Visa fullständig version : Messmör FTW?
Så är messmör bra eller anus? Vart så sjukt sugen på det nu så va tvungen att starta en poll om det.
Till alla haters:
Messmör är nyttigt. Långsamma kolhydrater och vassleprotein + mycket mineraler. Och gött!
Messmör = favvopålägg så det ekar om det. :hbang: Nyttigt är det också.
Grub har alltid rätt (jag försöker bara styra resultatet lite)
Nu ljög jag iofs på äter det ibland men visst funkar det. Inget jag orkar köpa, äter ju knappt bröd.
Eldhroka
2007-04-18, 11:17
Mitt favoritrecept med messmör.
Vispa grädde, blanda med messmör, krydda med kanel.
Så gott på hårt tunnbröd!
*drool*
champion
2007-04-18, 11:20
Ingen god smak på messmör är som snor i munnen. Nej tack då tar ja oliver på mackan *drool*
Shakemynuts
2007-04-18, 11:20
Messmör eller mjukost! :hbang: :naughty: *drool* :eating: *popcorn*
Nitrometan
2007-04-18, 11:21
Jättegott. Kanske inte favoriten. Det är ju inget kött i den. Men riktigt gott.
Ja lite dåliga alternatvi kanske. Blir så stressad att hinna få iväg pollen innan tiden tar slut. Missar allt för ofta tiden :)
machine gun
2007-04-18, 11:23
Åt det senast idag. Det är gott, men bara ibland. Tröttnar lätt på det, sen kan jag bli sugen på det nåt år senare. Ungefär så.
Håller med föregående talare, det är gott i vissa korta stunder, men det är inget jag skulle kunna äta dag ut och dag in....Men nångång sådär. Gillar nyöppnade med den grymma kolasmaken :D
krakowww
2007-04-18, 11:33
Grymt gott! Med eller utan macka:thumbup:
King Grub
2007-04-18, 11:42
Messmör med kolasmak är det godaste pålägget i världen. Eller bara att äta med sked.
Åååh jag älskar messmör! Antingen på rostad macka eller knäckis *drool* *drool*
Eldhroka
2007-04-18, 11:44
Att linda in en klick messmör i en skiva ost är också supergott.
Att linda in en klick messmör i en skiva ost är också supergott.
Haha det är faktiskt nått jag gjorde mycket när jag va mindre. Trodde de va min egen upptäckt men verkar vara fler som har provat det.
AFanatic
2007-04-18, 12:11
*spy*
*spy* *spy*
Vispa lite grädde, i med messmör så du får den smak du vill ha. Ta fram hällakakan/hönökakan eller liknande. Häll på blandningen och njut!
Men det är ju ingen deffmat direkt. :D
Direkt ur tuben/asken är inte dumt det heller.
Det verkar som de flesta gillar messmör det trodde jag inte när jag startade pollen. Jag kanske inte ens hade behövt citera Grub för att få detta resultat :)
Jeg her aldrige smakket på dete messesmore
Messmör med kolasmak är det godaste pålägget i världen. Eller bara att äta med sked.
:thumbup: *popcorn*
Håller med till fullo!
Har aldrig smakat :em: hörde att man blir mesig av det.
Ja men va gör det när man äter gott.
Dumleman
2007-04-18, 13:25
Men vad har vi sagt om att lyssna på Anna Skipper?
Eddie Vedder
2007-04-18, 13:26
Har ingen som helst uppfattning om vad det smakar faktiskt, vet att jag tyckte väldigt illa om det när jag va liten iaf.
Så det va väl typ 15 år sen jag åt det senast.
Jag tänkte först skriva att det smakade bajs, men sen kom jag på att jag inte har käkat eller luktat på messmör sen jag var 8.
jag röstar vet inte.
jag fick ta vad är messmör även om jag vet vad det är.
Funkar helt klart, men just nu kan det inte konkurrera med hårt bröd och dillkaviar.
Flexbert
2007-04-18, 14:32
Det funkar men kanske inte ska klassas som någon gastronomisk upplevelse.
Ganymedes
2007-04-18, 14:35
Skulle varit med ett alternativ som var lite mer neutralt. Jag tycker inte direkt om det så att jag skulle köpa det, men jag tycker heller inte att det är råäckligt.
machine gun
2007-04-18, 14:40
Skulle varit med ett alternativ som var lite mer neutralt. Jag tycker inte direkt om det så att jag skulle köpa det, men jag tycker heller inte att det är råäckligt.
"Funkar, äter det ibland" är väl ett ganska neutralt alternativ?
Nitrometan
2007-04-18, 14:49
Jag tänkte först skriva att det smakade bajs, men sen kom jag på att jag inte har käkat eller luktat på messmör sen jag var 8.
jag röstar vet inte.
Men du vet hur bajs smakar?
Vilken smak är favortien bland alla messmörsätare?
-Original
-Gammaldags
-Lätt
-Natur
-Kola
-Honung
Har inte smakat alla men håller nog den klassiska original som favorit :)
Jag har inte provat Kola blir nog att köpa hem med lite bröd tills i helgen.
Äter så sällan bröd nu så när jag väl äter det blir det skinka.
Messmör är riktigt nasty *spy*
Brooklyn
2007-04-18, 16:58
+1 :eating:
Vilken smak är favortien bland alla messmörsätare?
-Original
-Gammaldags
-Lätt
-Natur
-Kola
-Honung
Måste bara bumba lite och fråga om någon vet om Kola och Honungs smakerna har utgått?
nä. har ätit messmör en gång och det är med all säkerhet den sista.... *spy*
Aldrig att jag käkar messmör :krampus *spy*
Ingen som vet om Kola smaken finns kvar?!!
Eddie Vedder
2007-10-12, 20:28
Jag skrev tidigare i tråden att jag inte ätit det sedan jag var liten för att jag då tyckte det var så sjukt äckligt.
Nu när den har bumbats kan jag säga att jag älskar messmör. Suveränt både på smörgås och att blanda i gröt.*drool*
Jag skrev tidigare i tråden att jag inte ätit det sedan jag var liten för att jag då tyckte det var så sjukt äckligt.
Nu när den har bumbats kan jag säga att jag älskar messmör. Suveränt både på smörgås och att blanda i gröt.*drool*
varför blir jag inte förvånad :D
du är för go du, Eddie
Eddie Vedder
2007-10-12, 20:31
du är för go du, Eddie
:em:
Gott då och då, inget som jag alltid måste ha i kylen.
Ett tag hade jag 3-4 olika sorters messmör , honung
och ett gäng tunnbröd i kylen.
Mycket bra kalorier och gott som godis!!
Angående Grubs quotar, inte kan väl messmör vara nyttigt?
Det är ju så jä**a gott, har inte ätit det på åtminstone 3 år dock ...
Eddie Vedder
2007-10-12, 21:03
Vem fan äter messmör för nyttighetens skull? Det är ju suveränt gött helt enkelt.
Men järn-och kalciumrikt är det ju iaf om man nu inte kan leva med sig själv utan vetskapen om att det man äter innehåller nyttigheter.
King Grub
2007-10-12, 21:31
Angående Grubs quotar, inte kan väl messmör vara nyttigt?
Det är ju så jä**a gott, har inte ätit det på åtminstone 3 år dock ...
Jo, det är nyttigt (om man inte är laktosintolerant).
Polarkraft extrem, messmör och kanel på. Smakar som kanelbulle *drool*
hahavaffan
2007-10-13, 00:28
Fyyy faaan.
Har inte käkat det sedan jag var en liten knodd, men jag minns att jag avskydde det och jag börjar fortfarande må illa av blott tanken. Samtidigt får jag lust att prova det nu när det uppenbarligen finns en uppsjö av olika smaker.
Tricklev
2007-10-13, 02:04
Gott, men jag skiter förjävla hemskt av det. ;)
tankoovich
2014-04-02, 08:35
Jo, det är nyttigt (om man inte är laktosintolerant).
Gammal tråd men tyckte det var dumt att skapa ny..
En fundering bara, påverkas messmör ur näringssynpunkt om man micrar det?
Tapatalk + Samsung skrev detta.
King Grub
2014-04-02, 08:44
Att tillaga eller värma något i mikrovågsugn innebär inte större förlust av näringsämnen än motsvarande tillagning på något annat sätt. Tvärtom är mikrovågsugn ett av det skonsammare sätten att hetta upp mat på.
Bara jag som är upprörd över nya lockets utformning?!!! Locket har varit hur bra som helst genom hela mitt liv med en liten flirp på hörnet, nu är det fan helt omöjligt att öppna *grr27*
Bara jag som är upprörd över nya lockets utformning?!!! Locket har varit hur bra som helst genom hela mitt liv med en liten flirp på hörnet, nu är det fan helt omöjligt att öppna *grr27*
Jag får upp de utan problem, men då har jag iofs små flickhänder och låter inte ett lock sätta sig i vägen för min mat :D
Sheogorath
2014-04-12, 16:12
Messmör är jätteäckligt och man ska inte äta det.
Messmör är jätteäckligt och man ska inte äta det.
*slap* Fel!
Hade messmör i min kardemummagröt häromdagen *drool*
Hade messmör i min kardemummagröt häromdagen *drool*
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/25585688.jpg
Att tillaga eller värma något i mikrovågsugn innebär inte större förlust av näringsämnen än motsvarande tillagning på något annat sätt. Tvärtom är mikrovågsugn ett av det skonsammare sätten att hetta upp mat på.
Att göra ett messmör är inget skonsamt sätt att behandla vasslan. En hel del näringsämnen försvinner i tillverkningen.
Dels så kokar man knäck av mjölksockret för att få den söta smaken. Dels bränner man proteinet för att få den rostade smaken.
Men vad gör det. Messmör är gott:d
King Grub
2014-04-12, 17:00
Givetvis köper man den stora runda burken. Den är inte ändrad (vad jag märkt).
frambogir
2014-04-12, 17:19
Kan inte ha det hemma, äter ur en burk med sked på ett ögonblick.
Tyckte om det när jag var liten, men nu smakar det rent ut sagt vidrigt. Bara tanken av den sötsliskiga och kladdiga smaken får mig att rysa inombords.
Armed Dingo
2014-04-12, 17:58
Det är gott, men magen tål inte mer än en macka. Och jag gillar inte teases när dem kommer i mat-form.
När jag tänker efter gillar jag faktiskt inte teases i någon form.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.