handdator

Visa fullständig version : vardag vs helger

Wixner
2003-03-17, 20:48
Förra sommaren då jag var aktiv som löpare så talade jag med en kock för ett fitnesslag och hon sade att om man höll stenhård diet på veckorna så kunde man svulla i chips, pizza och grejer på helgerna, för då trodde kroppen att den fick med att bränna.. när man sedan började sin diet på måndagen igen så trodde kropper fortfarande att den hade mer att tillgå än vad den igentligen hade... och resultatet av detta var en bättre fettförbränning.

Är det bara en skröna att man kan lura kroppen på detta viset eller kan man festa till det totalt på helgerna och bara svulla?

King Grub
2003-03-17, 21:42
Flämt! Du har upptäckt... ätardagen! :eating:

Wixner
2003-03-17, 22:22
haha... jag vet att man ska _äta_ men alltså att man kan tok-svulla i alla onyttigheter man hittar.. typ tugga margaring och dricka fritösolja.. ;)

Niclaaas
2003-03-18, 00:17
det är ju det ätardag är för de flesta....vräka i sig onyttigheter. om det blir bättre eller inte finns det väl olika uppfattningar om men blir det sämre bli är det nog inte mycket iaf. om inte annat så kommer du nog må psykiskt bättre så jag säger :thumbup:

förresten borde du nog satsa på en ätardag...inte en helg....tycker jag! pröva dig fram

Wixner
2003-03-18, 00:20
jovisst.. det är ju en dag på helgen som man festar till på (inge sprit då ;))