Visa fullständig version : Få nedre (kul)magen platt!
Tjenna!
Jag har en fråga angående nedre magen.
Kollar jag på min mage så är den ganska platt nedanför brösten och jag kan skymta ett ett sexpack eller fyrpack (håller på med deff nu) sedan kommer nedre magen som en enda stpr kula/muskel som sticker ut mer än övre magen. Detta stör verkligen mig, förstör helheten på nåt sätt. Det är inte mycket fett utan undre magen är ganska hård men ändå står den ut. Att nämna är också att jag har hyffsat mycket svank. Finns det nåt sätt att få undre magen platt eller så den är mer "ett med övre magen"? Gäller det och träna upp övre magen så pass så den kommer i "nivå" med undra eller vad göra?
Kan återkomma med bild om nödvändigt.
Vitala organ? Svårt att påverka dem tyvärr.
King Grub
2007-04-19, 08:49
I avslappnat läge har helt enkelt inte 99 av 100 en platt mage.
loztdignity
2007-04-20, 09:26
Grub, är det verkligen så illa?
King Grub
2007-04-20, 09:29
Illa och illa... människan är skapt så. Dom inre organen tar plats. Platt mage är ett skapat ideal. I upprätt läge, avslappnad, har magen en lätt utbuktande form, om man inte är riktigt svältfödd.
loztdignity
2007-04-20, 16:04
Ja du har rätt, jag menade inte riktigt "illa" på det sättet.
Men alltså utbuktande kan den ju vara, om hela magen är utbuktande, men det är inte så snyggt om bara underdelen av magen buktar ut.
Ja du har rätt, jag menade inte riktigt "illa" på det sättet.
Men alltså utbuktande kan den ju vara, om hela magen är utbuktande, men det är inte så snyggt om bara underdelen av magen buktar ut.
Gå och spänn dig hela tiden då :P?
Gå och spänn dig hela tiden då :P?
he he, jobbigt;) min mage putar ut en del när jag är helt avslappnad, och jag har inte speciellt mycket underhudsfett. ganska irriterande:/
Okej det var som jag trodde då, inte mycket och göra åt *grr*
Men om man bygger upp muskulaturen på övre magen så borde det iaf hjälpa lite så att övre och undre magen hamnar på samma nivå!
På morgonen så kan ibland magen va nästan platt men efter några timmar så har den bullat upp sig oavsett om man ätit eller inte, irriterande!
MrBurner
2007-04-23, 08:38
Precis samma problem som dig, men jag kan nog glädja dig med att det förmodligen inte syns lika mycket som du tror, gissar på att de flesta inte lägger märke till det alls.
Jag har samma problem som dig yahel.
Men antar att det bara är att fortsätta bygga på övre magpartiet och även överkroppen..
Eddie Vedder
2007-04-23, 09:18
Men om man bygger upp muskulaturen på övre magen så borde det iaf hjälpa lite så att övre och undre magen hamnar på samma nivå!
Men antar att det bara är att fortsätta bygga på övre magpartiet och även överkroppen..
Vid magövningar tränas alltid hela magen, det går inte att särskilt träna övre lr nedre magmusklerna. Vissta kan man "gå på" från olika håll men fortfarande är människans magmuskler (nu pratar jag om "8-packet" och inte dom sneda magmusklerna) som ett dragspel där du alltså tränar alla delar lika mycket både vid excentriska och koncentriska rörelser.
Handcuff
2007-04-23, 09:21
Allas magar putar ut mer eller mindre i avslappnat tillstånd.
Okej det var som jag trodde då, inte mycket och göra åt *grr*
På morgonen så kan ibland magen va nästan platt men efter några timmar så har den bullat upp sig oavsett om man ätit eller inte, irriterande!
Blir smått oroad av den meningen.
loztdignity
2007-04-23, 21:21
Så varför gör man egentligen olika övningar? Kan man inte bara köra 10 set crunches?
Diamond Dog
2007-04-23, 21:29
Tjenna!
Jag har en fråga angående nedre magen.
Kollar jag på min mage så är den ganska platt nedanför brösten och jag kan skymta ett ett sexpack eller fyrpack (håller på med deff nu) sedan kommer nedre magen som en enda stpr kula/muskel som sticker ut mer än övre magen. Detta stör verkligen mig, förstör helheten på nåt sätt. Det är inte mycket fett utan undre magen är ganska hård men ändå står den ut. Att nämna är också att jag har hyffsat mycket svank. Finns det nåt sätt att få undre magen platt eller så den är mer "ett med övre magen"? Gäller det och träna upp övre magen så pass så den kommer i "nivå" med undra eller vad göra?
Kan återkomma med bild om nödvändigt.
Kan vara bukfetma. Lägger sig runt de inre organen, innanför magmusklerna. Gissar dock att du inte är så gammal. Kommer snarare runt 30+. Skulle satsa på Grubbens teori i ditt fall.
Men kollar man tex den här bilden
http://www.istockphoto.com/file_closeup.php?id=1594813
så ser man att de två nedersta rutorna av sexpacket sitter vid naveln så hela sexpacket går från bröstet ända ner till midjan.
På mig till skillnad från han på bildern så har jag 4 rutor och sedan kommer ett litet väck och sedan magsäcken och där känner jag inte några rutor utan det är en enda stor kula bara... utan den där linjen mellan rutorna som man kan se här.
http://www.worldofstock.com/slides/PHE1228.jpg
Antar att jag helt enkelt får prioritera magen framöver så jag får större magmuskler!
Förbannat störande är det, pajjar helheten!
Kvittar hur bra alla andra delar är så länge den där kulan är där så kommer jag aldrig va nöjd :cryout:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.