handdator

Visa fullständig version : Söker bra vitt bröd

Skrollovicz
2007-04-23, 22:48
Vartenda vitt bröd i affären är tillsatt med kostfiber... vilket är ett problem eftersom jag inte behöver mer fiber än jag redan äter. *gah!*

Har ni några tips på topic?

Eddie Vedder
2007-04-23, 22:58
Vanligt toastbröd är ytterst sällan med tillsatt fibrer, men det är inte särskilt gott direkt (inte va jag tycker iaf). Köp nybakat tycker jag, inget slår nybakat bröd och det enda felet som jag ser det är att nybakat vitt bröd väldigt snabbt blir för gammalt. Men man måste ju inte köpa stora limpor utan lagom mycket för att man kan räkna med att det äts upp innan brödet blir till sten.

Cerberus
2007-04-23, 22:58
formfranska? Annars kanske du kan baka eget om du har ugn.

baguetter, ciabatta,osv som Eddie säger.

Skrollovicz
2007-04-23, 23:06
Tack för tipsen grappar men nybakat blir för dyrt för min plånbok.

Cerberus
2007-04-23, 23:10
baka själv då? Det borde va hyfsat billigt eller?

Men det finns väl gott om vanligt bröd utan fibrer? Hönökaka, de där runda plattgrejerna, pitabröd.

Eddie Vedder
2007-04-23, 23:10
Tack för tipsen grappar men nybakat blir för dyrt för min plånbok.

Köp en tvåkilospåse med rågsikt lr vetemjöl och baka själv om du har tid och lust, det är ju alltid det mest ekonomiska men inte det mest praktiska.;)

Jag har dock svårt att tro att varenda vit brödsort nuförtiden är med tillsatt fibrer, jag ser dagligdags vitt bröd som är lika vitt som alltid. Toastbröd som sagt, det måste det ju finnas "helvita" varienter utav?

Skrollovicz
2007-04-23, 23:19
Köp en tvåkilospåse med rågsikt lr vetemjöl och baka själv om du har tid och lust, det är ju alltid det mest ekonomiska men inte det mest praktiska.;)

Jag har dock svårt att tro att varenda vit brödsort nuförtiden är med tillsatt fibrer, jag ser dagligdags vitt bröd som är lika vitt som alltid. Toastbröd som sagt, det måste det ju finnas "helvita" varienter utav?

Jag ska leta igenom sortimentet imorgon igen. :thumbup:

EDIT: Och bakning är TOTALT uteslutet.

Mental
2007-04-23, 23:54
Källarfralla är asgott och vitt som snö :D

Mental
2007-04-23, 23:55
Te kakor och vanliga billiga frallor med frasig yta är ju tokvita de med.