Visa fullständig version : Mera chins!
Jag har ett litet problem! Jag är fruktansvärt svag i chins, iallafall om man jämför med hur stark jag är i andra övningar!
Är det någon som har tips förutom det uppenbara tipset att träna mer chins?
Jag kanske är för fet:D Men jag väger bara 82kg så det är nog inte det riktiga problemet. Dålig muskelkondition kanske?!
HJÄLP!:confused:
shirunai
2003-03-18, 08:10
Alltså har du hyffsat drag i latsdrag då ?
minns när jag klarade 2rep på chinsen nu tar jag 6-8 kanske
Min åsså när jag gjorde två. När jag gjorde 10 och när jag gjorde min första 6:a med 15kg extravikt... Det går fort att bli starkare i chins så nöt på, be träningspolaren passa på dig så du kan köra ett par till...
HookersUnited
2003-03-18, 11:49
Chins är en kanonövning.
Synd bara att mitt gym inte har något bra chinsräcke :(
stången är inplastad så man får väldigt dåligt grepp och då är det svårt att få riktigt bra kontakt med latsen så det blir gamla hederliga latsdrag för min del i fortsättningen.
Jag är lika stark som min tränings polare i latsdrag men i chins gör han många fler. Just nu gör jag ca 8-10st!
Originally posted by Tompi
Jag är lika stark som min tränings polare i latsdrag men i chins gör han många fler. Just nu gör jag ca 8-10st!
Kan ju bero på att han väger mindre än du? Eller så har du striktare utförande.
Survivor
2003-03-19, 08:16
Eller så har han bättre teknik och/eller ett mer "jävlar-anamma" i sig på den övningen. Eller så...
Olika övningar fungerar olika bra för olika personer så what the hell.. skit du i vad din polare pallar, huvudsaken är att DU gör framsteg hela tiden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.