Logga in

Visa fullständig version : Dominikanska republiken?

JAM
2007-04-22, 22:13
Jag och tjejen sitter och tittar lite på resor inför vintern. Ett resmål som ser intressant ut är Dominikanska republiken. Har du varit där? Var var du? Vad hittade du på?

KniveN
2007-04-23, 00:44
Var där för några år sedan med familjen, kommer inte ihåg vart. var ganska tärt där, några som vi träffa hade blivit rånade på stranden, horor, jobbiga försäljare. Var dock bra väder och grym snokling.

Henke
2007-04-23, 07:46
Var också där för ett tag sedan, finns en del hyfsade all inclusive hotell, om man åker på egen hand ska man akta sig lite, finns en del brottslighet, men det är ganska fint att hyra en mc och åka runt lite, finns även en hel drös prostituerade som är ganska aggressiva. Går du själv kommer de garanterat hoppa på dig om du går på stranden när det är mörkt, går du med tjejen är et lugnt.
Iallafall var det så när jag var där.
Min relkomendation är att om du vill ha ett par lugna veckor, ta all inclusive och gör några utflykter, vill du åka runt på egen hand, åk till thailand

Baha
2007-04-23, 09:57
var oxå där för 2 år sen med familjen, bodde på all inclusive, var rikigt bra tytckte jag på själva hotellet iaf. åkte runt på nån tour med, rätt fint ställe överlag natur o så. dock tyckte jag h stället var lite halvsunkigt med mkt sopor o skit kastade efter vägarna dessutom köndes det väldigt fattigt på sina ställen..typ farligt(kanske det inte var dock)

en kompis brukar dock åka dit rätt ofta, han tycker det är helsuveränt(han har dock inte med sin familj/flickvän)

JAM
2007-04-23, 21:53
Okej, jag tror att jag fått en rätt bra bild trots allt. Inte övervägande positivt, men men...

Tack för era tankar! :)

KniveN
2007-04-23, 22:04
Ska man bara sola och bada så är det nice. typ alla hotell är all inclusive, dock var inte vårat hotell så bra.

JAM
2007-04-23, 22:31
Ska man bara sola och bada så är det nice. typ alla hotell är all inclusive, dock var inte vårat hotell så bra.
Tja, en det blir väl en blandning. Klart det blir sol, bad och en bärs under parasollen, men det blir absolut lite utflykter också. Såg att det erbjöds en hel del som verkade intressant...

Vi får väl se hur det blir. Lutar ändå åt en beställning över jul och nyår.