handdator

Visa fullständig version : Lite udda problem med Kolozzeumsidan

Tolkia
2007-04-23, 19:37
Jag har fått ett aningen småmärkligt problem med Kolozzeum (forumsidan). Sidan har börjat se väldigt stygg ut; allt är väldigt lågt och väldigt brett; liksom utdraget åt sidorna; möjligen har jag råkat slinta på någon knapp så att någon inställning har ändrats, men jag har ingen aning om hur jag skall ändra tillbaka det. Det är dock bara ett mindre störmoment; det mer egendomliga är att jag inte kommer in på olika delar av forumet; det kan vara en sida i en viss tråd, en tråd, en forumdel (som då ibland kan nås via någon indirekt väg, typ genom att man klickar sig in i den tråd som syns på förstasidan; ibland inte) - istället visas en sida som är tom så när som på en bild (från forumet) i avatarstorlek längst uppe i vänstra hörnet. Jag har sett Fighterbabes fejs, Aliqius katt ... you name it. För tillfället får jag upp Jorgens avatar när jag försöker öppna min PM-box. *screwy*

Är det någon som känner igen problemet, och vad gör jag åt det?

Dumleman
2007-04-23, 19:45
Låter lite som om CSSen inte läses in helt eller tolkas rätt. Jag skulle tro att det "kan" inträffa på vissa större sidor om man surfar med väldigt seg uppkoppling men jag spekulerar vilt!

EDIT: iofs så ser sidan bra ut här utan css påslaget så hmm.

bubbe
2007-04-23, 19:49
Kan du sätta in en skärmdump?

Trance
2007-04-23, 19:50
Hjälper ctrl+F5?

Jorgen
2007-04-23, 20:07
För tillfället får jag upp Jorgens avatar när jag försöker öppna min PM-box. *screwy*

Kan vara för att påminna dig om att svara på mitt PM?

Men det låter skumt. Problemet ligger på din sida, forumet flyter på som det skall iallafall.

Snake
2007-04-23, 20:08
Jag tycker det har varit segt som sirap stundtals senaste tiden också.

Kör ni en porrdump på servern eller?

Tolkia
2007-04-23, 20:10
Kan vara för att påminna dig om att svara på mitt PM?

Beware of the Kolozzeum-moderatorer ... (snart i en PM-box nära dig). :D
Problemet ligger på din sida, forumet flyter på som det skall iallafall.
Jo, så långt är jag också med. Det går överhuvudtaget sjuuuukt långsamt (försökte lägga upp en skärmdump, men det hände ingenting; det stod bara och tuggade) vilket är skumt, för det är inte ett problem jag haft förut (bostadsrättsföreningen bistår med bredband; det brukar flyta på fint).

Ctrl + 5 => skiten hängde sig.

King Grub
2007-04-23, 21:06
Virus eller trojan?

Lizard
2007-04-23, 21:38
Öppet nätverk? Någon är inne och tallar på din bandbredd.

Simon.
2007-04-24, 08:47
Vilken webläsare kör ni? Om ni kör InternetExplorer testa med FireFox, någon skillnad?

Tolkia
2007-04-24, 12:38
Jag kör Firefox. Kan inte komma på att jag har haft det här problemet med IE (dock fanns det 100000 andra problem med den, vilket var anledningen till att jag bytte).

Det blev lite bättre efter att jag kört CClean(er?), AdAware och lite sånt; fortfarande långsamt men inte perverst långsamt och Jorgen flyttade ut ut PM-boxen. Vilket ju gör att man misstänker att jag s.a.s. fått påhälsning utifrån.

Hur ser man om någon tallar på ens bandbredd, förresten (jag tror nämligen att jag har anledning att misstänka att någon gör det)?

Nina L
2007-04-24, 12:45
Min markör har blivit ful när jag skriver i advanced mode.

|´ <--- så där typ fast det sitter ihop. Skitjobbigt.

King Grub
2007-04-24, 14:19
Det blev lite bättre efter att jag kört CClean(er?), AdAware och lite sånt; fortfarande långsamt men inte perverst långsamt och Jorgen flyttade ut ut PM-boxen. Vilket ju gör att man misstänker att jag s.a.s. fått påhälsning utifrån.

Har du brandvägg och antivirus? AdAware hittar inte mycket skadligt; kör en scan med ett riktigt antivirus och se. http://www.kaspersky.com/virusscanner

Tolkia
2007-04-24, 15:41
Har du brandvägg och antivirus? AdAware hittar inte mycket skadligt; kör en scan med ett riktigt antivirus och se. http://www.kaspersky.com/virusscanner
Yes; AVG och Kerio (kan tilläggas att AVG inte hittade något); ingen aning om hur bra de är, dock. En sak som gör mig lite fundersam är detta: Kerio varnar ju när någon söker kontakt utifrån alt. något program i den egna datorn "vill ut" och tidigare fick jag alltid varningar av typen "Alert: Incoming connection [ip-nummer]", men dessa har slutat att dyka upp. Eftersom det verkar lite underligt att antalet påstötningar skulle gå ner från en miljarrrrrrd till noll undrar jag nästan om det är så att jag i ett anfall av andlig förmörkelse klantat mig och släppt in något. Kan man "nollställa" brandväggen igen (jag är galet ute och cyklar nu, så jag är medveten om att jag ställer frågor som typ är så korkade att jag inte förstår hur korkade de är)?

Jazzgura
2007-04-29, 12:43
Kör med Comodo brandvägg och antivirus, vad jag vet har jag inga virus. Men nu idag så ändrades layouten på forumet. Från att ena sekunden se helt normalt ut, till att - när jag gått in på kostdelen av forumet - fått ett ganska stort radavstånd. Vissa meningar dras också ut och gör bokstavsavståndet löjligt stort.

Men jag antar att det är något läsfel i Internet Explorer, borde väl byta till FF.

Jazzgura
2007-04-29, 13:23
Nu flyter det på som vanligt igen, så det här problemet är väl som sagt någon tillfällig CSS-läs-bugg i webläsarna helt enkelt.