Visa fullständig version : Proson Twin 1000 Kevlar. Värda vad?
Kom på att jag ha rett par Proson Twin 1000 Kevlar-högtalar ståendes hos mina föräldrar, som de inte vill ha där längre. Vilket jag kan förstå - de är ju galet stora. Så jag tänkte att man ju kunde sälja dem.
Problemet är bara att jag inte har någon som helst aning om vad de kan vara värda. Kommer inte ens ihåg vad de kostade när jag köpte dem för några år sedan.
Har kollat runt lite, och folk säljer Proson Twin 1000 för 700-1500 kr för ett begagnat par. Men Kevlarvarianten hittar jag inte någonstans /= Vet inte om de skiljer sig i pris. Någon som har en aning?
christian
2007-04-21, 19:56
Nåja, det är ju ändå Proson så det blir nog inga jättesummor. Men lägg på en 200-300 och se vad som händer?
Nåja, det är ju ändå Proson så det blir nog inga jättesummor. Men lägg på en 200-300 och se vad som händer?
Får väl göra det. Blir de inte sålda är det ju bara att sänka priset.
Hittade en tråd om det på ett norskt forum när jag googlade, och där var en kille som hade samma problem som jag. Han ville dock sälja dem för 4000 (!) kronor. Men norrmän är kanske inte alltid så smarta? :D Kan inte tänka mig att de kostade ens 2500 som nya. Men jag kommer iofs inte ihåg. Var ju ett bra tag sedan de inhandlades.
Men över lag, kostar högtalare med kevlarmembran mer än högtalare med vanliga membran? Förutsatt att resten är samma på dem.
christian
2007-04-21, 20:02
Haha! Neh, norrmän är inte kloka.
Ingen aning om hur det är med priset, men kevlar lär ju vara dyrare material än tjock papp, säger väl mer eller mindre sig självt =P
Ingen aning om hur det är med priset, men kevlar lär ju vara dyrare material än tjock papp, säger väl mer eller mindre sig självt =P
Jo, men frågan var ju bara hur mycket. Jag vill ha en formell :D
Googlade och hittade annonser där en ville ja 250 nok /st.
En annan 1000 Nok.
Någon 1500kr.
Lägg ut dem för 1500 och hoppas på det bästa.
Googlade och hittade annonser där en ville ja 250 nok /st.
En annan 1000 Nok.
Någon 1500kr.
Lägg ut dem för 1500 och hoppas på det bästa.
de för 250 nok hittade jag med. Eller rättare sagt, så hittade jag det i listan när jag googlade, men när jag sen gick in på sidorna så fanns de inte.
Men 1500 kan väl vara värt ett försök. Ska bara försöka få mina föräldrar att ta vettiga foton på dem. Det kan bli svårt.
Tack för hjälpen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.