Visa fullständig version : Var lämna avlagda kläder?
jogustaf
2007-04-24, 08:14
I helgen rensade jag mina garderober för första gången på 6-7 år. Det blev en stor hög med kläder som jag aldrig använder och nu vill jag lämna dem nånstans. Det är ändå schyssta skjortor men som är lite out of style.
Helst ser jag ju att det kommer till nytta för välgörenhet.
Men var ska man lämna dem för att det ska hända??
Röda korset brukar ha försäljning på de flesta större orter.
De gula containrarna som står lite varstans?
Lelle Pelle
2007-04-24, 09:07
Här i Luleå är det varje år en skola som tar emot kläder under en vecka för att sedan ta det till Murmansk, min familj brukar lämna kläder vi inte använder dit.
Om du vill vara en god muslim:
wa alaikum assalam
Jag litar inte på alla typer av hjälporganisationer. De kanske använder din gåva för konvertera muslimer till kristna ex. Lutheriansk hjälp, svenska kyrkan o.dyl.
Det vore kanske bättre att välja en sekulär hjälp organisation eftersom det finns ingen muslimsk förening som jobbar med sånt i Sverige. Det är också bra vänta tills du åker till något muslimk land (under semestern).
Nina L: Jag håller med om texten men det bör enligt mig innefatta alla religiösa organisationer, mission känns så 1800-tal.
Röda korset/Röda halvmånen/Röda kristallen har kämpat ganska länge för att hålla sig oberoende och lyckas i de flesta fall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.