ser ju bara i klädtrådarna här vilka modemässiga katastrofer andra medlemmar är. Nu blir jag ängslig och ledsen. :(
Du moste särskilja modeintresserade och konsumenter.. det sistnämnda är nog snarare regel än undantag där.
:laugh:
Du moste särskilja modeintresserade och konsumenter.. det sistnämnda är nog snarare regel än undantag där.
Sant. Säg åt honom att komma tillbaka.
Kör ett par stuprörsjeans med ett par schyssta lite finare skor till, lite spetsigare.
Eller ett par schyssta baggyjeans med en tajt t-shirt till det:)
http://freon.shackspace.com/misc/chuck_norris_action_jeans.JPG
aaaaaaaaaaaaaldrig bootcut
hobbitar
2007-04-27, 16:19
hehe jag trodde bootcut hade nåting med röven att göra :)
Sådana där stuprörsjeans som sitter astajt är inget för mig
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.