Visa fullständig version : Guitar Pro 5 Hjälp
Scratch89
2007-04-22, 21:04
Hello!
Jag sitter o skriver lite musik, och lägger samtidigt in det i Guitar Pro. Min fråga är om man kan spara det man har gjort som en wave eller mp3fil, så man kan skicka till folk som inte har guitar pro? Hur gör man detta isf?
Mathias
Berguven
2007-04-22, 21:30
Du kan exportera till en midi-fil istället. Arkiv -> Exportera...
Scratch89
2007-04-22, 21:31
Du kan exportera till en midi-fil istället. Arkiv -> Exportera...
Ah, jag såg det, tack! :)
Scratch89
2007-04-22, 21:40
Nu när jag ändå har gjort en tråd:
Påverkar up/downstrokes ljudet nämnvärt? Jag har testat runt lite, och jag hör ingen skillnad. Det kanske bara spelar roll om man spelar "riktiga" ackord och inte kvintackord (power) ?
Påverkar up/downstrokes ljudet nämnvärt? Jag har testat runt lite, och jag hör ingen skillnad. Det kanske bara spelar roll om man spelar "riktiga" ackord och inte kvintackord (power) ?
Ju mindre ackord och snabbare anslag desto mindre skillnad hörs kan man väl säga
DonAlonzo
2007-04-23, 20:29
Då gör du up-/downstrokes för snabbt, i ett allt för snabbt tempo.
Om du sänker hastigheten lite (ctrl+d, ctrl+u) när du lägger till dem, så ska du nog märka skillnad.
Fast å andra sidan ska du inte använda strokes med powerackord, de låter bara mesiga då :)
Scratch89
2009-09-30, 12:26
Bump!
Någon som vet hur man kan göra för att få ut en tab i GP5 till en vanlig tab i textformat som man kan skicka?
X-ecuter
2009-09-30, 14:52
Gp5 ---> File ----> Print
Tror jag iaf
Bump!
Någon som vet hur man kan göra för att få ut en tab i GP5 till en vanlig tab i textformat som man kan skicka?
Export -> ASCII
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.