Visa fullständig version : 100g Cahew om dan - helt ok?
Hej,
Har iom bulken hittat hem till Cashew nöten som är smidig och bra med kalorier att få i sig. Tack vare den så når jag upp till mitt kalorimål.
Vet att det är mkt fett men har rätt bra koll på mitt fettintag.
Kan det vara dåligt eller skadligt att ära 100g cashew nötter under en längre period? Kommentarer?
Scratch89
2007-04-19, 13:35
Äter du ett hektogram cashewnötter om dagen får du dra ner på fettet från något annat. Men ja, det ska väl inte vara några problem. Det mättar bra, om inte annat.
Såklart inte. Men, beror givetvis på hur din övriga kost ser ut, samt hur stor viktuppgång du förväntas åstadkomma. Se till så att det är naturella bara. Ganska mycket salt annars.
Yes kör naturella. Kan tom bli 150 gram ibland. Gott som fan, lite torrt kanske :P
Ligger på 3800kcal om dagen i bulk. 5 kilo kvar till målvikt sen 8 kilo ner till runt 87 i deff.
Äter du ett hektogram cashewnötter om dagen får du dra ner på fettet från något annat.
Gör man av med kalorierna är det inget problem och syftet var ju just att öka kaloriintaget.
Cashew är riktigt gott men det tenderar vara svårt att hitta påsar med riktigt bra pris. Vet inte vad ni betalar men har då inte sett billigare än 130:-/kg här uppe i Umeå. Som student räknas alla småkronor...
Jag skulle nog föreslå att blanda med andra nötter. Nästa år kanske det kommer ett jättecancerlarm från cashewnötssidan ;)
Bra med variation, ena dagen cashew, andra dagen mandlar kanske?
Cashew är riktigt gott men det tenderar vara svårt att hitta påsar med riktigt bra pris. Vet inte vad ni betalar men har då inte sett billigare än 130:-/kg här uppe i Umeå. Som student räknas alla småkronor...
Tror det var på coop forum, bland frysvarorna av någon anledning. 500g påsar för runt en 20:a
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.