Visa fullständig version : YEAH! Hon får heta Metallica!
Nitrometan
2007-04-20, 10:05
Efter diverse turer får tjejen heta Metallica.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=641256
:hbang:
King Grub
2007-04-20, 10:06
Stackars barn.
eandersson
2007-04-20, 10:09
Stackars barn.
Det var det första jag sa när jag fick se länken.
Ironbabe
2007-04-20, 10:10
Jag tycker det var fint :)
blekfet2
2007-04-20, 10:11
usch, nästan lika hemskt som att döpa barn till Sebastian, Fabian, Leo, Bruno mm mm :D
Lasse Kongo
2007-04-20, 10:13
Haha fyfan, jag har en kusin som är en viking typ, japp, långt skägg till knäna, tatueringar med ormar som slingrar sig över hela kroppen, runor, tors hammare etc och lever på mjöd och har 6 helt underbara barn =)
Iaf, han ville döpa sin son till Viking för typ 10 år sedan, men han fick inte det, nu är väl Viking vardagsmat, men Metallica vafaaaaaan, jag som lever med en barnpedagog, ska fråga vad hon tycker om det när hon kommer hem :D
http://hem.bredband.net/b137586/IntresseklubbenAntecknar.jpg
Om 20 år kommer metallica vara nästintill glömt, i alla fall av hennes egen generation, och då kommer det bara låta som ett ovanligt namn. Bortser man från bandet så är väl namnet helt ok.
JustinCredible
2007-04-20, 10:18
Det bästa namnet någonsin är ju Jazz-Ture. Ingen kommer tro på honom när han säger vad han heter. Han kommer bli skickad till rektorn efter att ha presenterat sig för klassen.
Skatteverket säger ja till:
Kina
Axl
Beck
Jazz-Ture
Junior
Liljan
Main
Mix
Modesty
Oktober
Puma
Solstråle
Summercloud
Tequila
Venus
Twilight
Blixten
Sjö
Snövit
Filur
Höst
Det bästa namnet någonsin är ju Jazz-Ture. Ingen kommer tro på honom när han säger vad han heter. Han kommer bli skickad till rektorn efter att ha presenterat sig för klassen.
Kina
Axl
Beck
Jazz-Ture
Junior
Liljan
Main
Mix
Modesty
Oktober
Puma
Solstråle
Summercloud
Tequila
Venus
Twilight
Blixten
Sjö
Snövit
Filur
Höst
Axl är väl inga problem med. Det är ju Axel utan e:et.
Men Tequila var nog värst. Orka döpa sin unge till en spritsort. Kommer lillebror Whiskey sedan också?
Jag vill heta iron maiden eller Slayer :)
Jag vill heta iron maiden eller Slayer :)
Iron Maiden? Dubbelnamn :D
Slayer hade varit mer coolt än Metallica.
tossefar
2007-04-20, 10:33
Det finns idioter till allt. Det här slår väl nästan Kevin och Tindra som främsta white trash-namnet?
Iron Maiden? Dubbelnamn :D
Slayer hade varit mer coolt än Metallica.
Iron Pierre Maiden :hbang: Fan vad hårt.
Iron Pierre Maiden :hbang: Fan vad hårt.
Hårt? :laugh: Not really :D
Detta kan skapa obehagliga rykten i högstadiet
Person 1: -"Vad lyssnar du på då?"
Person 2: -"Jag gillar Metallica"
Person1: -"Metallica SUGER hårt!"
Person 3 går förbi och hör Person 1
Sen är ryktet igång att lilla Metallica är ett luder som gillar att ha dolmar i munnen. :/
Detta kan skapa obehagliga rykten i högstadiet
Person 1: -"Vad lyssnar du på då?"
Person 2: -"Jag gillar Metallica"
Person1: -"Metallica SUGER hårt!"
Person 3 går förbi och hör Person 1
Sen är ryktet igång att lilla Metallica är ett luder som gillar att ha dolmar i munnen. :/
Sen när var det ett faktum att tjejer inte gillar ha dolmar i munnen ? *popcorn*
Nåja, är det bara jag som tycker det var ett skönt namn på flickan ? Verkar som det...
Ptja, hursomhelst är det inte så snällt att döpa sin unge till ett namn hon kommer bli mobbad för bara för att föräldrarna råkar gilla det skitbandet.
Men hon kan ju alltid byta sen. :)
Hårt? :laugh: Not really :D
Jag tyckte det var fint iaf.. :(
MrKashchei
2007-04-20, 10:50
Hemskt!
Ironbabe
2007-04-20, 10:51
Jag tycker det var fint :)
Nåja, är det bara jag som tycker det var ett skönt namn på flickan ? Verkar som det...
Nej
Slartibartfast
2007-04-20, 10:53
Idioti.
Nej
Jag märkte det faktiskt :)
Idiotiskt att tjafsa så mycket om ett så fult namn, finns så mycket vettigare namn att tjafsa om. När föräldrarna dessutom är så envisa att de inte kan åka utomlands och hälsa på släkten pga namnstrulet så är dumhetsgränsen nådd och passerad.
Antingen så blir namnet en flopp och hon blir totalmobbad eller så bryr sig ingen om det, en sak är iaf säker hon måste ha ID kort med sig varhelst hon går, för stoppar farbror blå henne kommer de inte lita en sekund på att hennes namn är riktigt (ingen annan heller för den delen).
Ironbabe
2007-04-20, 11:03
Jag märkte det faktiskt :)
:D Jag tycker det är SKITFINT!! go Metallica *cupid*
Men Tequila var nog värst. Orka döpa sin unge till en spritsort. Kommer lillebror Whiskey sedan också?
Hade en klasskompis i USA some hette det (tjej) Mexikanskt namn som inte är allt för ovanligt. :D
:D Jag tycker det är SKITFINT!! go Metallica *cupid*
:hbang: :hbang: Ja me!!
STAY TRUE, STAY TALLICA
Säkert det föräldrarna går efter!:D
Antingen så blir namnet en flopp och hon blir totalmobbad eller så bryr sig ingen om det, en sak är iaf säker hon måste ha ID kort med sig varhelst hon går, för stoppar farbror blå henne kommer de inte lita en sekund på att hennes namn är riktigt (ingen annan heller för den delen).
Varför skulle man lita mindre på någon som säger "Metallica Eriksson" än någon som säger "Anna Eriksson"? Om man ville komma undan från något genom att uppge ett falskt namn så lär ju det logiska vara att man uppger ett vanligt namn. Eller?
Hahahahahahahahahahahahahahahaha! Pilutta ungen! Vad kommer härnäst? Steely Dan eller Dire Straits?
Min son ska heta Jeansbyxa.
Hahahahahahahahahahahahahahahaha! Pilutta ungen! Vad kommer härnäst? Steely Dan eller Dire Straits?
Man måste vara minst C-kändis för att få döpa barnet till nått dumt.
Och dottern Jeanskjol? :D Coolaste ungarna in town!
Varför skulle man lita mindre på någon som säger "Metallica Eriksson" än någon som säger "Anna Eriksson"? Om man ville komma undan från något genom att uppge ett falskt namn så lär ju det logiska vara att man uppger ett vanligt namn. Eller?
Säkert, men det finns också de som vill skämta och jävlas med poliser, särskilt när de är fulla och det är väl ofta i samband med fyllan som de flesta träffar på farbror blå. Kan också tänka mig problem när man säger sitt namn till lärare, dagisfröknar, banktjänstemän och i stort sett alla som man inte känner.
Ironbabe
2007-04-20, 11:57
Levis eller Diesel eller t om Replay funkar bra! Jeansbyxa är jag lite skeptisk till dock *screwy*
Min son kommer heta Newcastle Brown Ale. Kommer i samma vända byta efternamn till Ale.
Ja, jag är frälst.
Levis eller Diesel eller t om Replay funkar bra! Jeansbyxa är jag lite skeptisk till dock *screwy*
Att heta Diesel skulle jag inte tacka nej till. Fruktansvärt tungt namn.
Whistler
2007-04-20, 12:02
Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte föräldrarna hade bandet Metallica i åtanke när de döpte dottern. Bandet var bara orsaken till att från början fick avslag, pga de associationer namnet gav till bandets material. Tror det var något från deras egna språk och kultur som gjorde namnet lämpligt, hur osannolikt det än låter.
Läste någon artikel för några år sedan när jag var insnöad på Xena, att det finns åtta små töser med det namnet i Sverige. DET är coolt! :hbang:
Rock'nRoll
2007-04-20, 12:08
Hon kommer säkert vara jätteglad åt det om 15 år.
Ptja, hursomhelst är det inte så snällt att döpa sin unge till ett namn hon kommer bli mobbad för bara för att föräldrarna råkar gilla det skitbandet.
Men hon kan ju alltid byta sen. :)
Jätte mycket +1
Kaboffastar
2007-04-20, 13:05
Vi hade ett korprock-band för några år sen som hette Metall-ICA.
LadyInsane
2007-04-20, 13:22
Efter diverse turer får tjejen heta Metallica.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=641256
:hbang:
Ja!
När jag läste att dem sa nej blev jag riktigt förbannad. Ingen har väl rätt att bestämma vad deras dotter ska heta.
Hade det varit något i stil med "Twisted Sister", ja, då är det nog okej att säga nej..:D
Det finns idioter till allt. Det här slår väl nästan Kevin och Tindra som främsta white trash-namnet?
Hahhahaha. Kom direkt på tre av varje sort, och alla är barn till white trashes :D
Hahhahaha. Kom direkt på tre av varje sort, och alla är barn till white trashes :D
Vafalls! Samma här, fast jag kom på bara en av varje, men där snackar vi vitsopor värdiga tre hela husvagnsparker.
Vi hade ett korprock-band för några år sen som hette Metall-ICA.
Trä-konsum äger Metall-ica
Du försöker provosera minsan. Men det betet sväljer jag inte. Bah!
Ja!
När jag läste att dem sa nej blev jag riktigt förbannad. Ingen har väl rätt att bestämma vad deras dotter ska heta.
Hade det varit något i stil med "Twisted Sister", ja, då är det nog okej att säga nej..:D
Nej ingen har rätt att bestäma vad ditt barn ska heta, däremot finns det de som får bestäma vad det INTE får heta.
Ironbabe
2007-04-20, 15:48
Hon kommer säkert vara jätteglad åt det om 15 år.
Det vet vi ju inte.
Kanhända tycker hon om sitt namn jättemycket och tycker det är orginellt och fint. Eller så hatar hon det lixom de flesta barn nån gång gör (ogillar sitt namn) och vill byta.
Jag gillade inte mitt namn som liten, jag ville heta petronella :smash: Men nu tycker jag inte att jag kunde ha ett finare namn!
Kina
Axl
Beck
Jazz-Ture
Junior
Liljan
Main
Mix
Modesty
Oktober
Puma
Solstråle
Summercloud
Tequila
Venus
Twilight
Blixten
Sjö
Snövit
Filur
Höst
Main och Jazz-Ture är de coolaste namnen av de här :)
NisseEriksson
2007-04-20, 15:58
Det finns många udda namn, Noa Månfare (Lena Ph:s avkomma)
Två av konstruktörerna till Göta Kanal hade döttrar med passsande namn, Petronella Göta Kanal respektive Balzara Trollhätte Slussverk.
Det finns tydligen också 37 kvinnor som heter Lars i förnamn och 67 som heter Benny.
19 män heter Barbro och 28 Inger.
Kina
Axl
Beck
Jazz-Ture
Junior
Liljan
Main
Mix
Modesty
Oktober
Puma
Solstråle
Summercloud
Tequila
Venus
Twilight
Blixten
Sjö
Snövit
Filur
Höst
Hahahahahh syskonen Twilight och Blixten Nilsson!
Två av konstruktörerna till Göta Kanal hade döttrar med passsande namn, Petronella Göta Kanal respektive Balzara Trollhätte Slussverk.
Det finns tydligen också 37 kvinnor som heter Lars i förnamn och 67 som heter Benny.
Transvestiter?
Ryska_raketen
2007-04-20, 17:53
Jag vill heta Janusansiktet
NisseEriksson
2007-04-20, 20:04
Transvestiter?
Nepp
Har du sätt Ultimate Comedy ? Där han pratar om Noa månfare fyfan vad jag garvade då.
NisseEriksson
2007-04-20, 22:42
Har du sätt Ultimate Comedy ? Där han pratar om Noa månfare fyfan vad jag garvade då.
Är det ett Tv-Program?
Nej, jag har inte sett det.
Är det ett Tv-Program?
Nej, jag har inte sett det.
Det är som stockholm live ungefär massa komiker som kommer in och babblar men tror bara det är en film från 2005 eller om det är 2006. Iaf.. en av dem drar skämt om namnet på ungen :)
Jag vill heta Janusansiktet
Janus förföljer mig vartän jag går*gah!* . I flickvännens socialkultur och psykologiböcker snackas det om Janus, i mina juridikböcker skämtas det om Janus, janus är en vanlig symbol för arkivarier och jag är arkivarie. Mitt konvent har Janushuvudet som symbol. Jag bär janushuvudet på medalj, J+anus blir Janus. Jag är förföljd av Janus*gah!* *gah!* *gah!*
Janus förföljer mig vartän jag går*gah!* . I flickvännens socialkultur och psykologiböcker snackas det om Janus, i mina juridikböcker skämtas det om Janus, janus är en vanlig symbol för arkivarier och jag är arkivarie. Mitt konvent har Janushuvudet som symbol. Jag bär janushuvudet på medalj, J+anus blir Janus. Jag är förföljd av Janus*gah!* *gah!* *gah!*
sätt på goldeneye. phear.
När jag var liten hette min bästis Veronica (träffade henne idag, still bestisar) å jag ville döpa min framtida dotter till det, tills jag stötte på namnet "Klamydia".... *cupid*
Riktig tur att jag fick en son. *whistle* (Har ångrat mig ang namnet förresten. Var någon biologilektion som fick mig på andra tankar.. :D).
Förresten heter jag ett killnamn. Inte som tilltalsnamn dock. Men ändå. Ingen som har tagit fel än iaf. Å jag är INTE transvestit. Jag är från dalarna. :em:
Å jag är INTE transvestit. Jag är från dalarna. :em:
Jag förstår inte vad de två meningarna har med varandra att göra?:confused: Menar du att det är ett allmänt faktum att dalsläningar inte kan vara transvestiter?:MrT:
Jag förstår inte vad de två meningarna har med varandra att göra?:confused: Menar du att det är ett allmänt faktum att dalsläningar inte kan vara transvestiter?:MrT:
Förtydligande: Jag är inte från Dalsland. Jag är från Dalarna. Där heter vi ibland pojknamn fast vi är kullor, å flicknamn fast vi är masar. It´s a ding ding world. Vi är inte, trots våra icke-könstypiska namn, några icke-könstypiska individer (läst transvistiter). Vi är bara offer av vår bygd. (Dala, ej Dalsländska, bygden).
Sådär. En massa ord i en gröt så får vi se om nån fattar. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.