Visa fullständig version : Max hamburgare
berggren129
2007-04-16, 17:41
Hur många kalorier tror ni att det är i en Max hamburgare? Är ju så gott :P Kanks kan lyxa till med det på helgen.
berggren129
2007-04-16, 17:43
Hittade näringsinnehåll på deras hemsida :smash:
Pellefant
2007-04-16, 17:57
Glöm inte att de bjuder på kaffe efter. :)
Ram Dass
2007-04-16, 17:57
För att inte göra tråden helt världelös kan du väl presentera ditt nyfunna resultat här. :)
För att inte göra tråden helt världelös kan du väl presentera ditt nyfunna resultat här. :)
I Agree!
Pellefant
2007-04-16, 18:22
Alla fick ju veta att de bjussar på kaffe. Det räcker väl? ;)
Alla fick ju veta att de bjussar på kaffe. Det räcker väl? ;)
dom bjussar ju inte direkt på kaffet, du betalar ju.
blekfet2
2007-04-16, 18:38
Hur många kalorier tror ni att det är i en Max hamburgare? Är ju så gott :P Kanks kan lyxa till med det på helgen.
minst 100.000 kalorier så du kommer öka ungefär 9-14kg i ren fettmassa och sedan dö en hemsk död under ett piano.
Squirrel
2007-04-16, 18:46
Max Veggieburger är så grymt goda. Och jag tycker Max i allmänhet verkar mycket fräschare än McDonalds och BK.
Sen är väl jag ingen hamburgergourmet.
internethjälten
2007-04-16, 18:57
Vilken av dem ? -de har ju ett antal olika burgare.
Max Veggieburger är så grymt goda. Och jag tycker Max i allmänhet verkar mycket fräschare än McDonalds och BK.
Ingen av dem är väl speciellt fräscha, det varierar från restaurang till restaurang och hur noga R-chefen är på hygienen. Och nu menar jag ur rent hygieniskt perspektiv, näringsmässigt låter jag vara osagt.
Emil_Larsson
2007-04-16, 19:03
Synd att inte MAX Finns i U-a, hade det funnits här hade dom fått inhandla nytt på lagret ganska så mycket oftare :D
Tror inte det skiljer så mkt från mcdonalds hamburgare som är 250 each.
tryckte i mig 5 st sånna på runt 3-5 min nårra dagar sedan ÅÅÅÅÅÅÅÅEH!
minst 100.000 kalorier så du kommer öka ungefär 9-14kg i ren fettmassa och sedan dö en hemsk död under ett piano.
Hur kan man öka så mycket i vikt av endast 100 kilokalorier? *popcorn*
förstår inte alls er som bor i större städer. Med max och Mcdonalds.. deras mat är ju den sämsta skräpmat som finns. Jag själv som bor i ett samhälle med 3000 personer har privatägda ställen så som ullas gatukök osv, där konkurrerar dom inte om priset utan smaken och där kan jag faktiskt förstå ifall man råkar falla för en hamburgare, men seriöst, ät inte skräpmat överhuvud taget tycker jag ifall ni bara har max och Mcdonalds att välja på..
förstår inte alls er som bor i större städer. Med max och Mcdonalds.. deras mat är ju den sämsta skräpmat som finns. Jag själv som bor i ett samhälle med 3000 personer har privatägda ställen så som ullas gatukök osv, där konkurrerar dom inte om priset utan smaken och där kan jag faktiskt förstå ifall man råkar falla för en hamburgare, men seriöst, ät inte skräpmat överhuvud taget tycker jag ifall ni bara har max och Mcdonalds att välja på..
Har du öht ätit på Max? När det gäller McD och dylika kedjor håller jag med dig, men Max gör tamefan riktigt goda burgare. Även om jag också föredrar "lokala grillen".
närmsta och enda max jag ätit på är i härnösand, dom kanske dock har dåliga hamburgare men det jag ville säga är att äter man på max så ofta att man måste veta kalorierna så tycker jag man slösar för mycket pengar på skitmat :P
jag skulle inte säga att en maxhamburgare är skitmat.
stevooooo
2007-04-16, 19:43
närmsta och enda max jag ätit på är i härnösand, dom kanske dock har dåliga hamburgare men det jag ville säga är att äter man på max så ofta att man måste veta kalorierna så tycker jag man slösar för mycket pengar på skitmat :P
Mig veteligen finns det ingen Max i H-sand...........
blekfet2
2007-04-16, 19:46
Hur kan man öka så mycket i vikt av endast 100 kilokalorier? *popcorn*
för att 1000 kilokalorier är 100.000 kalorier. ungefär 7000-7500 kalorier är 1kg kroppsfett, så med otur så lagras det mesta in som kroppsfett :D
blekfet2
2007-04-16, 19:47
ja så är det när man är pappa åt sin syster
:D
Definitivt den godaste vegetariskaburgaren jämfört med konkurrenterna. :thumbup:
Bra standard med hillbilly skämt ;P Jag kan ha menat övik men hur som haver så tycker jag forfarande att det inte är värt, ni behöver inte bli så uppjagade för att jag inte tycker om eran bästa vän (dålig skräpmat) ;D tjockisar
för att 1000 kilokalorier är 100.000 kalorier. ungefär 7000-7500 kalorier är 1kg kroppsfett, så med otur så lagras det mesta in som kroppsfett :D
Nej, 1000 kilokalorier är 1.000.000 kalorier. Och nej igen, 7000-7500 kalorier motsvarar inte 1 kg kroppsfett. Däremot motsvarar 7000-7500 kilokalorier ca: 1 kg kroppsfett :hbang:
Damn I'm good :D
zeusden1
2007-04-16, 20:25
JAG VILL HA HAMBURGARE! :D Max är ju grymmast på alla sätt å vis, och på andra plats kommer Frasses!
strong-man
2007-04-16, 20:47
Räkna lite på min standard lördags bulk kvällsmat på max hemsida nästan 3000kcl inte konstigt att man är så jävla grov*flex* :D
blekfet2
2007-04-16, 20:55
Nej, 1000 kilokalorier är 1.000.000 kalorier. Och nej igen, 7000-7500 kalorier motsvarar inte 1 kg kroppsfett. Däremot motsvarar 7000-7500 kilokalorier ca: 1 kg kroppsfett :hbang:
Damn I'm good :D
ffs, ive been owned *gah!*
:D
vad fan. en big mac är nog det absolut godaste som finns som jag någonsin smakat på, speciellt underdelen (börja dela !!!), kommer inte på något godare, kanske finns nått men bigmac e fortf top3 all-time.
just for the record: senast jag åt en var nog 1 månad sen så inge snack om blabla dåligt skräpmat death-by-big-mac
Chicken tasty > *. Max suger.
shadowfire
2007-04-16, 22:28
max är det bästa... varje lördag eller söndag. Har aldrig varit så anabol innan som då jag började få rutin på maxmål och kör det regelbundet.
vesterberg
2007-04-16, 23:17
Max > allt.
f.ö. har jag spanat lite på deras näringsinnehåll. om jag räknade och kommer ihåg rätt så innehåller ett skrovmål mer kolhydrater/kalorier/fett jämfört med 20 nuggets (finns i Luleå iaf, går det att beställa i södra Sverige?), som istället innehåller mer protein. perfekt efter ett träningspass. ;) speciellt med minst två smältostar.
Tror inte det skiljer så mkt från mcdonalds hamburgare som är 250 each.
tryckte i mig 5 st sånna på runt 3-5 min nårra dagar sedan ÅÅÅÅÅÅÅÅEH!
max ´burgarna ligger mellan 400-950 kcal, tror inte donken bara har 250 i sina.
nuggets är riktigt bra som proteinkälla som föregående talare sade :Virro
En cheeseburgare från mcd = 300 kcal.
http://www.max.se/food.aspx?page=naring
Finns någon/några av Max burgare ser helt ok ut. Dock köper nog inte gemene man dom när man besöker Max, jag gör det iaf inte.
http://www.max.se/food.aspx?page=naring
Finns någon/några av Max burgare ser helt ok ut. Dock köper nog inte gemene man dom när man besöker Max, jag gör det iaf inte.
Delifresh kycklingburgare är riktigt god. Deras andra hamburgare är ju ljusår efter Burger King och Sibylla, till och med sämre än McDonalds.
Delifresh kycklingburgare är riktigt god. Deras andra hamburgare är ju ljusår efter Burger King och Sibylla, till och med sämre än McDonalds.
Kan bara hålla med. Har testat deras slimburger på några olika Maxresturanger och den är fruktansvärt torr och smaklös.
max ´burgarna ligger mellan 400-950 kcal, tror inte donken bara har 250 i sina.
nuggets är riktigt bra som proteinkälla som föregående talare sade :Virro
Ok du hade delvis rätt xD, 255 kcal each. Står t o m på pappret.
Max är klart godast....om det kompletteras med mjölken istället för läsken. Inget emot läsk men mjölk är sjukt gott.
vesterberg
2007-04-18, 09:21
käkade ett Frisco-mål igår, sjukt gott. självklart med en stor pommes och en smältost.
hade ändå ett underskott på ca 700kcal. succé.
Har inte ätit på ett hamburgerhak under de 4 månader som snart gått av mitt nya liv.. Drog en pizza för nån vecka sen och det var banne mig riktigt riktigt gott. Man uppskattar såna saker så mycket mer när de inte är en del av vardagen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.