Visa fullständig version : Cable Rear Delt Row, tar bara på traps?
Kör "Cable Rear Delt Row" http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html
För baksida axlar, jag håller strax utanför axelbredd med rak stång och drar mot halsen, men det känns bara som det tar på trapsen :( Kan det göra det, och hur ska jag göra för förhindra det?
Åse Columbus
2007-04-20, 15:18
du har för tunga vikter...sänk så du känner att bakre delta jobbar......nucklehead!
Haft en dålig dag eller e det bara lingonveckan?
Jag försöka tänka att dra med armbågarna när jag kör baksida axel, alltså inte bara försöka dra bak vikten utan koncentrera mig att det är armbågarna som ska bakåt i en båge, brukar hjälpa för att få kontakt.
Sen borde du nog sänka vikterna också.
major Pectoralis
2007-04-20, 20:14
Jag försöka tänka att dra med armbågarna när jag kör baksida axel, alltså inte bara försöka dra bak vikten utan koncentrera mig att det är armbågarna som ska bakåt i en båge, brukar hjälpa för att få kontakt.
Sen borde du nog sänka vikterna också.
Eller höja vikten, eller se över tekniken, eller byta övning.
Ulf A Big
2007-04-20, 21:58
Kör "Cable Rear Delt Row" http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html
För baksida axlar, jag håller strax utanför axelbredd med rak stång och drar mot halsen, men det känns bara som det tar på trapsen :( Kan det göra det, och hur ska jag göra för förhindra det?
Om det är du som är på bilden så tycker jag att du ska lägga ned mer tid på basövningar såsom vanlig rodd den tar bra på hela ryggen inklusive baksidan på axlarna... Lycka till!!
[QUOTE=Ulf A Big;2243502]Om det är du som är på bilden så tycker jag att du ska lägga ned mer tid på basövningar såsom vanlig rodd den tar bra på hela ryggen inklusive baksidan på axlarna... Lycka till!![/QUOTE
Varför tycker du så?
Ulf A Big
2007-04-21, 17:06
Jag tycker att det är bättre att du satsar på rena basövningar då de bygger bättre. Ett knep för att få med baksidan av axeln är att när du dragit stången till magen så håller du fast vikten i 3-5 sekunder och låter musklerna arbeta på återgången ordentligt dvs koncentrist tar du i och försöker Accelerera vikten kontrollerat och excentriskt bromsar du upp vikten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.